Sparta Rotterdam

Methone

New member
Sparta haalt Supusepa

Sparta Rotterdam heeft Christian Supusepa weggehaald uit Bulgarije. De 26-jarige verdediger verruilt CSKA Sofia voor de Rotterdamse club uit de Jupiler League, waarbij hij donderdag een contract voor ??n jaar ondertekende met een optie op nog een seizoen.
Supusepa speelde afgelopen seizoen twintig wedstrijden voor de Bulgaarse recordkampioen. De bij Ajax opgeleide verdediger kwam eerder uit voor ADO Den Haag.

Bron: Telegraaf
 

Batigoal

Well-known member
Sparta heeft spits Sherjill Mac Donald gehaald van Westerlo. Als hij weer in goede vorm kan raken kan hij de Eredivisie aan, dus dat lijkt me het proberen waard.
 

Methone

New member
Geen semi-profs, maar ambitie

Na opnieuw een tegenvallend seizoen meenden sommige supporters afgelopen zomer dat we ons neer moesten leggen bij een structurele positie in de middenmoot van de Jupiler League. RTV Rijnmond journalisten gaven met dezelfde berusting zelfs aan dat "Sparta haar lot moest aanvaarden" en dat "Sparta maar weer een semi-profclub moest worden". Sparta heeft gelukkig het tegenovergestelde gedaan en toont weer ambitie.

Waar deze ambitie ons ditmaal naar toe zal leiden is de vraag. Alle prachtige ambities van de afgelopen jaren liggen ten slotte ook op het voetbalkerkhof. Een garantie op succes is er nou eenmaal niet. Maar liever met een gezonde dosis ambitie nog een keer flink op je bek gaan, dan je erbij neerleggen dat je met een zooi semi-profs het niveau Fortuna nooit meer zal ontstijgen. In die geest is er door de clubleiding afgelopen maanden veel aan gedaan om aan de wensen van ‘het technisch hart’ te voldoen. We zetten vier punten op een rij:

1. Top spelersbudget; complimenten voor de geldschieters

Sparta heeft dit seizoen (opnieuw) een spelersbudget dat voor eerste divisie bmegrippen top is. NAC betaalt veruit het meeste aan salarissen, maar op plek 2 volgen Sparta en Go Ahead met ongeveer een gelijkwaardig budget. Pas daarna volgen Volendam en VVV en ver daarachter hobbelt de rest. Compimenten aan de geldschieters, aan sponsoren en aan alle supporters die de club trouw zijn gebleven en dit mogelijk maken.

2. Dertig spelers

Beenhakker vond een selectie van 23 spelers ideaal. Pastoor heeft zijn eigen lijn mogen kiezen. Hij wilde liever een grotere selectie, met meer concurrentie. Dat is gelukt, het is afwachten of het goed gaat uitpakken. Pastoor kan momenteel kiezen uit 30 spelers, waaronder de 16-jarige Van Drongelen en de 17-jarigen Floranus en Neral; alledrie officieel nog A-junior. De selectie:

Keepers: Kortsmit, Kieboom, Janssen

Verdediging: Floranus, Van Drongelen, Van Buuren, Breedijk, Breuer, Dijkstra, Ketting, Claver, Dumfries, Dougall, Supesapa

Middenveld: Neral, Eisden, Sanusi, Vissers, Van Moorsel, Dogan, Van der Stoep

Aanval: Hiwat, Ben Mohamamdi, Verhaar, Stokkers, Voskamp, MacDonald, Bergkamp, Brogno, Langedijk

3. Top randvoorwaarden

Maar er is meer dan het alleen het forse spelersbudget. De randvoorwaarden voor Alex Pastoor zijn misschien nog wel beter dan vorig seizoen. Onze hoofdtrainer kan beschikken over twee assistent-trainers voor de A-selectie, een assistent-trainer voor Jong Sparta, er is een keeperstrainer, een spitsentrainer, een dokter, een sportverzorger, een video-analist, er zijn twee fysiotherapeuten, een teammanager en natuurlijk is er materiaalman Ben Wessels. Alle kennis over hersteltrainingen, voeding, etc. heeft Sparta in huis. Er wordt getraind in het stadion, waar in het spelershome alles altijd uitstekend verzorgd is, er is een geweldig fitnesscentrum op de vierde etage waar ook nog eens professionals op o.a. sportrevalidatie aanwezig zijn.

Het zijn randvoorwaarden waar ze bij clubs als pakweg Eindhoven en Volendam alleen maar likkebaardend naar kunnen kijken.

4. Aanvullende kwaliteiten

Als kers op de taart heeft Sparta dus Sherjill MacDonald gehaald. Ondanks dat er geen spelers meer vertrokken en er eigenlijk geen geld meer was, wilde Pastoor er per se een aanvaller bij. Hij kreeg geldschieters zover om hier toch nog geld voor vrij te maken. MacDonald heeft volgens Pastoor aanvullende kwaliteiten in het centrum (“hij kan als centrumspits zijn eigen kansen cre?ren”) en op de vleugels (“snelheid”).

De transferwindow is gesloten. De technische staf heeft zijn gewenste extra aanvaller binnen. Sparta staat in de top 5. Laten we hopen dat we daar de rest van het seizoen niet meer uit donderen.

http://www.itwm.nl/artikel.php?t=Geen+semi-profs,+maar+ambitie
 

Fabian

Active member
Alex Pastoor heeft zijn contract verlengd tot en met 2018. (bron: Sparta Rotterdam)

Het is nu des Sparta om compleet in te storten om volgend jaar weer een langlopend contract af te moeten kopen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Alex Pastoor heeft zijn contract verlengd tot en met 2018. (bron: Sparta Rotterdam)

Het is nu des Sparta om compleet in te storten om volgend jaar weer een langlopend contract af te moeten kopen.

Zolang hij maar niet naar Heerenveen komt :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zolang hij maar niet naar Heerenveen komt :duim:

Laat die seniele oude man daar maar lekker tot zijn dood zitten. Daar doet hij heel Friesland een plezier mee en anders loop hij toch zijn opvolgers maar in de weg.
 

Pascallovic

Well-known member
Alex Pastoor heeft zijn contract verlengd tot en met 2018. (bron: Sparta Rotterdam)

Het is nu des Sparta om compleet in te storten om volgend jaar weer een langlopend contract af te moeten kopen.
Het verval is al ingezet afgelopen maandag.
 

hipp00

New member
Alex Pastoor heeft zijn contract verlengd tot en met 2018. (bron: Sparta Rotterdam)

Het is nu des Sparta om compleet in te storten om volgend jaar weer een langlopend contract af te moeten kopen.

Pastoor is volgens mij inderdaad wel een trainer met een beperkte houdbaarheid. Op een gegeven moment zijn spelers en supporters zijn alwetende ge-orakel wel een beetje zat.
Een enkele keer kom ik nog wel eens bij Sparta en ik moet zeggen dat Pastoor er dit jaar meer structuur en vaste patronen in heeft gekregen dan ik de afgelopen jaren op het Kasteel gewend was. Dus voorlopig heeft hij zijn contractverlening wel verdiend.
Maar ik begreep dat hij niet alle veldtrainingen meer doet en zichzelf meer ziet als een manager?
 

Unregistere

Well-known member
Het is Sparta gelukt om topscorer Thomas Verhaar, wiens contract na dit seizoen afliep, langer aan zich te binden. Hij zal een verbintenis tot medio 2019 signeren. Mooi.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Doen ze goed. Werd toch geacht om bij een redelijke eredivisionist te gaan spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Doen ze goed. Werd toch geacht om bij een redelijke eredivisionist te gaan spelen.

Eigenzinnige jongen wel natuurlijk. Als hij het ergens goed naar zijn zin heeft, en dat lijkt bij Sparta zo te zijn, dan blijft hij daar vaak. Was bij VOC ook zo. En aan de andere kant, als hij nu promoveert met Sparta en het goed doet, kunnen ze hem wellicht verkopen en verdienen ze er nog iets aan. Dan helpt hij de club dus ook.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sparta heeft toptalent Karlsson van Ajax gehuurd. Een IJslandse aanvaller met een aflopende contract. Sparta heeft een optie om hem na dit seizoen voor twee seizoenen vast te leggen.
 

Unregistere

Well-known member
Is dat echt een toptalent? Uit Ajax A2, zag ik. En ze geven Sparta een optie tot koop, dus lijkt er meer op dat ze er in Amsterdam weinig meer in zien... Maar wellicht is het voor Sparta een mooie versterking.
 

Batigoal

Well-known member
Is dat echt een toptalent? Uit Ajax A2, zag ik. En ze geven Sparta een optie tot koop, dus lijkt er meer op dat ze er in Amsterdam weinig meer in zien... Maar wellicht is het voor Sparta een mooie versterking.

Die optie tot koop vind ik raar, aangezien zijn contract gewoon afloopt. Volgens de verhalen is hij door zowat iedereen voorbij gestreefd de voorbije twee jaar. Dit supertalent was geen succes.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is dat echt een toptalent? Uit Ajax A2, zag ik. En ze geven Sparta een optie tot koop, dus lijkt er meer op dat ze er in Amsterdam weinig meer in zien... Maar wellicht is het voor Sparta een mooie versterking.

Ajax leidt alleen maar toptalenten op las ik laatst.

Die optie tot koop vind ik raar, aangezien zijn contract gewoon afloopt. Volgens de verhalen is hij door zowat iedereen voorbij gestreefd de voorbije twee jaar. Dit supertalent was geen succes.

Gewoon iets wat ze zelf met de speler hebben afgesproken neem ik aan. En Ajax had er nog een optie op die ze toch niet gingen lichten.

Uiteindelijk kunnen er altijd maar een X-aantal spelers doorbreken. Wie weet had dit talent zich elders wel door ontwikkeld.
 

Unregistere

Well-known member
Die optie tot koop vind ik raar, aangezien zijn contract gewoon afloopt. Volgens de verhalen is hij door zowat iedereen voorbij gestreefd de voorbije twee jaar. Dit supertalent was geen succes.

Dan zal het geen optie tot koop zijn, maar een optie om hem vast te leggen, vermoed ik.
 

DeftonesJP

New member
Misschien zit er een clausule in dat als de optie tot koop wordt gelicht hij terug gekocht kan worden voor weinig? Ik heb die jongen in elk geval nog nooit zien spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Jeugdspeler Ilias Alhaft gaat mee op trainingskamp, evenals testspeler Robert Klaasen (ex-AZ, recent actief bij Kortrijk).
 
Bovenaan