Speeldagenkalender 2019-2020

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als Ajax nou echt goodwill wil kweken, dan spelen ze gewoon op zondag bij De Graafschap. Wat kan er mi.... nou ja, een ezel en een steen he

Pascallovic

Well-known member
Niet omdat ze er een puinhoop van hebben gemaakt, maar dat nu dreigen te doen. Het is zelfs een beetje badinerend richting Ajax. Alsof ze niet in staat zijn om op eigen kracht CL te kunnen spelen.
Ze hebben lopen kloten met PEC voor wat extra rustdagen. Echter zoals het nu is met spelen op zondag en dan dinsdag weer heeft niks met CL spelen op eigen kracht te maken. Nergens in een Europese betaald voetbal competitie speelt een club op zondag en daarna weer op de dinsdag. Dan komt iedere club in de problemen, zeker als het de beslissende fase van het seizoen betreft.

gevegt

Well-known member
Ze hebben lopen kloten met PEC voor wat extra rustdagen. Echter zoals het nu is met spelen op zondag en dan dinsdag weer heeft niks met CL spelen op eigen kracht te maken. Nergens in een Europese betaald voetbal competitie speelt een club op zondag en daarna weer op de dinsdag. Dan komt iedere club in de problemen, zeker als het de beslissende fase van het seizoen betreft.

Schuiven in het weekend lijkt me geen probleem.

Abubakari

Well-known member
Wanneer is eigenlijk bekend wanneer Ajax zjjn halve finales gaat spelen? En waar hangt het eigenlijk vanaf wie wanneer speelt?

Abubakari

Well-known member
Ik ben 3 vd 4 dagen vrij, dus ik heb ook zo mijn voorkeur. Al zal ruilen vast niet zo'n probleem zijn.

Joost

Well-known member
Waarom kan Ajax niet op zondagmiddag in Doetinchem?

Er is tijd zat om s avonds nog naar Londen te gaan.

Forza AZ

Well-known member

Het gaat erom dat er altijd 3 nachten tussen 2 wedstrijden moeten zitten voor voldoende rust. Als Tottenham-Ajax op 30 april is, dan kan De Graafschap-Ajax dus niet op 28 april. Tijdstip maakt niet uit.

Pascallovic

Well-known member

Jij vindt het om het mom van 'tijd zat' ook prima als Roda voor de belangrijkste wedstrijden van het seizoen moet spelen op zondag en dinsdag?

Janssen

Well-known member
Het gaat erom dat er altijd 3 nachten tussen 2 wedstrijden moeten zitten voor voldoende rust. Als Tottenham-Ajax op 30 april is, dan kan De Graafschap-Ajax dus niet op 28 april. Tijdstip maakt niet uit.

Maar kan dan niet beter gewoon de hele speelronde eruit gehaald worden? Plak je die gewoon achter de laatste speelronde.

Pascallovic

Well-known member
Maar kan dan niet beter gewoon de hele speelronde eruit gehaald worden? Plak je die gewoon achter de laatste speelronde.
Zoiets gaan ze nu ook aan de andere clubs voorleggen. Speelronde 33 van 28 april naar 12 mei en speelronde 34 van 12 mei naar 19 mei.

erka

Well-known member
Zoiets gaan ze nu ook aan de andere clubs voorleggen. Speelronde 33 van 28 april naar 12 mei en speelronde 34 van 12 mei naar 19 mei.

Prima toch? Ajax komt eens per 24 jaar zover, dus dan mag de rest zich best een keertje 2 weken aanpassen. Ik vind het nog niet zo raar en ik vind de KNVB ook niks te verwijten in deze.

JMD

Well-known member
Prima toch? Ajax komt eens per 24 jaar zover, dus dan mag de rest zich best een keertje 2 weken aanpassen. Ik vind het nog niet zo raar en ik vind de KNVB ook niks te verwijten in deze.

Precies.

Het zou overigens nog leuker zijn als speelronde 33 verplaatst wordt naar 19 mei, dan eindigt Ajax weer de competitie bij De Graafschap. :)

Joost

Well-known member
Jij vindt het om het mom van 'tijd zat' ook prima als Roda voor de belangrijkste wedstrijden van het seizoen moet spelen op zondag en dinsdag?

Ik was in de veronderstelling dat het 48 uur betrof en niet twee volledige etmalen.

Maar of het nu Roda of Ajax is, daar sta ik niet verschillend in. Het is nu eenmaal een drukke periode waarbij allerlei externe factoren beperkingen opleggen, dan is het beter om naar een oplossing te zoeken dan stijf vast te houden aan wat lang geleden is vastgesteld. Vandaar dat voor een normaal verloop wellicht dit keer zondag en dinsdag de beste optie is.

Mario

Well-known member

Volgens mij is dat ook de meest logische optie, ik snap niet waarom de KNVB daar zo lang over na moest denken.

Forza AZ

Well-known member

En de play-offs en nacompetitie zullen dan moeten gaan naar 22/23 en 25/26 mei (halve finales) en 29/30 mei en 2 juni (finales).
De 1e ronde van de nacompetitie kan wel gewoon blijven staan op 6 en 10 mei, al kunnen ze het natuurlijk ook meer uitspreiden (bijvoorbeeld 10 en 17 mei) omdat er meer tijd is voor de volgende ronde.

Janssen

Well-known member
Kloterij is wel dat de nummer 2 op 23 juli aan de bak moet in de voorronde CL. Dat is toch wel vrij kortdag allemaal.

Atreides

Well-known member
Kloterij is wel dat de nummer 2 op 23 juli aan de bak moet in de voorronde CL. Dat is toch wel vrij kortdag allemaal.

Eens. Hopenlijk kan Ajax de Europese lijn de komende jaren een beetje doortrekken (overwinteren zou eigenlijk standaard moeten zijn) en haakt Feyenoord ook weer een beetje aan. Zit je minder met het gehannes van al die voorrondes.

Bizar dat de kans dat Ajax de CL-voorrondes moet spelen bijna even groot is als dat ze geen of later voorrondes dienen te spelen

ALenstra

Well-known member
Wees blij dat we dit soort problemen hebben. Of willen we dat Nederlandse clubs voor de winterstop al klaar zijn in Europa?

Janssen

Well-known member
Wees blij dat we dit soort problemen hebben. Of willen we dat Nederlandse clubs voor de winterstop al klaar zijn in Europa?

Nouja, je wil ze in de eerste plaats in Europa hebben. Volgens mij wordt die kans niet groter als je je 1,5 maand kunt voorbereiden op een voorronde.

Bovenaan