Speelronde 1

Hups

  • Groningen

    Stemmen: 7 70,0%
  • Ajax

    Stemmen: 4 40,0%
  • Feyenoord

    Stemmen: 2 20,0%
  • Heerenveen

    Stemmen: 1 10,0%
  • Twente

    Stemmen: 1 10,0%
  • VVV

    Stemmen: 1 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Atreides

Well-known member
Ik vind Robben en geweldige sportman, maar ik zag serieus mensen een seizoenkaart kopen terwijl ze nog nooit in de Euroborg zijn geweest of nu ineens fan zijn. Voor hen vind ik dit wel komisch. Net als de hysterie met de drones van Fox etc etc. Dit kon alleen maar misgaan.

Voor de sportman is dit ongelooflijk klote.

Dat kunnen er toch onmogelijk veel zijn geweest? Ik kan me wel voorstellen als je voetbalfan bent, sympathisant bent van Groningen en in die omgeving woont dat je dán een seizoenskaart aanschaft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
200 euro om Robben een paar keer van dichtbij te kunnen zien. Waarom niet? Als je toch om de hoek woont? Maak je verder gewoon leuke uitjes van. Ik kocht ooit eens een halve seizoenkaart Excelsior voor 100 euro in de winterstop voor de minieme kans dat Feyenoord uitgerekend in die wedstrijd kampioen zou worden. Dat gebeurde dan ook niet. Wel een mooi half jaar gehad.

Als ik om de hoek van de Euroborg zou wonen, dan zou ik denk ik ook wel zo’n seizoenkaart nemen.
 

Joost

Well-known member
Ach, ik hoorde gisteren op de radio 2 Nederlandse toeristen die voor 400 euro per persoon kaartjes kochten om Max Verstappen te zien op Mugello, dat duurde ook 2 bochten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als die mensen dat allemaal waard vinden, dan is dat toch helemaal prima?

Voor mijn gevoel levert het FC Groningen een hoop geld, positieve energie en publiciteit op.
 

Bernardo

Well-known member
Als die mensen dat allemaal waard vinden, dan is dat toch helemaal prima?

Voor mijn gevoel levert het FC Groningen een hoop geld, positieve energie en publiciteit op.
Precies. Had Heerenveen het gedaan met een clubicoon was het helemaal fantastisch geweest volgens PES.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Had Heerenveen het gedaan met een clubicoon was het helemaal fantastisch geweest volgens PES.

We zullen zien als Hakim Ziyech aan het einde van zijn carrière nog eventjes bij Heerenveen aan de slag gaat. Al is het natuurlijk volkomen uitgesloten dat Ziyech zo’n voetbalicoon gaat worden zoals Arjen Robben. Bij veel supporters van tegenstanders kijkt men ook uit naar de pot tegen FC Groningen. Ik hoop maar dat hij 8 november er weer bij is.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Trek het allemaal even lekker uit z'n verband. Voor een ieder die Groningen steunt en vooral voor Robben zelf vind ik het sneu. Voor figuren die je nog nooit eerder hebt gehoord over voetbal en nu 'ineens' een grote mond kregen over de FC en een seizoenkaart namen (zoals twee collega's van mij) vind ik het best grappig.
 

Joost

Well-known member
Trek het allemaal even lekker uit z'n verband. Voor een ieder die Groningen steunt en vooral voor Robben zelf vind ik het sneu. Voor figuren die je nog nooit eerder hebt gehoord over voetbal en nu 'ineens' een grote mond kregen over de FC en een seizoenkaart namen (zoals twee collega's van mij) vind ik het best grappig.
Ik vind dat best een aparte opmerking voor iemand die fan is van een club die van 4.000 toeschouwers gemiddeld naar 25.000 gemiddeld ging.
 

Atreides

Well-known member
Ik vind dat best een aparte opmerking voor iemand die fan is van een club die van 4.000 toeschouwers gemiddeld naar 25.000 gemiddeld ging.

We moeten terug naar de jaren 80 om die claim waar te maken...
https://www.transfermarkt.nl/sc-heerenveen/besucherzahlenentwicklung/verein/306

Een periode waar Ajax en Feyenoord ook dieptepunten kenden met respectievelijk 10849 en 9855 toeschouwers gemiddeld:
https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/besucherzahlenentwicklung/verein/610

Of wat te denken van Vitesse met als dieptepunt 2200 toeschouwers? https://www.transfermarkt.nl/vitesse-arnheim/besucherzahlenentwicklung/verein/499
Of AZ met 2750 toeschouwers? https://www.transfermarkt.nl/az-alkmaar/besucherzahlenentwicklung/verein/1090
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind dat best een aparte opmerking voor iemand die fan is van een club die van 4.000 toeschouwers gemiddeld naar 25.000 gemiddeld ging.

Ik vind het best een gekke vergelijking om een aantrekken van een speler te vergelijken met zorgvuldig uitgestippeld beleid.

En verder; wat Atreides zegt.
 

Joost

Well-known member
Ik vind het best een gekke vergelijking om een aantrekken van een speler te vergelijken met zorgvuldig uitgestippeld beleid.

En verder; wat Atreides zegt.
Nee, jij zegt dat het raar is dat mensen die nooit in de Euroborg zijn geweest plots een seizoenkaart nemen om Arjen Robben te zien. Terwijl SC Heerenveen rond de milleniumwisseling plots zo ongelofelijk hip werd dat iedereen die drie woorden Fries sprak er een seizoenkaart wilde hebben.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind het niet raar. Waar zeg ik dat?

Ik heb er geen medelijden mee. Dat is alles.

Alsof MVV ineens een succesvolle spelers aantrekt en een collega, die jij nog nooit eerder een woord over MVV hebt horen reppen, ineens op maandag stoer gaat doen over de uitslagen van MVV. Dan vind jij dat prima? Ik heb daar zelf niks mee.
 

Joost

Well-known member
Ik vind het niet raar. Waar zeg ik dat?

Ik heb er geen medelijden mee. Dat is alles.

Alsof MVV ineens een succesvolle spelers aantrekt en een collega, die jij nog nooit eerder een woord over MVV hebt horen reppen, ineens op maandag stoer gaat doen over de uitslagen van MVV. Dan vind jij dat prima? Ik heb daar zelf niks mee.
Toen MVV voor het eerst in decennia een keer won van Roda kwamen ze inderdaad plots onder allerlei stenen vandaan. Ach laat ze lekker.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vind het niet raar. Waar zeg ik dat?

Ik heb er geen medelijden mee. Dat is alles.

Alsof MVV ineens een succesvolle spelers aantrekt en een collega, die jij nog nooit eerder een woord over MVV hebt horen reppen, ineens op maandag stoer gaat doen over de uitslagen van MVV. Dan vind jij dat prima? Ik heb daar zelf niks mee.
Als je stoer gaat doen over het voetbal van FC Groningen dan heb je inderdaad niks met voetbal of veel met beton.
 
Bovenaan