Speelronde 13

Brengt ongeluk voor


  • Totaal aantal stemmers
    11

JMD

Well-known member
He, we hebben eindelijk weer eens een duel gewonnen waarbij de tegenstander een hogere XG had... :p
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kansloos niveau weer. Er zit amper voetbal in de ploeg. Dat is er allemaal vakkundig uitgesloopt. Geen idee wat het systeem is, geen idee wat de bedoeling van dat zogenaamde druk zetten is, in elk geval ben je altijd te laat. Waarom Bergwijn als kansloze idioot ging jagen, terwijl de keeper hem van 10 kilometer kon zien aankomen is mij een raadsel. Hij was lekker uit positie in elk geval. Gakpo die naar binnenkomt en op een bij de 1e paal lopende Luuk bedient, is ook heel verrassend...

Alle topwedstrijden simpel en armoedig verloren. Onze aankoop van 30 miljoen die ook weer niks laat zien. Die heeft de Telegraaf dan 3 jaar naar je club geschreven. Maar de trainer heeft vast een topwedstrijd gezien en het op pech zetten en dat het allemaal tijd nodig heeft. Ik zie in hem een wonderdokter die zelfs Feyenoord in de Arena kan laten winnen. Als hij die wedstrijd haalt tenminste. Het opstootje na afloop was triest natuurlijk. Het leek alsof iemand iets riep, maar goed met voetbal had deze pot sowieso weinig te maken, zowel van Ajax, PSV als de arbitrage.

Nou ja, van Feyenoord verliezen gaat natuurlijk nooit gebeuren.
 

Mario

Well-known member
Geweldig natuurlijk, de winst van vandaag. Alleen jammer dat je wedstrijden in Leeuwarden en Groningen verliest. Ik ben bang, dat dit vaker gaat gebeuren dit seizoen. Erg wisselvallig, het scheelt wel dat de Jong terug is. De winst van vandaag is prettig, maar zegt verder weinig over de afloop van dit seizoen.
 

Abubakari

Well-known member
Nou, niet geheel verrassend, en ook niet geheel onverdiend. Veel te weinig afgedwongen, ook in decslotfase waarin je PSV zou moeten laten shaken niks bijzonders gecreëerd. Bergwijn maar een tijdje op de bank, al bakte decrest er voorin ook niks van. Brobbey lag alleen maar op de geond, Tadic was ook vrij onzichtbaar. Wel weer raar dat Schreuder de gevaarlijkste Ajacied wisselt.
Anyway, dat het gat na vandaag geen 7 punten zou zijn had ik wel verwacht, zo’n seizoen speelt Ajax niet. Helaas is het slechte voorgevoel uitgekomen. Niet re lang bij stilstaan, woensdag de koppositie terugpakken en zaterdag vasthouden en dan in de winterstop maar eens kijken waar je versterking nodig hebt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als het aan mij had gelegen had Ramalho hier een kaart voor gehad. Kan ook gewoon normaal doen. Alvarez had van mij zijn 2de gele kaart hiervoor mogen ontvangen.

Moet hij inderdaad niet doen, maar wat laten Klaassen en Alvarez zich kennen zeg… Sowieso een hoop kleutertjes achteraf.
 

Abubakari

Well-known member
Ah, dat gedoe na afloop heb ik niet eens meer meegekregen, ik zet de tv na een nederlaag altijd direct uit. Dan heb ik me wel weer genoeg geërgerd.
 

stc

Well-known member
Moet hij inderdaad niet doen, maar wat laten Klaassen en Alvarez zich kennen zeg… Sowieso een hoop kleutertjes achteraf.
Klopt. Zowel de PSV-ers als Ajax spelers moeten beter weten.

Maar ik vind Makkelie ook veel te soft in zulk soort zaken. Gewoon bij opstootjes aantal kaarten uitdelen. Heeft maar 2 gele kaarten uitgedeeld bij de eerste opstoot, waarvan 1 voor een overtreding. Vind ik veel te weinig. Dan maar meer gele kaarten met het risico dat beide ploegen met minder man op het veld eindigen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ach dat is Makkelie. Die laat het weer uit de klauwen lopen. Je voelde spanning voorafgaand aan het eerste opstootje toenemen met het niet fluiten voor kleine overtredingen en ballen weg trappen/tijdrekken. Dan moet je er op tijd wat korter op zitten. Doet ie niet, resultaat opstootje 1 omdat er weer eens iemand met de bal van door ging. Neemt ook zelden een grote beslissing en als ie dan wel een keer een beslissing neemt met die penalty zit ie er ook weer compleet naast en moet de VAR hem helpen. Maar goed van dat gekloot hebben 2 ploegen last. Ajax moet zich vooral op het voetbal gaan focussen, daar hebben ze het al moeilijk genoeg mee en je mag je verlies ook best fatsoenlijk incasseren.
 

erka

Well-known member
En Makkelie inderdaad ook niet. Heb m wel eens beter gezien. Had niet echt controle.
 

Abubakari

Well-known member
Ik kan mij trouwens geen Ajax-PSV (of andersom) zonder opstootje herinneren.
Was verder ook een rotwedstrijd voor een scheidsrechter, veel kleine overtredingen, vasthouden van twee kanten, irritaties.
Penalty moment kan je hem nauwelijks kwalijk nemen dat ie dat niet gelijk goed zag. En dat ik me aan hem ergerde en de indruk had dat ie PSV vaker het voordeel van de twijfel gaf, tsja… Als Ajax slecht speelt erger ik me overal aan.
 

Joost

Well-known member
Ik kan mij trouwens geen Ajax-PSV (of andersom) zonder opstootje herinneren.
Was verder ook een rotwedstrijd voor een scheidsrechter, veel kleine overtredingen, vasthouden van twee kanten, irritaties.
Penalty moment kan je hem nauwelijks kwalijk nemen dat ie dat niet gelijk goed zag. En dat ik me aan hem ergerde en de indruk had dat ie PSV vaker het voordeel van de twijfel gaf, tsja… Als Ajax slecht speelt erger ik me overal aan.
Dat mag ook wel een keer want ik herinner me vooral duels tussen Ajax en PSV waar Makkelie alle 50/50 beslissingen in het voordeel van Ajax besloot.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vreemd beeld gaat er rond op Twitter. Het zal ongetwijfeld al zijn beoordeeld, maar dit plaatje impliceert toch een roodwaardige actie. Bewegende beelden van een andere hoek kunnen uiteraard een ander verhaal vertellen.
bdc178b214bd363fe273f325757a3a93.jpg


Zit Berghius toch weer op z’n Feyenoord niveau qua streken.
 

JMD

Well-known member
Heel gevaarlijk om.op basis van een foto te beoordelen.... Kan me niet voorstellen dat hij echt in het oog van veerman zit... En mocht het wel zo zijn, dan is er een precedent met die van Gorter ooit lijkt me, dat was volgens mij 7 duels.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik neem aan dat als zo iemand een dergelijke foto kan opduiken, dat die dan ook bewegende beelden had geplaatst waarin je dat oogprikken ziet. Dus met een foto kan ik niet zo veel. Geen idee ook van welk moment in de wedstrijd dit was. De VAR zal na afloop vast niet meer zo gek veel hebben bekeken en bij het eerste opstootje was ie ook vrij rap klaar, waardoor ik niet geloof dat ie alles heel specifiek heeft bekeken.
 

erka

Well-known member
Net even in superslow motion de beelden van die vechtpartij na afloop teruggekeken. Klaassen is daar wel heel debiel aan het doen hoor. Lijkt wel een reptiel uit de wereld van Baudet. Van Berghuis niks kunnen zien.
 
Bovenaan