Serie A

JMD

Well-known member
Zal toch wel? Genoeg jaren Serie A gespeeld.

Klopt, maar is de selectie nog hetzelfde als toen?? Het is toch wel anders als je jaren serie A speelt (en in de top meedraait) of dat je uit serie D komt in 3 jaar.
 

JMD

Well-known member
De playoffs voor promotie uit de serie B bestaat uit 3 fasen:
In ronde 1 speelt de nummer 5 tegen 8 en 6 tegen 7, dit doen ze in 1 duel, waarbij de hoogst ge?indigde ploeg thuis speelt. En als ik me goed herinner is bij een gelijkspel de hoger ge?indigde ploeg ook door. Dat is dan toch dubbel oneerlijk? (of is dat pas in ronde 2?)

Ronde 2 en de finaleronde gaat wel uit/thuis.
 

Batigoal

Well-known member
Mooi dat Parma terug is! Ik zag dat de excentrieke Ciciretti gescoord had. Die zal bij Parma ook wel populair zijn met zijn vlugge acties en scharen.

AmatoCiciretti.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klopt, maar is de selectie nog hetzelfde als toen?? Het is toch wel anders als je jaren serie A speelt (en in de top meedraait) of dat je uit serie D komt in 3 jaar.

Aanhang en statuur zullen toch wel voor een voldoende hoge begroting zorgen. Zeker op de langere termijn.
 

Maasveld

Well-known member
De playoffs voor promotie uit de serie B bestaat uit 3 fasen:
In ronde 1 speelt de nummer 5 tegen 8 en 6 tegen 7, dit doen ze in 1 duel, waarbij de hoogst ge?indigde ploeg thuis speelt. En als ik me goed herinner is bij een gelijkspel de hoger ge?indigde ploeg ook door. Dat is dan toch dubbel oneerlijk? (of is dat pas in ronde 2?)

Ronde 2 en de finaleronde gaat wel uit/thuis.
Dat hebben ze dan toch ook verdiend?
 

JMD

Well-known member
Dat hebben ze dan toch ook verdiend?

Thuis spelen ja.
Bij een gelijke stand door, ook ja.
Maar niet tegelijk, dat is dubbelop.

In die uit/thuisrondes doet men niet aan uitgoals die dubbel tellen, staat het in gemaakte doelpunten na 2 x 90 minuten gelijk dan is de hoogtgeplaatste ploeg door. Dat vind ik een mooie regel, want dan hebben beide ploegen 1x thuis kunnen spelen. Maar je moet als lager geplaatste ploeg dus alleen een uitduel spelen, goed, dat heeft de hoger geplaatste ploeg verdiend, maar dan ook nog eens verplicht winnen??
 

Deathprod

Active member
Ze zouden in dat hier in Nederland ook moeten doen. Profclubs die failliet gaan teruggezetten in de hoogste amateur klasse. Dat zou dan hoofdklasse worden. Dan zullen fans en sponsors ook langer de club steunen. Hier starten ze vanaf het 11e niveau. Dat werk niet echt motiverend.
 

SanMark.

Well-known member
Ze zouden in dat hier in Nederland ook moeten doen. Profclubs die failliet gaan teruggezetten in de hoogste amateur klasse. Dat zou dan hoofdklasse worden. Dan zullen fans en sponsors ook langer de club steunen. Hier starten ze vanaf het 11e niveau. Dat werk niet echt motiverend.

En dan verplicht op zaterdagmiddag 14.30 laten voetballen ?
 

Kielse Rat

Well-known member
Knappe prestatie van Parma. Hopelijk kunnen ze zich handhaven, al denk ik ook wel dat ze daar de middelen toe hebben. Hun naam en traditie is toch een voordeel dat ze hebben om spelers aan te trekken op clubs als Empoli of Crotone.
 

JMD

Well-known member
Lazio op 1-0 via een 'hoofdgoal'... Weer zo'n idiote kluts. Lucky, maar Lazio was al minuten vol in de aanval en had al een hele grote kans gemist. Inter moet winnen om CL te halen, bij elk ander resultaat gaat Lazio naar de CL.
 

JMD

Well-known member
Lazio heeft alles onder controle, ontsnapt aan een pingel voor Inter (teruggedraaid door de VAR), even later toch een pingel Inter (veroorzaakt door De Vrij (die volgend jaar bij INter speelt)), 2-2. En weer 1 minuut later Lazio met 10 man...
Ongelooflijk.
 

Batigoal

Well-known member
Napoli heeft het geduld verloren om op de wijfelende Sarri te wachten (die kan naar Chelsea of Zenit) en dus halen ze zelf al een nieuwe trainer binnen met Carlo Ancelotti. Die wil overigens gelijk Mario Balotelli (transfervrij) terug naar Itali? halen.
 
Bovenaan