Serie A

Batigoal

Well-known member
Wat een soap rond Mauro Icardi. De spits was niet zo lang geleden ??n van de topspitsen in de Serie A en aanvoerder bij Inter, maar na een reeks incidenten wil de club dolgraag van hem af. Maar samen met zijn zaakwaarnemer en vriendin Wanda Nara zit hij de club deze zomer dwars door transfers naar Napoli, AS Roma en Monaco af te wijzen. Inter op zijn beurt wil hem niet verkopen aan concurrent Juventus. Omdat zijn beeltenis door Inter van alle media-uitingen is gehaald en hij niet meer welkom is op de training stapt hij naar de rechter wegens discriminatie en hij roept de hele Inter-selectie op ter getuige.

En ondertussen is de transfermarkt bijna gesloten terwijl er vrijwel geen realistische opties lijken te zijn voor een transfer. Ben benieuwd of Inter hem straks als peperdure vedette op de tribune zet of dat hij van de rechter transfervrij mag vertrekken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oei De Ligt een lekker debuut lees ik. Het wil nog niet extreem vlotten met De Ligt en De Jong.
 

JMD

Well-known member
Ik vond De Ligt schokkender dan De Jong. De Jong wordt gewoon totaal verkeerd gebruikt, zodra dat wel gebeurd maak ik me over hem geen zorgen. De Ligt stond gewoon op zijn goede positie en dat ging nou niet echt lekker. En hij kon ook niet zeggen dat hij Lozano niet kende.
 

de waan

Well-known member
Ach ja, De Ligt heeft wel vaker een wat ongelukkig debuut gehad. Voordeel is dat ze zo scherp als een mes bij Oranje komen straks.
 

Mario

Well-known member
Vroegah ging je als speler naar het buitenland als je er helemaal klaar voor was, met de nodige Eredivisie ervaring in de benen. Nu gaan ze nat achter de oren al weg na 1 goed seizoen. Maar ja, wel financieel binnen op jonge leeftijd.
 

SanMark.

Well-known member
Vroegah ging je als speler naar het buitenland als je er helemaal klaar voor was, met de nodige Eredivisie ervaring in de benen. Nu gaan ze nat achter de oren al weg na 1 goed seizoen. Maar ja, wel financieel binnen op jonge leeftijd.

Meer dan 100 wedstrijden voor Ajax en al 20 interlands, een EL finale en een halve finale CL in de benen.
 

Mario

Well-known member
Meer dan 100 wedstrijden voor Ajax en al 20 interlands, een EL finale en een halve finale CL in de benen.

Klopt, ervaring genoeg. Neemt niet weg dat hij nog jong is natuurlijk. In het verleden gingen spelers rond hun 25e naar het buitenland, nu gaan ze vaak al op 18/19 jarige leeftijd. Ik snap ook wel dat de wereld vandaag de dag een stuk sneller lijkt te draaien dan pakweg 20 jaar geleden, maar het is op die leeftijd toch wel een grote stap in je leven. Je speelt niet alleen voor een buitenlandse club, je moet daar ook wonen en gewend raken met de cultuur. Wellicht heeft hij gewoon tijd nodig om te settelen. Ik hoop alleen voor hem dat hij daar niet zal verdrinken, hij krijgt daar minder aanpassingstijd dan hier het geval zou zijn.
 

Batigoal

Well-known member
En anders stallen ze hem gewoon op huurbasis in Amsterdam. Geen moeite mee. :duim:

Wel een ongelofelijk zure manier voor Napoli om alsnog te verliezen. Ze mogen alweer in de achtervolging. Al zie ik Inter als enige ploeg dit seizoen die enigszins in de buurt kan komen van Juventus.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar werd er serieus verwacht dan dat de Ligt (of de Jong) gelijk moeiteloos mee zou gaan draaien dan? Lijkt me wel erg optimistisch. Ze zijn nog jong, komen in een ander land, ander cultuur en een compleet ander systeem in een veel zwaardere competitie. Dan lijkt het mij nogal opportuun om te denken dat die jongens gelijk moeiteloos mee ballen met de rest.
Overigens vind ik dat de jong zich wel degelijk staande houdt, eerste wedstrijd op zijn positie vond ik 'm ondanks het verlies redelijk goed spelen. Als je 'm dan vervolgens als een soort hangende linksbuiten gaat gebruiken vond ik het niet zo raar dat die het niet zo goed doet, zet zoals de rest van het team trouwens. Scheelt ook wel als je voorhoede van 500 miljoen geblesseerd is
 
Bovenaan