Speelronde 15

De Wolf

Well-known member
Wat is het record van gelijke spelen in een ronde?
We zitten nu al op 5 met nog een wedstrijd te gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Over Ten Hag werd de eerste 9/10 maanden toch ook zeer slecht gedacht? Die kon er toch ook niks van? Dat kan toch ook met Schreuder gebeuren dat het de Ten Hagkant op gaat?
Dat fabeltje blijft ook steeds terugkeren. Ten Hag was in het begin vooral onpopulair vanwege zijn accent en interviews, maar vriend en vijand was het erover eens dat hij tenminste een interessante visie had en er langzaam maar zeker verbetering in het spel kwam. Iets wat bij Schreuder totaal ontbreekt.

Het gaat met een nieuwe trainer niet gelijk crescendo hoor, want het ligt wat gecompliceerder dan alleen de trainer. Maar ik wordt liever met Bosz en leuk voetbal 3e dan dat we dat worden met dit schijtvoetbal.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Heel lekker dit! 🍻
Van harte. Groningen gaat echt in de problemen komen, als het dat al niet is. Jarenlang alleen maar jonge spelers halen en weer verkopen wordt nu afgestraft. Geen enkele routine. Trainerswissel. Selectie geen eenheid en onderling geruzie. Weinig kwaliteit. Fledderus waarvan bekend is dat ie een enorme matennaaier is. Geen speler of trainer wil komen.
Degradatie, misschien is het wel weer een keer goed. Schoon schip maken.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat fabeltje blijft ook steeds terugkeren. Ten Hag was in het begin vooral onpopulair vanwege zijn accent en interviews, maar vriend en vijand was het erover eens dat hij tenminste een interessante visie had en er langzaam maar zeker verbetering in het spel kwam. Iets wat bij Schreuder totaal ontbreekt.

Het gaat met een nieuwe trainer niet gelijk crescendo hoor, want het ligt wat gecompliceerder dan alleen de trainer. Maar ik wordt liever met Bosz en leuk voetbal 3e dan dat we dat worden met dit schijtvoetbal.
Los van dat Ten Hag in zijn eerste half jaar ook qua puntenaantal beter presteerde dan Schreuder. Ten Hag haalde 38 punten in zijn eerste 16 Eredivisiewedstrijden, Schreuder moet bidden dat ie er 34 haalt in net zo veel potjes. Nu wil ik daarbij wel toegeven dat Ten Hag ook wel aardig wat hoon kreeg vanuit de Ajaxfans. Bijvoorbeeld vanuit het uitvak bij Excelsior in de laatste wedstrijd van het seizoen. Maar op zich is het logisch dat een minder presterende trainer dan Ten Hag in zijn eerste half jaar ook flinke kritiek krijgt. Oh ja en Ten Hag presteerde het niet om zoals Schreuder 4 Eredivisiewedstrijden op rij (en counting) niet te winnen, terwijl in die serie clubs uit het rechterrijtje als Vitesse, NEC en Emmen zaten.

Ik denk dat je het seizoen als verloren moet beschouwen. Ik zie niet waar momenteel nu aan wordt gebouwd. Spelers zijn niet in vorm en zeker conditioneel valt er heel veel op af te dingen hoe fit we zijn. Je jaagt mede een linksback en clubicoon de deur uit, om vervolgens de logische vervanger op de bank te zetten omdat die ook schijnbaar de kantjes er vanaf loopt. Echt hoe krijg je het voor elkaar. Heb je je als club weer laten oplichten door AZ. Echt koop daar nooit meer iets. Het is altijd niet presterende troep wat je daar vandaan haalt. Ik dacht dat Schreuder nog wel een beetje een people-manager was, maar ook daar laat ie dus al steken vallen. In een niet zo onrealistisch scenario sta je binnenkort gewoon 5e, want niks wijst mij uit dat we Twente en Feyenoord komende weken wel even op zij gaan zetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat scheelt, meestal stapt Feyenoord zelf opzij als Ajax langskomt. Desnoods schieten we in eigen doel.
 

Abubakari

Well-known member
Ik denk dat je het seizoen als verloren moet beschouwen.
Wat een onzin. Gister speel je een uitstekende eerste helft waarin je vrijwel niks weggeeft en met 0-3 voor zou moeten staan gezien de vele kansen. Er werd heel goed druk gezet, goed gecombineerd, veel gecreëerd. Kortom er zit (terwijl je 3 basisspelers mist) genoeg in.
Maar omdat je voor rust de boel niet beslist kun je bij dit Ajax binna uittekenen wat er gaat gebeuren na rust, zeker in de fase waarin ze nu zitten. Onrustig beginnen en de eerste (en enige) NEC kans vliegt binnen en je kunt opnieuw beginnen waarna je het niveau van voor rust niet meer haalt. Dat is zorgwekkend, maar het spel van voor rust hoopgevend.

Achterstand op de ook allesbehalve constante concurrentie is daarnaast te verwaarlozen. Dus om het seizoen nu al als verloren te beschouwen is gewoon bullshit.
 

Abubakari

Well-known member
Over een seizoen als verloren beschouwen gesproken… Cambuur. In 1 thuiswedstrijd gescoord, JMD weet nog wel welke en voor de rest in geen enkele andere thuiswedstrijd gescoord. En dan gewoon in de alles of niets wedstrijd tegen Volendam na 10 minuten al 0-2 achter staan. Ik zou Veerman proberen te halen, scoort altijd tegen Cambuur. Misschien scoort ie dan altijd voor Cambuur. Maar er moet zeker wat bij anders is het sowieso over voor Cambuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
3 punten achter op de koploper na 15 wedstrijden en dan het seizoen als verloren beschouwen.
Regelrecht belachelijk.
 

Abubakari

Well-known member
3 punten achter op de koploper na 15 wedstrijden en dan het seizoen als verloren beschouwen.
Regelrecht belachelijk.
Pascallo is ook niet echt een optimist. Valt me van meer mensen hier op, altijd pessimistisch over de eigen club en concurrenten groter maken dan ze zijn. Doe mij dan Jamel maar. Of gevegt.
 
Bovenaan