Speelronde 14 + inhaal

Zaterdag schoentje bij de schoorsteen en dan zingen we

  • Zie ginds komt de stoomboot

    Stemmen: 0 0,0%
  • Roetveeg Piet, wiedewiedewiet

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    7

Abubakari

Well-known member
Godsamme, hoe kun je deze niet winnen. 4x paal en lat, nog een flinke handvol enorme kansen. Is ook een gebrek aan scherpte. Ook hoe suf Timber bij de 1-1 reageert, of beter gesegd pascreageert als het te laat ui. Hoe Vitesse drie a vier keer alleen op de keeper af kan. Elk balverlies is gelijk alarmfase 1.

Laatste 12 wedstrijden 4 zeges, zelfs het slechtste Vitesse in jaren neemt gewoon een punt mee. Kun je Schreuder wel eindeloos de hand boven het hoofd houden maar dit gaat niet werken.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
En daar ging het laatste dominosteentje qua argumentatie van Schreuder 'we staan op kop.' Nou dat doe je nu dus ook niet meer. Zat hem wat dat betreft ook niet mee 4x paal of lat, Klaassen die 2 opgelegde kansen mist, Kudus idem, Bergwijn grote kans gemist. Kun je als trainer ook niet heel veel aan doen. Wel lekker zinvol zo'n wedstrijd verplaatsen. Nu nog verliezen bij Emmen en hij is weg.
 

Batigoal

Well-known member
En daar ging het laatste dominosteentje qua argumentatie van Schreuder 'we staan op kop.' Nou dat doe je nu dus ook niet meer. Zat hem wat dat betreft ook niet mee 4x paal of lat, Klaassen die 2 opgelegde kansen mist, Kudus idem, Bergwijn grote kans gemist. Kun je als trainer ook niet heel veel aan doen. Wel lekker zinvol zo'n wedstrijd verplaatsen. Nu nog verliezen bij Emmen en hij is weg.
Dan pas? Hups Emmen dan maar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord wel club die minst verloren heeft, alleen PSV uit.

Sta je straks derde ipv eerste omdat je het tegen Vitesse verkloot.

Dat is inderdaad wel weer zo en zelfs die had je niet hoeven te verliezen. Alleen aan gelijkspelen hebben we niet genoeg. Het gebrek aan echt goede kansen creëren en te makkelijk doelpunten weggeven blijft een terugkerend probleem. Het eerste eigenlijk al anderhalf jaar onder Slot. Eigenlijk is het wonderlijk dat we niet meer punten hebben gemorst als je kijkt hoeveel doelpunten we van buiten de zestien nodig hebben gehad.

Dat was natuurlijk wel heel erg nodig met de do or die wedstrijd tegen de Rangers voor de boeg.

Ik weet niet wanneer die beslissing voor uitstel is genomen, voor of nadat we erachter kwamen dat PSV hopeloos heeft gefaald.
 

Jacco

Well-known member
Ik heb vernomen dat Cambuur een beetje pech had tegen Twente.
Die verdienen dus wel wat geluk in Rotterdam.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb vernomen dat Cambuur een beetje pech had tegen Twente.
Die verdienen dus wel wat geluk in Rotterdam.

Niets kan Cambuur gelukkiger maken dan een overwinning tegen Heerenveen op zondag, dus doe dat maar als compensatie. Anders krijgt FC Twente straks nog dubbel geluk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die steekt ook niet bepaald in grootse vorm. Overigens ook wel heel slecht gelopen van Taylor daar.

Nee, daar hebben wel meer spelers bij Ajax last van. Toch onhandig nu dat het fundament moet zijn voor de selectie in Qatar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ik de statistieken bekijk, dan is het bijna net zo’n wonderlijke uitslag als Cambuur - Excelsior. Dus Schreuder kan blijven.
 

Abubakari

Well-known member
Dat is inderdaad wel weer zo en zelfs die had je niet hoeven te verliezen. Alleen aan gelijkspelen hebben we niet genoeg. Het gebrek aan echt goede kansen creëren en te makkelijk doelpunten weggeven blijft een terugkerend probleem. Het eerste eigenlijk al anderhalf jaar onder Slot. Eigenlijk is het wonderlijk dat we niet meer punten hebben gemorst als je kijkt hoeveel doelpunten we van buiten de zestien nodig hebben gehad.



Ik weet niet wanneer die beslissing voor uitstel is genomen, voor of nadat we erachter kwamen dat PSV hopeloos heeft gefaald.
Na Napoli uit (en voor Liverpool thuis dus).
Overigens ook wel heel slecht gelopen van Taylor daar.
Inderdaad, was ook wel verbaast dat Taylor weer in de basis stond, die bakt er ook al een tijd niks meer van.
Schreuder weer met zijn zoveelste verhaal over de restverdediging die niet goed staat. Doe er dan wat aan man.
 

Jef400

Well-known member
Als ik de statistieken bekijk, dan is het bijna net zo’n wonderlijke uitslag als Cambuur - Excelsior. Dus Schreuder kan blijven.
Voetbal draait maar om 1 statistiek en die is voor Ajax niet goed genoeg.
 

Abubakari

Well-known member
Vitesse was ook wel echt extreem aan het tijdrekken plus de nodige wissels.

Vraagt er eentje aan Schreuder hoe dat voor hem is als de fans om zijn vertrek roepen.
Ik moest denken aan de volgende zin uit Louis van Gaal, een liedje van Meindert Talma:
Een vriend van de pers stelt een domme vraag.
Ergernis en onbegrip liggen op mijn gezicht.
 

JMD

Well-known member
Als ik de statistieken bekijk, dan is het bijna net zo’n wonderlijke uitslag als Cambuur - Excelsior. Dus Schreuder kan blijven.
Of grunn -psv… ook dat was een erg wonderlijke uitslag, speel je die nog 10x, win je er 10. En dat is met dat duel van vanavond ook, speelt je als Ajax nog 10x dan win je 10x. Maar heeft gewoon te maken met de fase waar je in zit, dan valt het ook net niet goed…
 

Pascallovic

Well-known member
6 minuten had denk een normaal aantal geweest bij deze wedstrijd, maar goed Ajax was toch gesloopt, waardoor ze in de blessuretijd niet zo heel veel meer konden creeren, op die lange bal van Pasveer met Brobbey op de paal na dan. Het is niet beslissend geweest voor het eindresultaat.
 
Bovenaan