Speelronde 1

Hups

  • Groningen

    Stemmen: 7 70,0%
  • Ajax

    Stemmen: 4 40,0%
  • Feyenoord

    Stemmen: 2 20,0%
  • Heerenveen

    Stemmen: 1 10,0%
  • Twente

    Stemmen: 1 10,0%
  • VVV

    Stemmen: 1 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

De Wolf

Well-known member
Geen eerste aftrap in Utrecht maar in Heerenveen.
AZ heeft uitstel gekregen i.v.m. wedstrijd in Kiev.

Zaterdag 12 september:
16:30 FC Utrecht - AZ
18:45 SC Heerenveen - Willem II
20:00 PEC Zwolle - Feyenoord
21:00 FC Twente - Fortuna Sittard

Zondag 13 september:
12:15 FC Emmen -VVV
14:30 Heracles Almelo - ADO Den Haag
14:30 Sparta Rotterdam - Ajax
16:45 FC Groningen - PSV
16:45 RKC Waalwijk - Vitesse
 

JMD

Well-known member
Apart...

Hebben ze pas afgelopen vrijdag aangevraagd, Utrecht was er niet blij mee, maar de KNVB heeft besloten dus et duel uit te stellen.

Als AZ de 4e ronde bereikt van de CL voorronde kan dat duel dus pas ergens in december ingehaald worden...
 

Forza AZ

Well-known member
Apart...

Hebben ze pas afgelopen vrijdag aangevraagd, Utrecht was er niet blij mee, maar de KNVB heeft besloten dus et duel uit te stellen.

Als AZ de 4e ronde bereikt van de CL voorronde kan dat duel dus pas ergens in december ingehaald worden...
27 december is dan de eerst mogelijke datum.

De KNVB kon niet anders, nadat ze hetzelfde hebben gedaan voor Ajax vorig jaar. Maar wel apart dat ze daar nu pas mee komen, aangezien de datum van Dinamo Kiev-AZ al 6 dagen geleden bekend werd.
 

JMD

Well-known member
27 december is dan de eerst mogelijke datum.

De KNVB kon niet anders, nadat ze hetzelfde hebben gedaan voor Ajax vorig jaar. Maar wel apart dat ze daar nu pas mee komen, aangezien de datum van Dinamo Kiev-AZ al 6 dagen geleden bekend werd.
Dat laatste dus. En de vergelijking mbt vorig jaar gaat echt mank. Toen was er ruimte in het speelschema gecreëerd om Europese ploegen die rust te gunnen (ook PSV en Feyenoord speelden later), nu is die ruimte er simpelweg niet.

En sorry hoor, het duel is meer dan 72 uur van te voren afgelopen, dus kan je volgens mij gewoon spelen. Als je 18.15 klaar bent met het duel, ben je rond 21.00 thuis in Alkmaar. Wat is het probleem? Dit gaat komend seizoen met dat overvolle programma nog veel vaker voorkomen.

En Kiev is wel ver, maar absoluut geen Astana, Baku of Novosibirsk. PSV speelde ooit donderdag diep in Rusland (verder dan het westen van China) en gewoon de zondag erna weer...

Even nagekeken: het is 2.45 vliegen naar Kiev... Athene is bijv verder...
 

Forza AZ

Well-known member
Dat laatste dus. En de vergelijking mbt vorig jaar gaat echt mank. Toen was er ruimte in het speelschema gecreëerd om Europese ploegen die rust te gunnen (ook PSV en Feyenoord speelden later), nu is die ruimte er simpelweg niet.
PSV en Feyenoord speelden toen al geen Europees meer. Ik heb het namelijk over de wedstrijd van Ajax die werd uitgesteld voor hun CL-wedstrijd tegen Real Madrid in 2018/19. Zwolle moest toen ineens midweeks op een vroeg tijdstip spelen in Amsterdam in plaats van in het weekend.

Ik denk dat jij de uitgestelde wedstrijden bedoeld van vorig seizoen voor de returns van de 4e voorronde, die naar eind september werden verplaatst. Dat was van te voren aangekondigd, dus dat is inderdaad een ander verhaal dan Ajax-Zwolle uit 2018/19 en Utrecht-AZ nu.

De KNVB had hier nooit aan moeten beginnen, maar nu kunnen ze niet meer terug en een verzoek ineens wel weigeren.

Dat AZ helemaal niet een verre wedstrijd speelt ben ik met je eens. En in principe is er ook genoeg tijd tussen de wedstrijden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het geeft Stengs ea een weekje langer om te herstellen. Andere reden kan ik niet bedenken.

Maar als Ajax uitstel krijgt, dan AZ ook inderdaad.
 

Deathprod

Active member
Heerenveen - Willem II is een mooie pot om het seizoen mee te starten. WII is vrijwel intact gebleven, dus die zie ik ook dit seizoen weer hoog eindigen. Heerenveen is lastig inschatten met zoveel nieuwelingen kort voor de start. Ik denk dat WII de punten mee naar huis neemt.
In de top zijn niet echt spectaculaire dingen gebeurd, Ajax favoriet en PSV, Feyenoord en AZ zijn redelijk gelijkwaardig denk ik.
Verder Utrecht heeft zich goed versterkt. Vitesse is denk ik minder geworden, die zijn topscorers Linssen en Matavz kwijt. Groningen met Robben, die kan in zijn eentje wedstrijden beslissen. Fortuna heeft wat leuke spelers, die verwacht ik in de middenmoot. VVV is degradatie kandidaat nummer 1.
 

Maasveld

Well-known member
Heerenveen - Willem II is een mooie pot om het seizoen mee te starten. WII is vrijwel intact gebleven, dus die zie ik ook dit seizoen weer hoog eindigen. Heerenveen is lastig inschatten met zoveel nieuwelingen kort voor de start. Ik denk dat WII de punten mee naar huis neemt.
In de top zijn niet echt spectaculaire dingen gebeurd, Ajax favoriet en PSV, Feyenoord en AZ zijn redelijk gelijkwaardig denk ik.
Verder Utrecht heeft zich goed versterkt. Vitesse is denk ik minder geworden, die zijn topscorers Linssen en Matavz kwijt. Groningen met Robben, die kan in zijn eentje wedstrijden beslissen. Fortuna heeft wat leuke spelers, die verwacht ik in de middenmoot. VVV is degradatie kandidaat nummer 1.
Lul🤬
 

Joost

Well-known member
Ik zie VVV niet als de grote degradatiekandidaat. RKC en ADO waren vorig jaar echt heel zwak en die moeten zich maar zien te verbeteren. Verder zijn die drie uit Overijssel heel matig.
 

JFK

Well-known member
Ik kijk uit naar Groningen en dan met name naar Robben.
Een overwinning bij zijn rentree zou erg leuk zijn voor hem.
 

De Groene Scout

Well-known member
Twente speelt het eerste potje zonder Selahi. De middenvelder speelde met de nationale ploeg van Albanië en daar zaten wat Corona-gevalletjes tussen. Hij blijft dus even buiten de groep. We gaan dus met 3 controleurs op het middenveld; ik sluit een saaie 0-0 niet uit, want de creatieve 10 is nog altijd niet gevonden.
 

JFK

Well-known member
Dat zou ik 'm sowieso gunnen. Hup Groningen dan maar. Tegen wie moeten ze eigenlijk komend weekend?
Poeh, goeie vraag. Daar hou ik me niet zo mee bezig.
ik concentreer me meer op Robben en Groningen.
misschien dat gevegt het weet?
 

Abubakari

Well-known member
QUOTE=nostradamus
18:45 SC Heerenveen - Willem II
Om 19.15 post Bernardo GENOT, WII staat dan al met 0-2 voor, uiteindelijk houdt Heerenveen er dankzij van Bergen en Veerman nog een punt aan over, 2-2

20:00 PEC Zwolle - Feyenoord
Feyenoord speelt PEC voor rust helemaal weg, het is bij rust slechts 0-2 waar 0-5 de verhoudingen beter weer had gegeven. Na de 1-2 een kwartier voor tijd stort Feyenoord volledig in en verliest nog met 3-2. Dick Advocaat schopt een barst in de dug out na de 3-2

21:00 FC Twente - Fortuna Sittard
Vak P is woedend na de kansloze 0-3 nederlaag en bestormt de hoofdingang.

Zondag 13 september:
12:15 FC Emmen -VVV
Draak van een wedstrijd, doelpunt in de 89' minuut, 1-0 voor Emmen.


14:30 Heracles Almelo - ADO Den Haag
Heracles speelt slecht maar wint wel met 3-0.


14:30 Sparta Rotterdam - Ajax
Ajax heeft geen voorronde CL besognes en wint eindelijk weer eens een openingswedstrijd, Onana baalt want kort voor tijd scoort Sparta nog 1-5.

16:45 FC Groningen - PSV
Robben trekt naar binnen, komt kracht te kort maar de nieuwe keeper van PSV laat het slappe rolletje door zijn benen gaan. Met betonvoetbal houdt Groningen de nul en kort voor tijd beslist Romano Postema de wedstrijd, 2-0.

16:45 RKC Waalwijk - Vitesse
Een lamlendig spelend Vitesse wordt afgetroefd door een veel scherper RKC, 2-1.

Bron www.groene-broek.com
 
Bovenaan