Serie A

Batigoal

Well-known member
Vanmorgen eindelijk uitgebreid de tijd kunnen nemen/genomen om meer buitenlands voetbal te kijken. Onder meer mijn 'achterstand' inhalen m.b.t. Serie A-voetbal. Moet zeggen dat Inter wel lekker fris speelt. Heel veel beweging in het team met Thuram, Dimarco, Calhanoglu en natuurlijk Dumfries. Kijkt wel lekker weg zo.

Evenals Atalanta, toch weer knap nadat ze zoveel kwaliteit weer hebben verkocht. Maar het duo De Ketelaere-Scamacca voorin met daarachter Koopmeiners op 10 gaat dit seizoen ook weer voor goed voetbal zorgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Max

Administrator
Forumleiding
In een Serie A waar 0-0 de norm is, is Mister 1-0 natuurlijk erg bruikbaar.
 

Batigoal

Well-known member
Juventus heeft het salaris van Pogba bevroren en overweegt juridische stappen tegen de middenvelder. Hij zou het middel namelijk hebben genomen op advies van een Amerikaanse sportarts zonder contact daarover met zijn club te hebben. Dat lijkt me sowieso niet zo'n handige actie.

Goed dat Juve actie onderneemt tegen verdachte middelen. Ze zouden zich daar zelf namelijk nooit mee bezighouden.
 
Laatst bewerkt:

ALenstra

Well-known member
Jose Mourinho zit bij AS Roma op de schopstoel, Hansi Flick zou kandidaat zijn om hem op te volgen volgens Corriere dello Sport.
 

Batigoal

Well-known member
Mourinho wil zelf dan weer naar Saoedi-Arabië en wordt genoemd bij Al-Nassr, de club van Cristiano Ronaldo.
 

Batigoal

Well-known member
Prachtige comeback van de mooie club. Met een klein rolletje voor ex-Volendammer Oristanio.

Spectaculaire pot tussen Napoli en Milan. Twee clubs die zeer aanvallend voetballen en volop kansen kregen op de overwinning, maar uiteindelijk eindigde het duel in een gelijkspel. Inter en Juventus waren daarmee de winnaar van het weekend. Bij Inter-AS Roma had het thuispubliek massaal fluitjes meegenomen om 90 minuten lang Romelu Lukaku uit te fluiten. Dan is het wel pikant dat uitgerekend zijn vervanger, Marcus Thuram, de winnende treffer maakte.

Jammer dat Fiorentina na de sterke seizoenstart nu voor de 2e keer op rij verloor. Was ook wel zuur, want zelf volop kansen via met name de nieuwe Argentijnse spits Lucas Beltran en dan vervolgens in de 94e minuut een penalty tegenkrijgen, die Immobile uiteraard maakte.
 

Raul

Well-known member
Extra zuur voor Napoli om zo laat nog te verliezen van Empoli. Bovendien stuitte ze nog op een keeper die niet te verslaan is. Zuur, maar ook het einde van García, denk ik.
 

Raul

Well-known member
De coach van Napoli is toch iemand anders geworden, maar helemaal geen onbekende van de club. Het is Walter Mazzarri geworden. Ik ben hem eerlijk gezegd wel uit het oog verloren.
 

Batigoal

Well-known member
Het verbaast me dat de wereldgoal van Dimarco hier nog niet genoemd is:


De coach van Napoli is toch iemand anders geworden, maar helemaal geen onbekende van de club. Het is Walter Mazzarri geworden. Ik ben hem eerlijk gezegd wel uit het oog verloren.
Dat is inderdaad een naam uit het verleden, hoewel hij in 2022 nog trainer was. Napoli is dit seizoen wel wat van zijn magie kwijt, Kvaratskhelia heeft zijn topvorm al een tijdje niet meer te pakken. Al blijft het natuurlijk gewoon een topploeg die bovenin mee blijft doen, maar vorig seizoen klopte alles. De winnende goal afgelopen weekend van Empoli door Kovalenko was trouwens schitterend ingeschoten

Lecce-Milan was ook een spectaculair duel. Er leek weinig aan de hand voor de Milanezen op bezoek bij laagvlieger Lecce. Het stond bij rust met 0-2 voor, onder meer dankzij de eerste goal van Reijnders (die ook nog een 2e had moeten maken). In de tweede helft wist Lecce de stand gelijk te trekken en in blessuretijd scoorde Piccoli een geweldige goal, maar die werd afgekeurd vanwege een overtreding die gemaakt is tijdens de aanval. Inter en Juventus wonnen hun wedstrijden wel en lopen uit op Milan, Napoli en ook Atalanta, die allen punten verspeelden. De Romeinse derby viel tegen en eindigde zonder grote kansen in 0-0, waardoor geen van beiden dichterbij kan komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Batigoal

Well-known member
Mazzarri begint goed, want Napoli wint via goals van Kvaradonna en Elmas. Ook Milan wint, met 1-0 van Fiorentina, waardoor ze beiden druk houden op de top 2. Bij Milan viel trouwens Francesco Camarda in, uit maart 2008. Jongste speler ooit in Italië.

Mooi om oude vos Candreva weer te zien bij Salernitana tegenwoordig. Hij is inmiddels 36 jaar oud, maar hij heeft nog steeds een lekker schot in de benen.
 
Bovenaan