Serie A

D

Deleted member 2709

Guest
Ja, te voet of met de boot.

@Fregge, enig idee in welk stadion ze dan gaan spelen? Ik las dat ze enkele jaren geleden tijdens verbouwingen al uitweken naar een stadionnetje in de buurt waar amper 2.000 man in kunnen.

Misschien moeten ze dan maar in het stadium van Cittadella gaan spelen, de club die ze juist versloegen, dat is niet zo ver weg :)
Of voor iets groters in Treviso, Padova of Vicenza ofzo.
 
D

Deleted member 2709

Guest
Dan heb je pas echt een thuisvoordeel :)

Het stadion is alleen te voet of met de boot toegankelijk. De meeste mensen (ook supporters) zullen wel met de boot komen idd.

Dit moet het nieuwe stadion worden
 

JMD

Well-known member
Venezia gepromoveerd, leuk. Stadion ligt echt letterlijk in een uithoek van de stad op een eilandje :D
Die stad is een eiland... :) Dus logisch dat de club ook op een eiland speelt.

Het vasteland is eigenlijk Venetië niet meer, dat heet "Mestre". Als je ooit nog eens naar Venetië gaat, raad ik iedereen aan daar de auto te parkeren (tegenover het station is een flinke parkeergarage, niet eens zo duur), vanaf daar ben je in 5-10 minuten met de trein in Venetië, en die treinen gaan echt om de 10 minuten ofzo...
 
D

Deleted member 2709

Guest
Dat weet ik uiteraard ook wel, als je dan helemaal precies wil zijn is die stad geen eiland maar gebouwd op een groot aantal eilanden. Maar het stadion ligt op een uithoek van de stad op een apart eilandje.


Over uithoeken gesproken. Ik lees dat Venezia mogelijk zou uitwijken naar Nereo Rocco in Trieste, tof stadion maar wel behoorlijk ver weg van Venetië. Kan ook met de boot :D
 

Batigoal

Well-known member
Venezia stond trouwens met 9 man en op achterstand en wist alsnog te promoveren. Dat is klasse!

We kunnen trouwens niet blijven posten over die club zonder een foto te plaatsen met de fascinerende clubkleuren:
Venezia-Calcio-Pagina-Facebook-Venezia-FC.png
 

Forza AZ

Well-known member
Die stad is een eiland... :) Dus logisch dat de club ook op een eiland speelt.

Het vasteland is eigenlijk Venetië niet meer, dat heet "Mestre". Als je ooit nog eens naar Venetië gaat, raad ik iedereen aan daar de auto te parkeren (tegenover het station is een flinke parkeergarage, niet eens zo duur), vanaf daar ben je in 5-10 minuten met de trein in Venetië, en die treinen gaan echt om de 10 minuten ofzo...
Ook een goede plek om in een hotel te gaan zitten. Veel goedkoper dan in Venetië zelf en zoals gezegd ben je dan zo in de stad zelf. Toen AZ tegen Udinese speelde vloog ik op Venetië en had een hotel tegenover het station van Mestre. Ideaal om Venetië te bezoeken. En van daaruit toen met de trein naar Udine geweest.
 

Joost

Well-known member
Dat weet ik uiteraard ook wel, als je dan helemaal precies wil zijn is die stad geen eiland maar gebouwd op een groot aantal eilanden. Maar het stadion ligt op een uithoek van de stad op een apart eilandje.


Over uithoeken gesproken. Ik lees dat Venezia mogelijk zou uitwijken naar Nereo Rocco in Trieste, tof stadion maar wel behoorlijk ver weg van Venetië. Kan ook met de boot :D
Dat is wel minder ver dan Crotone dat een tijdje in Pescara gespeeld heeft.
 

Batigoal

Well-known member
Lastig om in te stappen bij een team wat net het maximale gepresteerd heeft.

En het is maar afwachten hoeveel belangrijke spelers ze moeten verkopen i.v.m. de financiële problemen van de Chinese eigenaren.

Edit: Wat Makanaky zegt. Kan best zijn dat het voorlopig bij deze titel blijft. De salarislast is de laatste 3 jaar gigantisch gestegen met allemaal ervaren dure spelers dus ik denk dat het niet gemakkelijk wordt om een nieuwe partij te vinden die dat financieel kan dragen.
 

JMD

Well-known member
Vanaf seizoen 2022-2023 mogen shirts in de Serie A geen groen meer in zich hebben, met uitzondering van clubs die groen in hun clubkleuren hebben, daar mag het wel in de thuisshirts zitten.

Dit is gedaan omdat groene shirts lastiger te zien zijn voor de camera's...
 
Bovenaan