Speelronde 1

Bonehead

Well-known member
Sjaak Swart is weer zijn stront irritante zelf op ESPN. 'Fresia, we kunnen niet bij elk overtredinkie de wedstrijd stoppen, dan blijf je bezig'. Over de 5-0 van Ajax

Swart is een karikatuur van zichzelf. Geen idee waarom hij een podium krijgt.

Zoals verwacht Heracles ondermaats. Te veel spelers hebben niet het vereiste niveau. Ik ga er vanuit dat er nog wat bij komt. Anders wordt het grauw en rechterrijtje.
 

Batigoal

Well-known member
Nou die mocht er wel in Haller.
Zodra het tempo een beetje omhoog gaat is het voetballend wel erg pover wat hij brengt. In de Eredivisie zal hij er wel 20 maken dit jaar, maar het zou me niets verbazen als Europees straks gewoon Tadic in de spits staat. Vooral omdat we qua buitenspelers genoeg keuze hebben. Sterker nog, met Berghuis en Antony erbij staat er een betere aanval op het veld.

NEC was wel een dankbare tegenstander na de oorwassing tegen PSV. Jammer dat er in de 2e helft niet werd doorgezet, dan had je weer richting een VVV-eindstand kunnen gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Lekker vrij binnengekopt door El Messaoudi. Goede speler is dat trouwens. Komt volgens mij ook uit die befaamde jeugdopleiding in België die inmiddels niet meer bestaat. Benieuwd of hij blijft.
 

erka

Well-known member
Lekker vrij binnengekopt door El Messaoudi. Goede speler is dat trouwens. Komt volgens mij ook uit die befaamde jeugdopleiding in België die inmiddels niet meer bestaat. Benieuwd of hij blijft.

Klopt, ook een van de weinigen met een individuele actie. Ik denk 50/50 of ie blijft.
 

Batigoal

Well-known member
Even opgezocht, dat was een academie opgericht door de befaamde Jean-Marc Guillou (die van al die Ivorianen ooit bij Beveren) Heeft namelijk ook een paar jaar een academie in België gehad. Rode Duivel Jason Denayer is de bekendste voetballer die er vandaan kwam. Verder een paar aardige voetballers zoals El Messaoudi dus, Tahiri (van RKC), Bongonda (Genk), Kiyine (Lazio), Manuel Benson (vorig seizoen eventjes bij Zwolle) en Amuzu van Anderlecht. De academie bestaat volgens mij niet meer.
 

erka

Well-known member
Nee, zeker niet.
1-1 ondertussen

Ik vraag me echt af of we dit seizoen een linkerrijtje met 6 clubs krijgen en een rechterrijtje met de overige 12. Wat een abominabel gedraaf en geren.
 

JMD

Well-known member
Nee, zeker niet.
1-1 ondertussen

Ik vraag me echt af of we dit seizoen een linkerrijtje met 6 clubs krijgen en een rechterrijtje met de overige 12. Wat een abominabel gedraaf en geren.
Wie zie jij dan bij het linkerrijtje met 6 clubs? Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, FC Utrecht en Vitesse? Ik vond Vitesse ook niet veel eerlijk gezegd...
Ik denk vooral dat Ajax en PSV een straatlengte weg gaan lopen, dat Feyenoord op een eiland komt op plek 3, en daarachter is het volgens mij redelijk open.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

erka

Well-known member
Inderdaad, die 6. Utrecht en Vitesse hebben genoeg individuele kwaliteit om boven de anderen te eindigen.

Heb dit weekend door een griepje echt heel veel voetbal gekeken en afgezien van Ajax en PSV zeer geschrokken van het niveau. Kan ook door griepje komen trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Gelijkspel viel me al mee, meestal verliest Groningen dit soort potjes bij Cambuur dus dit is qua punten een 100% meevaller. Qua spel, matig hoor. Veel gedraaf, veel balverlies, weinig rust aan de bal en amper goed uitgespeelde aanvallen.
 

erka

Well-known member
Dat stukje Utrecht publiek dat zo seniel is als een deur laat zich ook weer gelden. Gewoon dwars door een minuut applaus voor de zorg heen boe-en. Koeien.
 
Bovenaan