Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben totaal geen kenner op dit gebied, slechts een bezorgde toeschouwer. Maar is er misschien iemand van jullie die kan duiden hoe groot de kans is dat de NAVO instemt met de vandaag geconcretiseerde aanvraag van Oekraïne om toe te treden? Want als dat gebeurt, dan weet zelf ik als leek dat we dan direct ook formeel met Rusland in oorlog zijn, vanwege artikel 5.

Lijkt mij nihil. De regel is dat niemand kan toetreden met een intern conflict. Daarnaast moet ieder ander instemmen.

Waarom zou Rusland een lijn opblazen die ze ook gewoon uit kunnen zetten, zo onlogisch.

Verder wil Oekraïne versneld toetreden tot de eu. Wel een goed idee om deze nazi"s lid te maken, blijven we nog wel even bezig.

Het minst onlogische scenario. Prestige project NordStream 2 doet het nog en bij de EU zit de schrik erin.

Ja, dat land zit echt vol met nazi’s veel erger dan een Polen. Vooral die president. Een land vol FvD’ers met een spasme in de rechterarm. Gewoon even de update overnemen, het zijn inmiddels Angelsaksische transgender satanisten.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Lijkt mij nihil. De regel is dat niemand kan toetreden met een intern conflict. Daarnaast moet ieder ander instemmen.
Er is wel meer ooit onder druk vloeibaar geworden... Ik ben er nog niet zo zeker van dat dit bij een 'nee' blijft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er is wel meer ooit onder druk vloeibaar geworden... Ik ben er nog niet zo zeker van dat dit bij een 'nee' blijft.

Dat is waar, maar Turkije en Hongarije die hebben ook nig niet ingestemd met Finland en Zweden. Navo grens trekken op de Donbas grens zou Oekraïne natuurlijk helpen en kan natuurlijk ook het lastiger maken voor Rusland om de nucleaire shit op Oekraïne uit te storten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je een tank voorbij ziet rijden met een swastika erop mag je jezelf best wel wat vragen stellen lijkt mij.

Zeker. Alleen moet je niet doorslaan met vergaande conclusies.

Als je land wordt vernietigd, dan kan ik mij voorstellen dat je met overleven begint en dat je daarbij iedereen kan gebruiken. In de Tweede Wereldoorlog zag je communisten en democraten ook met elkaar optrekken in diverse landen die later weer tegenover elkaar stonden.
 

zwammy

Well-known member
Uiteraard, ik zeg ook niet dat het niet logisch is. Maar wel dat je beter moet nadenken om ze maar meteen lid te maken en Rusland nog verder in het nauw te brengen.
 

erka

Well-known member
Ach, Cyprus is ook geen lid van de NAVO en Turks-Cyprus wordt door niemand erkend maar Turkije is wel lid van de NAVO. Terwijl Cyprus wel EU is en Turkije niet.
Oostenrijk is ook geen NAVO lid maar mocht dat aangevallen worden dan helpt de NAVO echt wel
Dus dat zegt allemaal in de praktijk niet zoveel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uiteraard, ik zeg ook niet dat het niet logisch is. Maar wel dat je beter moet nadenken om ze maar meteen lid te maken en Rusland nog verder in het nauw te brengen.

Dan is dat eigenlijk nog een kleine factor, nazi’s heb je al binnen de EU/NAVO. Je moet sowieso goed overwegen wat welke actie tot gevolg heeft. Een keiharde lijn optrekken zou een escalerende werking kunnen hebben of een dëescalerende werking. Als je grens legt bij de Donbas wat betreft NAVO, dan heeft Rusland nauwelijks een mogelijkheid om nucleair wat te doen zonder dat ze de NAVO aanvallen en het consequenties heeft. Anderzijds heb je met een totaal idioot te maken die natuurlijk van alles kan gaan doen.
 

De Wolf

Well-known member
Turkije was al lid voor de kwestie Cyprus. Samen met VS hebben ze beide aan invasies gedaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel bijzonder. Moskovieten die op een plein staan te zingen ‘We won’t care about the price’ en dan als laffe honden de etnische minderheden de oorlog laten uitvechten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als het bij Oekraïne klaar zou zijn, dan begint het gezeik wel weer in Georgië. Uiteindelijk is ieder voormalig Sovjetland zonder EU/NAVO beveiliging in groot gevaar.
 

Batigoal

Well-known member
Als je een tank voorbij ziet rijden met een swastika erop mag je jezelf best wel wat vragen stellen lijkt mij.
Ik heb in een Rotterdamse buurt weleens hakenkruizen op een muur zien staan. We kunnen dus wel stellen dat alle Rotterdammers nazi's zijn. Is dat ook weer duidelijk.
 

Mario

Well-known member
Na de oorlog zijn de meeste Nazi's naar Oost Europa en Zuid Amerika gevlucht, er lopen er in Rusland ook nog zat rond.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat is idd hetzelfde
Dat is inderdaad vergelijkbaar, nazi's zitten overal maar dat wil niet zeggen dat die representatief zijn voor dat land. Nazi's hebben nagenoeg geen politieke invloed in Oekraïne, dat is het belangrijkst. Er was een nazi-partij die meedeed aan de verkiezingen en ze haalden geen enkele zetel. Het is een heel kleine, marginale partij. Rusland daarentegen heeft een veel groter nazi probleem en hun invloed leidt tot in het Kremlin. De Wagner-groep zijn keiharde nazi's en is vernoemd naar een Duitse nazi in WO2. Die lui zijn close met Poetin en zijn zeer actief in Oekraïne namens Rusland nu. Dus Oekraïne wordt "beschermd tegen nazi's", door nazi's...
 

zwammy

Well-known member
Oh het azov bataljon zijn dus eigenlijk gewoon padvinders?

Weer wat geleerd. Dank u.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Oh het azov bataljon zijn dus eigenlijk gewoon padvinders?

Weer wat geleerd. Dank u.
Vergeleken met Wagner, min of meer wel. Wagner is veel extremer dan Azov ooit was. Bovendien is Azov aanzienlijk minder extreem nu dan ze vroeger waren, er is daar behoorlijk opgeruimd.
 
Bovenaan