Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

zwammy

Well-known member
Waar wil je precies naartoe? Het azov bataljon zijn nazi’s en dan?
Ik wil nergens heen, ik zeg alleen dat wanneer de Russen kut zakken zijn dit niet automatisch de oekrainers lieverdjes maken.

Verder zal het allemaal m'n reet roesten en wacht wel af met wat er gaat gebeuren.
 

zwammy

Well-known member
Vergeleken met Wagner, min of meer wel. Wagner is veel extremer dan Azov ooit was. Bovendien is Azov aanzienlijk minder extreem nu dan ze vroeger waren, er is daar behoorlijk opgeruimd.
Aha, de doelen vond ik namelijk nog best extreem. Blanken redden van de joodse untermensch enz. Maar dat zal dan idd wel meevallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik wil nergens heen, ik zeg alleen dat wanneer de Russen kut zakken zijn dit niet automatisch de oekrainers lieverdjes maken.

Verder zal het allemaal m'n reet roesten en wacht wel af met wat er gaat gebeuren.

Maar vanwaar de drang om een marginale groep steeds nadrukkelijk te benoemen? Men kan er een rechtvaardiging inlezen. Zeker gezien genoeg Nederlanders dit als rechtvaardiging gebruiken.

Tenslotte verbaast het mij dat het je verder aan je reet kan roesten wat er gaat gebeuren. Het lijkt mij nogal een zorgelijke situatie. Niet alleen voor Oekraïners en ethnische minderheden in Rusland, maar ook potentieel voor jezelf.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Aha, de doelen vond ik namelijk nog best extreem. Blanken redden van de joodse untermensch enz. Maar dat zal dan idd wel meevallen.
Ik zeg niet dat het lieverdjes zijn. Maar Wagner is nog altijd veel extremer. En door ze in het leger op te nemen zitten ze niet meer allemaal bij elkaar. Een enkeling in een grote groep heeft nauwelijks invloed. De meest extreme lui zijn al een tijdje weg. Die vechten niet graag voor een Joodse president...
 

zwammy

Well-known member
Maar vanwaar de drang om een marginale groep steeds nadrukkelijk te benoemen? Men kan er een rechtvaardiging inlezen. Zeker gezien genoeg Nederlanders dit als rechtvaardiging gebruiken.

Tenslotte verbaast het mij dat het je verder aan je reet kan roesten wat er gaat gebeuren. Het lijkt mij nogal een zorgelijke situatie. Niet alleen voor Oekraïners en ethnische minderheden in Rusland, maar ook potentieel voor jezelf.

Ik zie nergens een rechtvaardiging in. Als Rusland een ander land binnenvalt is Rusland fout, als zat heel Oekraïne vol met Hitlers.

Ik maak me ook niet druk over de problemen in Zweden en Frankrijk. Daar kan ook door het wegkijken van de feiten burgeroorlogen uitbreken, als dat zo ver is en we er bij betrokken worden zie ik het dan wel, net als bij deze oorlog en de volgende oorlogen die nog komen zolang ik leef
 

De Wolf

Well-known member
VS heeft Poetin bedreigt. Een nucleaire bom op Oekraïne is oorlogsverklaring aan de NAVO omdat straling een van de Europese landen kan bereiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

U.G.

Well-known member
Dat is inderdaad vergelijkbaar, nazi's zitten overal maar dat wil niet zeggen dat die representatief zijn voor dat land. Nazi's hebben nagenoeg geen politieke invloed in Oekraïne, dat is het belangrijkst. Er was een nazi-partij die meedeed aan de verkiezingen en ze haalden geen enkele zetel. Het is een heel kleine, marginale partij. Rusland daarentegen heeft een veel groter nazi probleem en hun invloed leidt tot in het Kremlin. De Wagner-groep zijn keiharde nazi's en is vernoemd naar een Duitse nazi in WO2. Die lui zijn close met Poetin en zijn zeer actief in Oekraïne namens Rusland nu. Dus Oekraïne wordt "beschermd tegen nazi's", door nazi's...

Wie zijn dan de keiharde nazi’s bij Wagner ? En dan bedoel ik echte kopstukken, en niet de veteraan Utkin. Dat Prigozhin niet helemaal zuivere koffie is betwijfel ik niet, maar een nazi ? Die heeft denk ik wel andere dingen te doen. In ieder geval geen Nazi doctrine kampen voor kinderen runnen, zoals de Azov-boys. Het riekt een beetje naar States/UK propaganda.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ondertussen dropt The Little Rocket Man een bommetje richting Japan. Verder durft de ex-president van Mongolië zich uit te spreken tegen Rusland en het genocide beleid van minderheden sturen naar het front en het thuisblijven van Moskovieten. Oja, Elon Musk heeft een vredesvoorstel, waarbij Oekraïne defacto grond moet inleveren.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan