Speelronde 15

Speelronde 15

• Totaal aantal stemmers
    26
  • Opiniepeiling gesloten .

PES5

Administrator
Forumleiding
Makkelijk praten in Dokkum. Daar dooit het al jaren, terwijl in het zuiden de sneeuwstormen razen.

Stelletje onnozele ganzen gewoon bij de supportersvereniging van PSV. Maakt niet uit waar je vandaan komt. Als dit weer wordt voorspeld, moet je gewoon anticiperen. Je had best vanochtend om half 11 kunnen gaan rijden, maar de meeste supporters denken niet na en vinden het dan vreemd dat ze vast komen te staan.

vakx2.0

Banned
Stelletje onnozele ganzen gewoon bij de supportersvereniging van PSV. Maakt niet uit waar je vandaan komt. Als dit weer wordt voorspeld, moet je gewoon anticiperen. Je had best vanochtend om half 11 kunnen gaan rijden, maar de meeste supporters denken niet na en vinden het dan vreemd dat ze vast komen te staan.

Even serieus... zoiets is natuurlijk weer helemaal stijf geprotocolt binnen de veiligheidsdriehoek Eindhoven-politie-Amsterdam. Draaiboeken en zo. En die gaan dan niet 24 uur van tevoren hun scenario's omgooien.

Ben vaak genoeg als uit-supporter meegereisd. En als er iets NIET mogelijk was, dan was het wel op eigen houtje eerder vertrekken. Dus ik weet niet wie je zonodig als 'onnozel' wilt bestempelen, maar supporters zelfs kunnen er helaas weinig aan doen.

JMD

Well-known member
Jup. Eens.

Typisch Nederlands. Wordt er een code oranje gegeven en ligt er niet a la minute een pak sneeuw dan is 'de code oranje nergens voor nodig'. Wordt het onverwacht erger dan gepland dan 'had er wel een code oranje moeten komen'.
Ik denk dat het beter zou zijn als we al die codes gaan afschaffen en we zelf meer gaan nadenken. We hebben tegenwoordig steeds meer mogelijkheden om alles zelf uit te zoeken (qua weer e.d.) maar laten het steeds meer afhangen van externen.

JMD

Well-known member
Even serieus... zoiets is natuurlijk weer helemaal stijf geprotocolt binnen de veiligheidsdriehoek Eindhoven-politie-Amsterdam. Draaiboeken en zo. En die gaan dan niet 24 uur van tevoren hun scenario's omgooien.

Ben vaak genoeg als uit-supporter meegereisd. En als er iets NIET mogelijk was, dan was het wel op eigen houtje eerder vertrekken. Dus ik weet niet wie je zonodig als 'onnozel' wilt bestempelen, maar supporters zelfs kunnen er helaas weinig aan doen.

Daar heb je wel een punt inderdaad. Maar goed, ook die driehoek leest het weerbericht, dus als dan vanuit de supp.ver. het verzoek komt om eerder op pad te mogen dan zou dat echt wel toegestaan zijn. Desnoods vang je ze vlak voor Amsterdam op als het sneller gaat dan gepland.

PES5

Administrator
Forumleiding

De organisatoren van de supportersvereniging en iedereen die op eigen vervoer naar Amsterdam gaat.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vakx heeft gelijk, volgens mij. Bij een risicowedstrijd als Ajax - PSV, heeft de supportersvereniging van de uitploeg totaal geen invloed op het vertrektijdstip van de bussen. Ik snap PES5 echter wel, want zijn club speelt nooit risicowedstrijden.

JMD

Well-known member
De organisatoren van de supportersvereniging en iedereen die op eigen vervoer naar Amsterdam gaat.

Was geen eigen vervoer mogelijk volgens mij.

Ik heb het over supporters van Ajax.

En die supportersbussen kunnen toch best eerder weg? Je wist dit gister al.

vakx2.0

Banned
Je leeft echt in je eigen werkelijkheid. Heerlijk man.

Doe niet zo onnozel man. Of lees je geen kranten. Sla tot een week geleden het AD, Telegraaf, VI, etc. er maar op na, en het is Ajax-PSV voor en Ajax-PSV na. TV idem dito (met als hoogtepunt wederom een chagrijnige Sjaak Swart).

Volgende keer vast en zeker weer wat meer Feyenoord hoor... no worries.

JMD

Well-known member
Vakx heeft gelijk, volgens mij. Bij een risicowedstrijd als Ajax - PSV, heeft de supportersvereniging van de uitploeg totaal geen invloed op het vertrektijdstip van de bussen. Ik snap PES5 echter wel, want zijn club speelt nooit risicowedstrijden.

Maar het verzoek had de supp.ver. wel kunnen doen natuurlijk.

vakx2.0

Banned
Maar het verzoek had de supp.ver. wel kunnen doen natuurlijk.

Te kort dag.

Nou gaat deze wedstrijd nog door. Maar je zou als Vitesse supporter toch heel de ochtend richting Het Kasteel hebben moeten glibberen, om pas daar te horen dat het is afgelast.

JMD

Well-known member
Doe niet zo onnozel man. Of lees je geen kranten. Sla tot een week geleden het AD, Telegraaf, VI, etc. er maar op na, en het is Ajax-PSV voor en Ajax-PSV na. TV idem dito (met als hoogtepunt wederom een chagrijnige Sjaak Swart).

Wat is je punt? Er staat een topduel op de rol, op de Klassieker na de belangrijkste ontmoeting van het seizoen, die gaat tussen de nummer 1 en 3 waarbij PSV Ajax op 13 punten kan zetten of Ajax terug kan komen. Toch logisch dat daar flink aandacht naar uit gaat?

vakx2.0

Banned
Wat is je punt? Er staat een topduel op de rol, op de Klassieker na de belangrijkste ontmoeting van het seizoen, die gaat tussen de nummer 1 en 3 waarbij PSV Ajax op 13 punten kan zetten of Ajax terug kan komen. Toch logisch dat daar flink aandacht naar uit gaat?

Dat is mijn punt dan ook niet.

Mijn punt is dat sommigen het willen doen voorkomen dat deze wedstrijd de rest van Nederland geen hol interesseert.

PES5

Administrator
Forumleiding

Tuurlijk niet. Anticiperen kun je leren.

Lekker met zijn allen in de file staan en roepen dat het een schande is. Dat is lekker.

Als ik weet dat er morgen sneeuw komt, dan ga ik ruim op tijd weg en zet ik de wekker eerder.

Als PSV weet dat er 10-15 cm sneeuw komt en de lokale driehoek weet dat ook, dan ga je bij elkaar zitten en kom je hier gewoon met een oplossing uit. Communiceren kun je ook leren.

En als je weet dat de bussen er langer over zullen doen, dan kun je dus best twee uurtjes eerder weg. Op de aankomsttijd heeft dat dan niet of nauwelijks invloed, want de reis duurt veel langer.

JMD

Well-known member
Het lijkt mij dat de afgelaste duels overigens naar 24 januari gaan, de eerste vrije midweek van 2018.

Bovenaan