Serie A

Janssen

Well-known member
Vreemd verhaal. Blijkbaar zijn er whatsapp-gesprekken gevonden waarin Parma-spits Calaio aan twee bevriende verdedigers van Spezia vraagt om het iets rustiger aan te doen. Er is vooralsnog niks te vinden over een tegenprestatie dus vraag me af wat ze nog meer gevonden hebben.

Er wordt twee punten in mindering gee?st, dan nog eens 6 punten voor aanvang van volgend jaar en 4 jaar schorsing voor Calaio.
 

Batigoal

Well-known member
Parma moet het seizoen beginnen met 5 punten aftrek. Lastig om met minpunten aan de degradatiestrijd te beginnen, maar het had erger gekund.

Calaio is voor 2 jaar geschorst.
 

Janssen

Well-known member
Parma huurt twee jeugdinternationals van Inter, het gaan om Bastoni en Dimarco, beiden verdedigers. Daarnaast komt Jonathan Biabiany terug op het oude nest.

Lijkt er toch op dat ze nog wat van het seizoen willen maken.
 

Kielse Rat

Well-known member
Daarnaast komt Jonathan Biabiany terug op het oude nest.

Die zat vorig seizoen bij Sparta Praag dus zijn carri?re zit niet bepaald op een hoogtepunt. Al gun ik het Parma van harte dat ze erin blijven, maar die vervelende WhatsApp-affaire gaat het loodzwaar maken.
 

Batigoal

Well-known member
112527110-27fe94ab-5ca4-42a0-bf4b-4ba77ce4da81.jpg


Parma heeft in ieder geval weer de beschikking gekregen over de flamboyante Ciciretti. Soms geniaal, soms gek, maar er gebeurt met hem erbij tenminste wat!
 

Batigoal

Well-known member
Opmerkelijk ontwikkeling in Itali?: in navolging van een paar Serie B-clubs hebben ook een paar Serie C-clubs geen licentie gekregen in het nieuwe seizoen. Prato en Como starten het nieuwe seizoen niet, in de plaats daarvan mag Juventus met een B-team toetreden tot de Serie C. Het is de eerste club in Itali? die met een beloftenteam aan de voetbalpiramide mee doet.
 

Batigoal

Well-known member
Aan het gedoe met de invulling van de lagere niveaus lijkt nu een einde te zijn gemaakt. De Serie B gaat van start met 19 clubs in plaats van de gebruikelijke 22. Siena, Catania en Novara dachten te promoveren om de leeggevallen plaatsen in te vullen, maar ze zijn geweigerd vanwege financieel wanbeleid de laatste jaren. Juventus B zal dus deelnemen aan de Serie C en Cavese en Imolese mogen vanuit de Serie D meedoen om de competitie aan te vullen na alle faillissementen. Onder meer Vicenza is weer eens failliet gegaan. De club Bassano Virtus neemt diens licentie over en hernoemt zich als Vicenza Virtus.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las dat Vloet nu toch in de Serie A terecht is gekomen. Een of andere sluiproute via een Zwitserse Tweede Divisionist.
 

Janssen

Well-known member
112527110-27fe94ab-5ca4-42a0-bf4b-4ba77ce4da81.jpg


Parma heeft in ieder geval weer de beschikking gekregen over de flamboyante Ciciretti. Soms geniaal, soms gek, maar er gebeurt met hem erbij tenminste wat!

Vandaag ook nog Alberto Grassi en Roberto Inglese gehuurd van Napoli. Dat zijn toch degelijke versterkingen op het eerste gezicht.
 

Batigoal

Well-known member
Ook Gervinho gaat waarschijnlijk naar Parma. Als hij iets van zijn oude niveau weet te behalen, dan heeft Parma daar ook wel een heel fijne voetballer aan.

Sassuolo doet ook prima zaken. Het huurt supertalent Locatelli van AC Milan en koopt hem dan in 2019, waarna AC Milan een terugkoopoptie heeft. Tevens gaat Marlon naar Sassuolo, waarvoor FC Barcelona een terugkoopoptie heeft. Eerder deze zomer haalden ze al Djuricic, Lemos en Kevin-Prince Boateng.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb naar mijn gevoel geen serie A meer gekeken sinds de hoogtijdagen uit de jaren 90, en ik weet dat het voetbal mij als Portugees misschien wel zou mogen liggen, maar nee. Maar ik wilde het debuut van the terminator toch gezien hebben daar, ?n ik kreeg waar voor m'n geld. Wat was die gozer vooral in het laatste deel tijdens de remontada toch goed ! 33 en deze kerel wordt eigenlijk alleen maar beter lijkt het wel, hij heeft nog net geen cape om !

Je zou maar als sukkel in de sportpers zo'n 5 jaar geleden alweer geschreven hebben dat de Ronaldo/Messi top of the food chain wel aan verandering toe was en dat vooral Ronaldo slijtage begon te vertonen. Ik had vandaag de dag alsnog mijn pen gewoon maar ingeleverd denk ik, maar dat ben ik.

Ronaldo is intussen nu in de ultieme top gewoon inter generational aan het strijden tegen boys als Mbapp? die als kind nog posters van hem hadden hangen.

Ik ga nog wel kijken af en toe, het gaat je goed in Itali? irm?o.
 
Bovenaan