Speelronde 1

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    8

Jacco

Well-known member
Als je statistisch gezien altijd beter bent dan de statistische verwachting dan mag je hypothese verwerpen dat dit op toeval berust.
 

Maasveld

Well-known member
Vaag wellicht, subjectief juist niet. Op basis van data kan men schijnbaar de waarschijnlijkheid bepalen van hoe groot de kans je in een bepaalde situatie een goal kan maken. Op basis van expected goals zullen ze dan neem ik aan op een bepaalde manier tot expected points komen. Zo kom je tot een expected ranglijst. Kun je juist abstraheren van toeval/geluk. Hetgeen op zich natuurlijk bij het spel hoort, maar het geeft wel een indicatie hoe diep je wellicht kan vallen als het geluk ontbreekt.
Die waarschijnlijkheid van een doelpunt zal toch moeten worden bepaald aan de hand van een aantal criteria. Die kunnen er bij de ene weer anders uitzien dan bij de ander. Ik vraag me altijd wel af wat de criteria zijn. Worden de kwaliteiten van een aanvaller en een keeper bijvoorbeeld meegenomen? Levert Lionel Messi vs Joël Drommel in een identieke situatie een evengrote expected goal op als Torino Hunte vs Thibaut Courtois?
 

JMD

Well-known member
Precies. Dat dus... En wat te denken wat voor verdediger je voor je hebt...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ontzettend benieuwd naar Fortuna - Ajax vanmiddag. Bij Fortuna proef ik toch een licht euforische sfeer na een, op het oog, succesvolle voorbereiding/transferwindow. Terwijl Ajax met Alvarez en Bassey twee verdedigende spelers mist en hun defensie tegen PSV wel heel erg kwetsbaar oogde. Aan de andere kant was het aanvallende spel van Ajax tegen PSV weer zeer indrukwekkend. Voor mijn gevoel een wedstrijd waarin het zo 0-5 kan worden, maar het me ook niet zou verbazen als Fortuna wint.
 

Lu.

Member
We hebben dit jaar een betere selectie dan de doorsnee degradatiekandidaat, maar dat had Heracles vorig jaar ook.
Aanvankelijk was ik gematigd optimistisch over deze wedstrijd, maar aangezien Yilmaz en Cordoba nog niet wedstrijd-fit zijn, heb ik er nu toch wel een zwaar hoofd in.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax heeft wat recht te zetten na het gestuntel van vorige week, op zich zou je zeggen dat de kwaliteit om dat te doen aanwezig is. Maar goed, de laatste echt goeie wedstrijd van Ajax is ook alweer een tijdje geleden, dus ben ook wel benieuwd wat we vanmiddag te zien krijgen.
 

fortuna1987

Well-known member
We hebben dit jaar een betere selectie dan de doorsnee degradatiekandidaat, maar dat had Heracles vorig jaar ook.
Aanvankelijk was ik gematigd optimistisch over deze wedstrijd, maar aangezien Yilmaz en Cordoba nog niet wedstrijd-fit zijn, heb ik er nu toch wel een zwaar hoofd in.
Hopelijk dat die 2 er tegen Cambuur staan. Wel weer lekker die wedstrijdspanning, op naar het stadion.
 

Pascallovic

Well-known member
Ben vooral benieuwd of ze het bij Ajax achterin een beetje dicht kunnen houden. Dat was praktisch elke wedstrijd in de voorbereiding een probleem. Voorin zullen ze normaal gesproken er wel een paar maken.

Ik hoop dat Schreuder vooral spelers gaat belonen voor hun prestaties. Een Kudus heeft gewoon een prima voorbereiding gedraaid. Die hoort in de basis te staan.
 

Abubakari

Well-known member
Klopt, Kudus in de basis is logisch.

Ik zou deze 11 opstellen
Pasveer
Rensch-Timber-Blind-Wijndal
Klaassen-Kudus-Berghuis
Antony-Tadic-Bergwijn
 

Pascallovic

Well-known member
Dit is het geworden:

Pasveer; Rensch, Schuurs, Timber Wijndal; Blind, Taylor, Berghuis; Antony, Tadic en Bergwijn. Of Timber moet in plaats van Blind op het middenveld staan.

Ben er niet echt kapot van hoe Schreuder het neerzet.
 
Bovenaan