Serie A

Batigoal

Well-known member
Voorlopig gaat het nog niet geweldig met Como. In de eerste 3 wedstrijden werd er nog niet gewonnen. Gisteren tegen Bologna zag het goed uit met een 2-0 voorsprong, maar in blessuretijd ging het opnieuw mis na een knappe goal van Iling-Junior. De mannen van Fabregas gaan dus nog niet zo goed op het hoogste niveau.

Milan won wel voor het eerst en daarmee is een vroege crisis afgewend. Het stond al na een half uur 4-0 voor tegen Venezia en daar bleef het ook bij.

Crisis is het wel bij AS Roma. Dat verspeelde vanmiddag de voorsprong in blessuretijd op bezoek bij Genoa. Nog geen overwinning voor de Romeinen.

Batigoal

Well-known member
Zo zie je maar dat het sentiment snel kan omslaan en zelfs een clubicoon er gauw uit wordt gekieperd.

Sinds maandagavond is Udinese trouwens de verrassende koploper. De ploeg van Ekkelenkamp won op bezoek bij Parma dankzij een uitblinkende Thauvin. De ervaren oud-speler van Marseille maakte er 2.

Maasveld

Well-known member
Voorlopig gaat het nog niet geweldig met Como. In de eerste 3 wedstrijden werd er nog niet gewonnen. Gisteren tegen Bologna zag het goed uit met een 2-0 voorsprong, maar in blessuretijd ging het opnieuw mis na een knappe goal van Iling-Junior. De mannen van Fabregas gaan dus nog niet zo goed op het hoogste niveau.

Milan won wel voor het eerst en daarmee is een vroege crisis afgewend. Het stond al na een half uur 4-0 voor tegen Venezia en daar bleef het ook bij.

Crisis is het wel bij AS Roma. Dat verspeelde vanmiddag de voorsprong in blessuretijd op bezoek bij Genoa. Nog geen overwinning voor de Romeinen.
Ik was gisteren bij AC Milan. De supporters waren niet geheel tevreden over de ploeg.

Maasveld

Well-known member
Gaaf duel om te zijn lijkt me. Hoe was San Siro? Lees vaak dat het heel verouderd is...
Hier en daar natuurlijk wel gemoderniseerd, maar in de basis is het inderdaad wel verouderd. Dat maakt het ook zo'n mooi stadion. Zulke karakteristieke stadions worden steeds schaarser.

Mario

Well-known member
Ik ben er heel lang geleden eens geweest, mooi dat je er zowel het AC als Inter museum kan bezoeken. Afgelopen zomer was ik ook in Milan, maar dit keer alleen langs het stadion gereden.

Joost

Well-known member
Hier en daar natuurlijk wel gemoderniseerd, maar in de basis is het inderdaad wel verouderd. Dat maakt het ook zo'n mooi stadion. Zulke karakteristieke stadions worden steeds schaarser.
San Siro vond ik in het echt een stuk fraaier dan dat het op TV lijkt.
Heb zowel AC als Inter gezien en vond AC een stuk mooier. Die zagen we met 0-4 thuis verliezen van Fiorentina. Inter won heel eenvoudig met 3-0 van Genua (debuut Dumfries) en dat was nog tijdens Corona waarbij de stoeltjes om en om bezet waren. De curva van Milan met al die vlaggen was erg indrukwekkend.

Maasveld

Well-known member
San Siro vond ik in het echt een stuk fraaier dan dat het op TV lijkt.
Heb zowel AC als Inter gezien en vond AC een stuk mooier. Die zagen we met 0-4 thuis verliezen van Fiorentina. Inter won heel eenvoudig met 3-0 van Genua (debuut Dumfries) en dat was nog tijdens Corona waarbij de stoeltjes om en om bezet waren. De curva van Milan met al die vlaggen was erg indrukwekkend.
En ook het nodige vuurwerk op de tribune, dat hoort er toch een beetje bij.

Batigoal

Well-known member
Over de Milanese clubs gesproken; spectaculaire derby afgelopen weekend! Milan won terecht, mede door een sterke Reijnders en een fantastische dribbel van Pulisic. En daardoor klampen ze weer een beetje aan na een slechte seizoensstart.

Udinese verloor kansloos van het AS Roma zonder De Rossi en de topper tussen Napoli en Juventus eindigde in 0-0, waardoor Torino de nieuwe koploper is.

PES5

Administrator
Forumleiding
Vond je 'm echt spectaculair? Ik vond 'm vrij tam, waar de 1-1 voor Inter al prima was. Wel mooi dat Milan dan toch beloond werd met een winnende treffer.

erka

Well-known member
Ik vond San Siro wel indrukwekkend hoor. Als je binnen bent heb je totaal niet het gevoel dat je in een stadion bent van 80.000 en dat is wel goed ontwerp vind ik dan. Wel wat oude meuk hier en daar maar dat heeft ook wel charme. Zeker wel bezoekje waard.

Batigoal

Well-known member
Vond je 'm echt spectaculair? Ik vond 'm vrij tam, waar de 1-1 voor Inter al prima was. Wel mooi dat Milan dan toch beloond werd met een winnende treffer.
Ik vond het wel een leuke wedstrijd ja.

Minder leuk waren de beelden van de voet van Malinovsky van Genoa wiens voet de andere kant op stond na een actie.

Maandag werd het duel Atalanta-Como uitgesteld vanwege hevige regenval. Gisteravond ging het alsnog door en het ambitieuze Como won zijn eerste wedstrijd van het seizoen.

Batigoal

Well-known member
Napoli is inmiddels op stoom en koploper. Daarnet hebben ze gewonnen van Empoli dankzij Kvaradonna.

Gisteren won Juventus met wat geluk van Lazio. En AC Milan bleef met 10 man overeind tegen Udinese, dat na een sterke start wat wegzakt. Reijnders kreeg rood vanwege het tegenhouden van een doorgebroken speler, maar dat leek me zwaar bestraft.

Batigoal

Well-known member
Spectaculaire Derby d'Italia tussen Inter en Juventus. Inter leek het duel lange tijd naar zich toe te trekken, maar dankzij een briljante invalbeurt van Kenan Yildiz eindigde het in 4-4. Dumfries wist ook nog te scoren. Napoli is de grote winnaar, want dat won zelf met 1-0 van Lecce en vergroot de voorsprong.

Sowieso veel goals dit weekend, want Atalanta won met 6-1 van Verona en gisteravond vernederde Fiorentina AS Roma met liefst 5-1. Niet zo'n best debuut voor Mats Hummels bij de Romeinen, want hij maakte zelf de 5-1 in het verkeerde doel.

Batigoal

Well-known member
Binnenkort wellicht 2 oude bekenden op het veld in de Serie A. Genoa heeft de transfervrije Mario Balotelli (34) gecontracteerd tot het einde van het seizoen. Hij speelde 8 jaar voor het laatst in de Serie A.

En Francesco Totti (48) wil weer gaan voetballen en dus heeft Como contact met hem opgenomen. Dat zou wel speciaal zijn!

Makanaky

Well-known member
Atalanta gisteren: heel indrukwekkend. Die gaan heel, heel lang meedoen dit seizoen. 0-3 bij Napoli met topscorer Retegui op de bank, evenals internationals Kossonou, Bellanova, Samardzic, Cuadrado en Zaniolo. Kampioensselectie? Ik ga ze in elk geval volgen de komende tijd.

Batigoal

Well-known member
Atalanta gisteren: heel indrukwekkend. Die gaan heel, heel lang meedoen dit seizoen. 0-3 bij Napoli met topscorer Retegui op de bank, evenals internationals Kossonou, Bellanova, Samardzic, Cuadrado en Zaniolo. Kampioensselectie? Ik ga ze in elk geval volgen de komende tijd.
Inderdaad, weer een leuk team. Vergeet achterin ook Isak Hien niet, wat ik een hele goede verdediger vind.

Bovenaan