Speeldagenkalender 2019-2020

Satyr

Administrator
Forumleiding
De Graafschap heeft niks te willen. Als ze nou echt niet willen, moeten ze een Jong Ajax - Twente scenario hebben, dus dat de lokale driehoek het verbiedt op vrijdag

JMD

Well-known member
De bekerfinale op zaterdag is uitgesloten, die blijft op 5 mei om 18:00 staan daar is geen millimeter ruimte in om te bewegen.
Dan ben ik benieuwd hoe de KNVB dat gaat regelen als Ajax op 7 mei moet spelen.

JMD

Well-known member
De Graafschap heeft niks te willen. Als ze nou echt niet willen, moeten ze een Jong Ajax - Twente scenario hebben, dus dat de lokale driehoek het verbiedt op vrijdag

Dat zou helemaal humor zijn, want waar het duel in de KKD nog een inhaalmogelijkheid heeft op de 29e, heeft De Graafschap - Ajax dat niet... Want dat duel verplaatsen naar na de competitie lijkt me niet wenselijk... ;)

zwammy

Well-known member
Ik kan mij van NAC geen wedstrijd met de carnaval herrineren. Alleen PSV Arsenal voor de CL en dat was echt wen operatie om dit te regelen

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze willen nu dus serieus een speelronde een week opschuiven. Donderdag is er overleg. De midweekse speelronde gaat naar 12 mei en speelronde 34 naar 19 mei

JMD

Well-known member
Ze willen nu dus serieus een speelronde een week opschuiven. Donderdag is er overleg. De midweekse speelronde gaat naar 12 mei en speelronde 34 naar 19 mei

https://www.vi.nl/nieuws/knvb-roept-clubs-op-om-ajax-te-helpen

Volgens vi.nl laten ze de midweekse ronde staan en gaat speelronde 33 van 28 april naar 12 mei en speelronde 34 van 12 naar 19 mei. Zou ook eerlijker zijn, anders krijg je dat ploegen hun laatste 2 duels thuis of uit afwerken.

JMD

Well-known member
En dan schuiven de play offs ook allemaal op?
Ze zullen de 1e ronde nog wel op de normale tijd laten verspelen lijkt me. De rest zal 1 ronde opschuiven.

Mocht Ajax overigens de finale halen, dan heeft Koeman ook een probleem: Ajax speelt dan op 1 juni de finale en NL speelt dan op 6 juni in de Nations League...

Bernardo

Well-known member
Ze zullen de 1e ronde nog wel op de normale tijd laten verspelen lijkt me. De rest zal 1 ronde opschuiven.

Mocht Ajax overigens de finale halen, dan heeft Koeman ook een probleem: Ajax speelt dan op 1 juni de finale en NL speelt dan op 6 juni in de Nations League...

5 dagen, dat kan prima.

Pascallovic

Well-known member
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-roept-clubs-op-om-ajax-te-helpen

Volgens vi.nl laten ze de midweekse ronde staan en gaat speelronde 33 van 28 april naar 12 mei en speelronde 34 van 12 naar 19 mei. Zou ook eerlijker zijn, anders krijg je dat ploegen hun laatste 2 duels thuis of uit afwerken.
Ik vind het een dramatische oproep. Ajax staat er al niet zo goed op en dat wordt echt niet beter als je oproept om Ajax te helpen. Dat levert nog meer frustratie bij anderen op. Als de KNVB eerlijk was hadden ze zelf het boetekleed aangetrokken en opgeroepen om de KNVB uit de puinhoop die ze zelf gemaakt hebben te helpen. Nee, nu krijgt Ajax weer lekker de zwarte piet toegespeeld door iedereen.

JMD

Well-known member
5 dagen, dat kan prima.

1 juni finale spelen, 2juni evt. huldiging (en als je niet gewonnen hebt het verwerken van de kater), dan blijft er weinig over.

In 1995 was zelfs 2 weken niet genoeg om de Ajaxspelers te laten herstellen... 24 mei winst in de CL, 2 weken later ging een Nederlands elftal met veel van de spelers die 2 weken eerder de CL wonnen met 1-0 onderuit in Minsk in 1 van de zwakste wedstrijden van Oranje ever.

JMD

Well-known member
Ik vind het een dramatische oproep. Ajax staat er al niet zo goed op en dat wordt echt niet beter als je oproept om Ajax te helpen. Dat levert nog meer frustratie bij anderen op. Als de KNVB eerlijk was hadden ze zelf het boetekleed aangetrokken en opgeroepen om de KNVB uit de puinhoop die ze zelf gemaakt hebben te helpen. Nee, nu krijgt Ajax weer lekker de zwarte piet toegespeeld door iedereen.
Ik ben vaak geen fan van de KNVB, maar hier hebben ze weinig fout gedaan. Ze hebben er (terecht imo) geen rekening mee gehouden dat Ajax de 1/2 finale CL zou halen. Komt nog bij dat ze de pech hebben dat 27 april en 4 mei op een zaterdag vallen en de duels van 28 april en 5 mei dus niet 1 dag naar voren kunnen.

Ik zou het verplaatsen van speelronde 33 en 34 wel een mooie oplossing vinden eigenlijk. Blijft de bekerfinale overigens nog wel een probleem als Ajax op 7 mei moet spelen.

gevegt

Well-known member

Wat een onzin. De KNVB roept dit over zichzelf af. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit zoveel geschoven moet worden om een Nederlandse club in Europa verder te helpen. Als Ajax slim is stemmen ze zelf tegen.

Pascallovic

Well-known member
Wat een onzin. De KNVB roept dit over zichzelf af. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit zoveel geschoven moet worden om een Nederlandse club in Europa verder te helpen. Als Ajax slim is stemmen ze zelf tegen.
Wel mooi dat je het onzin noemt, om vervolgens precies hetzelfde punt te maken als dat ik doe. Namelijk dat de KNVB dit aan zichzelf te wijten heeft.

gevegt

Well-known member
Wel mooi dat je het onzin noemt, om vervolgens precies hetzelfde punt te maken als dat ik doe. Namelijk dat de KNVB dit aan zichzelf te wijten heeft.

Niet omdat ze er een puinhoop van hebben gemaakt, maar dat nu dreigen te doen. Het is zelfs een beetje badinerend richting Ajax. Alsof ze niet in staat zijn om op eigen kracht CL te kunnen spelen.

Bovenaan