Speelronde 14 + inhaal

Zaterdag schoentje bij de schoorsteen en dan zingen we

  • Zie ginds komt de stoomboot

    Stemmen: 0 0,0%
  • Roetveeg Piet, wiedewiedewiet

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    7

Max

Administrator
Forumleiding
6 minuten had denk een normaal aantal geweest bij deze wedstrijd, maar goed Ajax was toch gesloopt, waardoor ze in de blessuretijd niet zo heel veel meer konden creeren, op die lange bal van Pasveer met Brobbey op de paal na dan. Het is niet beslissend geweest voor het eindresultaat.

Als je qua zuivere speeltijd bekijkt klopt die acht minuten wellicht wel. Alleen is het de volstrekte willekeur om het nu wel toe te kennen en in andere wedstrijden niet van zuivere speeltijd uit te gaan.

Tegen Fortuna was geloof ik de keeper al in de eerste minuten aan het tijdrekken en kreeg al een waarschuwing van de scheidsrechter. Inclusief wat blessures kwam het op 2 minuten blessuretijd uit. Tweede helft inclusief wissels en blessures 3 minuten. Niet dat het toen van invloed op de uitslag was, want we hadden nog 20 minuten kunnen doorspelen zonder te scoren.

Vorig seizoen tegen Vitesse was het qua zuivere speeltijd 49 minuten versus 105 minuten gespeelde tijd. Ruimhartig blessuretijd toegekend, maar daar heeft de bal nauwelijks gerold.

Tegen Midtyeland was het zot dat de tegenstander niet aan het tijdrekken was, maar dat de scheidsrechter met zijn eindeloze preken het laatste halve uur nodig had. In die zin los je het toch nooit op.
 

Joost

Well-known member
6 minuten had denk een normaal aantal geweest bij deze wedstrijd, maar goed Ajax was toch gesloopt, waardoor ze in de blessuretijd niet zo heel veel meer konden creeren, op die lange bal van Pasveer met Brobbey op de paal na dan. Het is niet beslissend geweest voor het eindresultaat.

Beslissend is het niet maar dat is in deze totaal irrelevant. Ik las op VI dat het van 2006 geleden is dat Ajax nog eens een beslissende goal maakte in de blessuretijd in de Johan Cruyff Arena.

Je ziet het ook vaker bij duels met grote belangen, daar wordt standaard meer extra tijd gerekend dan bij een gemiddelde wedstrijd zoals bijvoorbeeld bij Ajax v PSV gebeurde met 7 minuten.

Het is de willekeur die ergernis opwekt. Zeker als je nu leest dat de zuivere speeltijd bij Ajax v Vitesse sowieso al ruim hoger lag dan bij een gemiddelde Eredivisiewedstrijd.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Opvallende statistiek. Ajax heeft de naam. Feyenoord heeft alleen al Dessers vorig jaar aardig toegeslagen. Klopt het beeld dat PSV toeslaat in de blessuretijd wel?
 

Abubakari

Well-known member
Ik dacht dat Ajax vorig seizoen na de winterstop vaak met een late goal won, maar daar zat geen enkele in blessuretijd bij?
 

Joost

Well-known member
Ik dacht dat Ajax vorig seizoen na de winterstop vaak met een late goal won, maar daar zat geen enkele in blessuretijd bij?
Klein beetje extra detail, het betreft alleen duels in de JCA.
De late goals vorig seizoen waren allemaal in de periode minuut 86-90.
 

Pascallovic

Well-known member
Beslissend is het niet maar dat is in deze totaal irrelevant. Ik las op VI dat het van 2006 geleden is dat Ajax nog eens een beslissende goal maakte in de blessuretijd in de Johan Cruyff Arena.

Je ziet het ook vaker bij duels met grote belangen, daar wordt standaard meer extra tijd gerekend dan bij een gemiddelde wedstrijd zoals bijvoorbeeld bij Ajax v PSV gebeurde met 7 minuten.

Het is de willekeur die ergernis opwekt. Zeker als je nu leest dat de zuivere speeltijd bij Ajax v Vitesse sowieso al ruim hoger lag dan bij een gemiddelde Eredivisiewedstrijd.
Ik vind het totaal niet irrelevant. Het zou namelijk storender en vervelender voor de competitie zijn als in eventueel te veel bijgetrokken blessuretijd het resultaat van een wedstrijd veranderd. Dat is nu gelukkig niet het geval geweest. Anders hadden we daar weer over kunnen zeiken en KNJB kunnen roepen. Tsja als Antony in het voorjaar tegen RKC Waalwijk 30 seconden langer op de grond was blijven liggen had Tadic die penalty wel pas in blessuretijd genomen. Wel fijn om te horen dat het lucky Ajax reuze meevalt. Voor de rest kan ik niet zo veel met die informatie.

Dus Ajax - Vitesse is tegenwoordig ook al een wedstrijd met grote belangen? Roep gewoon dat het allemaal KNJB is, als dat het punt is dat je wilt maken. Dat blessuretijd willekeur is, dat lijkt mij een open deur. Maar schijnbaar moet de scheidsrechter in de 89e minuut het spel gaan stilleggen om exact te controleren wat de zuivere speeltijd is geweest zodat hij aan de hand daarvan de blessuretijd kan bepalen.
 

Hankie

Well-known member
Ik vind het totaal niet irrelevant. Het zou namelijk storender en vervelender voor de competitie zijn als in eventueel te veel bijgetrokken blessuretijd het resultaat van een wedstrijd veranderd. Dat is nu gelukkig niet het geval geweest. Anders hadden we daar weer over kunnen zeiken en KNJB kunnen roepen. Tsja als Antony in het voorjaar tegen RKC Waalwijk 30 seconden langer op de grond was blijven liggen had Tadic die penalty wel pas in blessuretijd genomen. Wel fijn om te horen dat het lucky Ajax reuze meevalt. Voor de rest kan ik niet zo veel met die informatie.

Dus Ajax - Vitesse is tegenwoordig ook al een wedstrijd met grote belangen? Roep gewoon dat het allemaal KNJB is, als dat het punt is dat je wilt maken. Dat blessuretijd willekeur is, dat lijkt mij een open deur. Maar schijnbaar moet de scheidsrechter in de 89e minuut het spel gaan stilleggen om exact te controleren wat de zuivere speeltijd is geweest zodat hij aan de hand daarvan de blessuretijd kan bepalen.
Als het om blessuretijd gaat is het eenvoudig te timen hoelang een behandeling duurt en de eventuele wissel. De irritatie bestaat nu vooral dat het onduidelijk is waar die extra tijd vandaan komt. Dus of je gaat naar zuivere speeltijd of je houdt strak de 90 minuten aan zonder extra tijd.
 

Pascallovic

Well-known member
Als het om blessuretijd gaat is het eenvoudig te timen hoelang een behandeling duurt en de eventuele wissel. De irritatie bestaat nu vooral dat het onduidelijk is waar die extra tijd vandaan komt. Dus of je gaat naar zuivere speeltijd of je houdt strak de 90 minuten aan zonder extra tijd.
Op zich is de bijgetrokken tijd heel vaak gewoon te herleiden. Maar dan moet iemand zelf gaan nadenken en een wedstrijd gaan volgen. Roepen dat bij Ajax - PSV 7 minuten blessuretijd is bijgetrokken en dat dit bovengemiddeld is. Dat Ajax - PSV in de 2e helft een VAR-moment had met die strafschop die werd overruled, wat 4 minuten geduurd heeft, dat noemen we maar niet bij het betreffende voorbeeld. Het is allemaal niet zo heel spannend.

Gisteren tegen Vitesse kan ik op zich met al die wissels, die 6x dat Vitesse spelers met krampverschijnselen op het veld lagen, vieren doelpunten en het tijdrekken van Daan Reiziger ook wel op een serieus aantal minuten uitkomen. Of dat er 8 hadden moeten zijn, dat vond ik gevoelsmatig overdreven. Maar ja, heb ook niet op de seconde alles lopen timen, dus ja dat blijft altijd die willekeur. Dat had je vroeger ook met 2, 3 of 4 minuten blessuretijd.
 

delmaestro

Well-known member
Zes keer krampverschijnselen ja? Heb alleen die Bero een tel of 15 zien liggen spartelen. Maar wellicht dat de regie te druk was met het inzoomen op de bek van Daley Blind...
 

Pascallovic

Well-known member
Zes keer krampverschijnselen ja? Heb alleen die Bero een tel of 15 zien liggen spartelen. Maar wellicht dat de regie te druk was met het inzoomen op de bek van Daley Blind...
Tsja ik heb geen idee wat ze op televisie in beeld nemen als ik in het stadion zit. Heb wat dat betreft mij niet aan dat beeld hoeven storen.
 

stc

Well-known member
Ik ga er niet vanuit dat Ajax nogmaals punten gaat verspelen dit weekend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Abubakari

Well-known member
Nee, Ajax wint en PSV verliest.
Zou mooi zijn, helemaal als Cambuur vanavond (en zondag nog eens) stunt. Maar ik vrees een makkelijk avondje voor Feyenoord, Cambuur is al met de kop bij de derby, gratis punten dus voor Feyenoord. Niet dat Cambuur anders wel gewonnen had natuurlijk.
 
Bovenaan