Speelronde 13

Brengt ongeluk voor

• Totaal aantal stemmers
    11

De Wolf

Well-known member
Vrijdag,20.00 uur:
SC Cambuur - NEC - 820

Zaterdag,16.30 uur:
Vitesse - Sparta R'dam - 821
18.45 uur:
Fortuna Sittard - FC Emmen - 822
21.00 uur:
Excelsior - sc Heerenveen - 823

Zondag,12.15 uur:
FC Utrecht - FC Groningen - 824
14.30 uur:
FC Volendam - Feyenoord - 825
FC Twente - Go Ahead Eagles - 826
16.45 uur:
Ajax - PSV - 827
RKC Waalwijk - AZ - 828

stc

Well-known member
PSV staat zondag op de plaats waar ze horen te staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

JMD

Well-known member
Cliche maar waar, maar het zal zondag bij Ajax - PSV echt afhangen van de vorm van de dag. Beide ploegen hebben dit seizoen al hele goede duels gespeeld, maar ook hele slechte. De wisselvalligheid bij beide ploegen is extreem...

Jef400

Well-known member
Cliche maar waar, maar het zal zondag bij Ajax - PSV echt afhangen van de vorm van de dag. Beide ploegen hebben dit seizoen al hele goede duels gespeeld, maar ook hele slechte. De wisselvalligheid bij beide ploegen is extreem...
Ik denk dat de fruitschaal best eens in spektakel geëvenaard kan gaan worden komende zondag.

Abubakari

Well-known member
Ik kan mij niet voorstellen dat Ajax (na ook van Vitesse gewonnen te hebben) 7 punten los komt van PSV. Ik denk dat PSV gaat winnen, ik kijk in elk geval erg op tegen zondag want verliezen is al kut, maar verliezen van PSV of Feyenoord is extra erg. Maar ik vrees dat de defensie van Ajax tegen het makkelijk scorende PSV iets teveel tegen gaat krijgen om te winnen. 🫤

Abubakari

Well-known member
Doe je nou een stc-tje?
Nee, ik ben over het algemeen vrij optimistisch, maar over zondag heb ik een slecht voorgevoel. PSV is wisselvallig maar op goeie dagen vond ik ze ook echt goed, scoren ze makkelijk. En ik heb het gevoel dat PSV zondag meer zijn dag heeft dan Ajax.

Pascallovic

Well-known member
Wat ik vooral zie is dat de zwakke plekken van Ajax de sterke punten van PSV in de kaart spelen. Op rechtsback heb ik dit seizoen een Rensch en Sanchez meerdere keren dronken gespeeld zien worden verdedigend. Laat daar nu precies de beste speler van PSV tegenover staan. Ajax wordt met enige regelmaat bij spelhervattingen of door de lucht geklopt in de grote wedstrijden. Laat PSV daar juist dit seizoen erg sterk in zijn. Helemaal met Luuk de Jong terug in de basis. PSV is doorgaans sterk in de omschakeling, met een dynamische Simons, terwijl Ajax juist op het middenveld daar met enige regelmaat dit seizoen zeer kwetsbaar is ook tegen de kleine ploegen. Gelet op het trackrecord van Ajax dit seizoen in grote wedstrijden heb ik niet zo maar het idee dat ze hun zwakheden 90 minuten lang kunnen maskeren en boven zichzelf uitstijgen. Een nederlaag ligt dan ook zeker op de loer als jezelf voorin niet scherp bent en niet op tijd voldoende afstand neemt. Zie de JC-schaal, maar ook de bekerfinale en zelfs die wedstrijd die Ajax begin dit jaar in Eindhoven won. Op het moment dat je denkt dat er niks aan de hand is, kan PSV uit het niets terugkomen. Alleen in die wedstrijd in Eindhoven kon Ajax het daarna nog repareren.

Max

Administrator
Forumleiding
Duidelijk. PSV gaat winnen. Wel kut, ik zie voor Feyenoord over een heel seizoen wel kansen om boven PSV te eindigen, maar niet boven Ajax.

Abubakari

Well-known member
Wat ik vooral zie is dat de zwakke plekken van Ajax de sterke punten van PSV in de kaart spelen. Op rechtsback heb ik dit seizoen een Rensch en Sanchez meerdere keren dronken gespeeld zien worden verdedigend. Laat daar nu precies de beste speler van PSV tegenover staan. Ajax wordt met enige regelmaat bij spelhervattingen of door de lucht geklopt in de grote wedstrijden. Laat PSV daar juist dit seizoen erg sterk in zijn. Helemaal met Luuk de Jong terug in de basis. PSV is doorgaans sterk in de omschakeling, met een dynamische Simons, terwijl Ajax juist op het middenveld daar met enige regelmaat dit seizoen zeer kwetsbaar is ook tegen de kleine ploegen. Gelet op het trackrecord van Ajax dit seizoen in grote wedstrijden heb ik niet zo maar het idee dat ze hun zwakheden 90 minuten lang kunnen maskeren en boven zichzelf uitstijgen. Een nederlaag ligt dan ook zeker op de loer als jezelf voorin niet scherp bent en niet op tijd voldoende afstand neemt. Zie de JC-schaal, maar ook de bekerfinale en zelfs die wedstrijd die Ajax begin dit jaar in Eindhoven won. Op het moment dat je denkt dat er niks aan de hand is, kan PSV uit het niets terugkomen. Alleen in die wedstrijd in Eindhoven kon Ajax het daarna nog repareren.
Voordeel is alleen dat PSV ook zwakke plekken heeft. Als nooit scorende clubs als Cambuur en Groningen er tegen PSV fluitend 7 binnen schieten dan zie ik voor Ajax ook wel kansen. Doe maar 5-3 voor Ajax dan.

Bernardo

Well-known member
Pff, wat een belangrijke potje vanavond. Heb niet veel vertrouwen in een winst partij, zal wel weer 0-0 of 0-1 worden. Klassieke 6-punten wedstrijd.

Pascallovic

Well-known member
Ook de eindstand geworden. Cambuur in 10 van de 13 potjes niet gescoord. Duidelijk waar het probleem ligt.

Bernardo

Well-known member
Pff, wat een belangrijke potje vanavond. Heb niet veel vertrouwen in een winst partij, zal wel weer 0-0 of 0-1 worden. Klassieke 6-punten wedstrijd.
Zoals ik al zei.

Nu nog Feyenoord en Heerenveen uit. Dat word twee keer een groot pak slaag. Heb echt geen zin de Derby.

Bovenaan