Serie A

Batigoal

Well-known member
Juventus met kostbaar puntverlies tegen het Genoa van Gilardino. Juve speelt zoals altijd onder Allegri verdedigend en dat heeft ze de kop gekost. Inter kan uitlopen naar een voorsprong van 4 punten. Napoli won dankzij een geweldige Osimhen en zijn compagnon Kvaratskhelia en AC Milan staat op dit moment voor tegen Monza dankzij onder meer een goal van Reijnders.
 

Batigoal

Well-known member
Opmerkelijk: Napoli verliest op eigen veld met 0-4 van Frosinone in de Coppa Italia. Oud-Spartaan Abdou Harroui maakte de laatste goal.
 

Batigoal

Well-known member
Zirkzee en Beukema doen het daar erg goed. Voor de spitspositie bij Oranje is het mooi om te zien dat Zirkzee eindelijk zijn grote belofte begint in te lossen.
 

Maasveld

Well-known member
In september ben ik bij Bologna-Napoli geweest. Toen speelden ze beide nog wat onwennig, al kwam Zirkzee er in de 2de helft wat beter doorheen. De laatste maanden hebben ze, net als heel Bologna trouwens, wel flinke stappen gezet inderdaad.

Overigens ook wel een aanrader om eens naartoe te gaan, zowel stad als club.
 

Batigoal

Well-known member
Zirkzee speelde ook sterk tegen mede-subtopper Atalanta. Scoorde niet, maar Bologna won wel. Daardoor staat het nu op een knappe 4e plaats.

Verder was er een pijnlijke nederlaag voor Napoli tegen AS Roma. Bovendien kregen zowel Politano als Osimhen rood bij de Napolitanen, tamelijk bepalende spelers. Voorlopig is het daar dus nog niet best. Bovenin verspeelde Milan dure punten tegen hekkensluiter Salernitana, terwijl Inter en Juve wel gewoon wonnen en nu er nu een best groot gat zitten tussen de top 2 en de rest.
 

Batigoal

Well-known member
Door een late kopbal van Luca Ranieri staat Fiorentina nu op de 4e plaats! Mooi succes voor La Viola!

Koploper Inter verspeelde 2 punten tegen middenmoter Genoa dankzij een niet zo'n geweldige ingreep van Sommer op de kopbal van Dragusin. Juve kan bij winst thuis in de topper tegen AS Roma op 2 punten komen.
 

Batigoal

Well-known member
Juventus won met andermaal 1-0 door een doelpunt van Rabiot. Ook Milan won met 1-0 via Pulisic van Sassuolo onder toeziend oog van Marco van Basten. Pulisic laat bij Milan eindelijk weer zien wat voor talent hij heeft.
 

Raul

Well-known member
Zirkzee speelde ook sterk tegen mede-subtopper Atalanta. Scoorde niet, maar Bologna won wel. Daardoor staat het nu op een knappe 4e plaats.

Verder was er een pijnlijke nederlaag voor Napoli tegen AS Roma. Bovendien kregen zowel Politano als Osimhen rood bij de Napolitanen, tamelijk bepalende spelers. Voorlopig is het daar dus nog niet best. Bovenin verspeelde Milan dure punten tegen hekkensluiter Salernitana, terwijl Inter en Juve wel gewoon wonnen en nu er nu een best groot gat zitten tussen de top 2 en de rest.
Bologna verloor zwaar tegen Udinese en kwam terug op aarde. Ik ben nooit een fan geweest van die Motta, maar ik erken dat hij het geweldig doet. Het is ook waar dat deze Italiaanse clubs de coaches de schuld geven als er iets niet goed gaat en de coaches worden vaak ontslagen, dus extra knap dat hij het zo goed doet.

Wat me wel verbaast is dat Napoli zo dramatisch presteert en echt de weg kwijt is na Spalletti. Ik weet niet of het aan de huidige coach ligt, maar het is er een chaos. Sinds die gekke voorzitter aangaf de Superliga te omarmen is de ellende begonnen. Ik bedoel dit als een grap. Ze ontmoeten een Barça in de Champions League die ook zwak is, maar de kans om door te gaan is echt minimaal. De voorzitter heeft trouwens aangegeven dat er versterkingen komen. Wat ik vreemd vind is dat ze Elmas hebben verkocht aan Leipzig en dat is een fantastische speler. Bijzonder.

Om af te sluiten, Roma won weliswaar van Napoli, maar eerlijk de Roma van Mourinho doet pijn aan mijn ogen. Het is niet om aan te zien. Ik beschouw Roma als een prachtclub met een scoutingsapparaat dat (als voorbeeld) geweldige Brazilianen aantrekt en daarmee mooi voetbal ambieert, maar dit is echt ernstig.
 

Batigoal

Well-known member
Roma en Juventus zijn echt niet interessant om te zien. Die doen wel denken aan het lelijke ouderwetse stereotype van Italiaans catenaccio.

Van Napoli heb ik de indruk dat het vorig seizoen, en dan met name voor de winterstop, alles op zijn plaats viel; het team klikte, concurrentie liet veel punten liggen. Spelers als Kvaratskhelia, Osimhen, Kim, Anguissa, Meret stegen echt boven zichzelf uit. Ik ben echt fan van Kvaratskhelia en Osimhen, alleen vorig seizoen leek Kvara soms wel op Messi of Maradonna, nu is dat allemaal net iets minder. Nog steeds fantastische spelers, maar Napoli had vooral een seizoen waarin alles goed viel.
 

gevegt

Well-known member
Roma tegen Atalanta is zeker niet hoogstaand voetbal, maar die Schelvis is echt een drama.
Ziet veel dingen niet en zit constant in de overdrijf modus.
 

Batigoal

Well-known member
Dean Huijsen speelt trouwens heel goed.
Ja, dat is wel leuk om te zien hoe die jongen zich gaat ontwikkelen. Opmerkelijk hoeveel goede Nederlandse centrumverdedigers er de laatste jaren doorkomen.

Overigens vind ik Samuel Iling-Junior bij Juventus wel een mooi talent. Bestrijkt de hele linkerflank.
 

gevegt

Well-known member
Na net gewisseld te zijn, krijgt een speler van AS Roma een flesje in zijn nek gegooid. Hij gaat niet neer en het spel gaat gewoon door.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan