Speeldagenkalender 2019-2020

Janssen

Well-known member
Goed dat Fortuna -VVV in het belang van het Nederlands voetbal een uur later gespeeld wordt.

Joost

Well-known member
Ja, toevallig wel ;)

Ik ben helemaal niet tegen die kleine aanpassingen hoor, ik vraag me alleen af waarom het zoveel wedstrijden betreft.

Waarom die twee potjes op zaterdag omdraaien, 18:30 of 19:45 gaat toch echt niets uitmaken voor Ajax?

En een week later; dat Ajax naar zaterdag gaat en een andere wedstrijd naar zondag gaat is logisch. Maar zet dan Willem II v PEC op zondag om 16:45 en verschuif niet ook nog een keer Utrecht v Vitesse.

Dat als gevolg van het verplaatsen van Ajax naar zaterdag ook Feyenoord en Fortuna verplaatst worden is logisch.

Mario

Well-known member
Als ik Ajax was zou ik de wedstrijd tegen PSV ook laten lopen, in het belang voor het Nederlandse voetbal ...

JMD

Well-known member
Als ik Ajax was zou ik de wedstrijd tegen PSV ook laten lopen, in het belang voor het Nederlandse voetbal ...

Goed plan. Want als Ajax 2e wordt spelen zij de lastigere CL-voorronde, en zij zullen daarin een grotere kans hebben om continu geplaatst te zijn...
Geef jij het even door aan Ajax?? :)

Forza AZ

Well-known member
Mocht Ajax nog een ronde verder komen, dan ben ik benieuwd hoe de KNVB dat gaat oplossen. Dan spelen ze op 30 april/8 mei of 1/7 mei CL.

De weekenden ervoor staan de 33e speelronde (alle wedstrijden op dezelfde rijd) en bekerfinale op het programma. De Graafschap-Ajax (28 april) zou nog wel verzet kunnen worden al lijkt me Koningsdag niet een handige datum om naartoe te schuiven. De bekerfinale (5 mei) verzetten lijkt me echter helemaal onmogelijk.

JMD

Well-known member
Mocht Ajax nog een ronde verder komen, dan ben ik benieuwd hoe de KNVB dat gaat oplossen. Dan spelen ze op 30 april/8 mei of 1/7 mei CL.

De weekenden ervoor staan de 33e speelronde (alle wedstrijden op dezelfde rijd) en bekerfinale op het programma. De Graafschap-Ajax (28 april) zou nog wel verzet kunnen worden al lijkt me Koningsdag niet een handige datum om naartoe te schuiven. De bekerfinale (5 mei) verzetten lijkt me echter helemaal onmogelijk.
En naar vrijdag 26 kan ook niet, want Ajax speelt de zondag ervoor in Groningen (dat duel kan niet naar zaterdag, wil de gemeente volgens mij niet) en dus kan Ajax in de midweekse speelronde niet op dinsdag 23 spelen, maar pas op woensdag 24.

De bekerfinale had ik idd ook al gezien, die zouden ze nog kunnen verplaatsen, maar een hele speelronde??? En de bekerfinale kan natuurlijk ook niet 1 dag eerder wegens dodenherdenking.

Forza AZ

Well-known member
De bekerfinale had ik idd ook al gezien, die zouden ze nog kunnen verplaatsen.
Met alle voorbereiding qua logistiek e.d. een bekerfinale een paar weken van te voren verplaatsen. Dat zie ik echt niet gebeuren. Ook al zou Ajax 2 dagen later al weer in de CL moeten spelen.

Bovenaan