Seizoengidsen 2018/2019

de waan

Well-known member
Het was even zoeken maar in een bekerwedstrijd tegen Vosta, seizoen 2012-2013. Uit een strafschop de 9-1. Eindstand was 11-1.
 

Unregistere

Well-known member
Ah, minder mooi dan het leek. Maar goed, als het een late gelijkmaker was, dan had je het vast zo uit je hoofd geweten en niet hoeven opzoeken. Hoe dan ook, die goal staat achter zijn naam!
 

de waan

Well-known member
Gisteren dan toch de Kicker gescoord. Blijft voor mij toch de ultieme seizoensgids. In september komen ze ook nog met een gids voor de tien grootste Europese competities (inclusief Nederland!!). Die is misschien ook nog wel de moeite waard.
 

ALenstra

Well-known member
Heb de FourFourTwo seizoengids. Uiteraard dezelfde opzet met reguliere uitgave en seizoengids. De commentaren van fans bij elke club zijn ook leuk. Bij Brighton zegt de fan dat Danny Holla zo snel mogelijk moet opkrassen aangezien hij het niveau niet zou aankunnen. Lex Immers wordt de key man bij Cardiff City genoemd, evenals Tjaronn Cherny bij QPR. In Engeland is ook een seizoengids Football 2017 met de clubs uit de 4 engelse profcompetities. Twee pagina's voor elke premier league club, een pagina voor elke championshipclub en voor de overige twee divisies een halve pagina per club. Per club wordt ook aangegeven wie de eigenaar is en wat zijn/haar vermogen is.
 

Batigoal

Well-known member
Leuk altijd om door te lezen.

Vorig jaar om ook voor mij onduidelijke redenen heb ik bijna geen seizoensgidsen proberen te krijgen, dit seizoen begint alvast aardig. De vaste aanwinsten uit Nederland, Belgi? en Duitsland versterken mijn collectie en daarnaast zijn Frankrijk en ook Estland leuke aanwinsten.
 

Unregistere

Well-known member
VI gaat deze zomer uitpakken. De gids wordt flink uitgebreid, ook de tweede en derde divisie worden meegenomen. 320 pagina's, lekker dik dus. Ben benieuwd, ze hebben alle amateurclubs in de betreffende divisies inmiddels benaderd om informatie aan te leveren.
 

de waan

Well-known member
Dat is alvast mooi. Maar het grootste probleem van de VI-gids vind ik toch dat er niks in staat wat je niet binnen een minuut op transfermarkt.de kunt vinden. Ik hoop dat ze ook in dat opzicht de koers bijstellen.
 

JMD

Well-known member
Dat is alvast mooi. Maar het grootste probleem van de VI-gids vind ik toch dat er niks in staat wat je niet binnen een minuut op transfermarkt.de kunt vinden. Ik hoop dat ze ook in dat opzicht de koers bijstellen.
Eens.

Ik zou wel weer terugwillen naar de gidsen van mid jaren '90, toen stond er een stuk tekst bij elke club over hoe er gespeeld zal gaan worden etc.. Enige nadeel is tegenwoordig natuurlijk wel dat mid jaren 90 de selecties begin augustus zo goed als rond waren, tegenwoordig moet je tot eind augustus wachten voor e.e.a. definitief is. Alleen dat al maakt zo'n seizoensgids tegenwoordig overbodig qua selecties.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is alvast mooi. Maar het grootste probleem van de VI-gids vind ik toch dat er niks in staat wat je niet binnen een minuut op transfermarkt.de kunt vinden. Ik hoop dat ze ook in dat opzicht de koers bijstellen.

Dat weet ik niet. Dit was de tekst van de mail:

Geachte heer/mevrouw,

Wij van Voetbal International presenteren op dinsdag 8 augustus 2017 met trots onze volledig vernieuwde Seizoengids. Voor het eerst zullen daarin ook de clubs uit de Tweede en Derde Divisie uitgebreid aan bod komen. Wij vragen jullie hierbij om aan dit prachtige boekwerk van ruim 320 pagina?s mee te werken.

We zouden het enorm op prijs stellen als jullie het bijgevoegde Excel-bestand zo compleet mogelijk invullen. Dan gaat het om allerlei informatie over de club, spelers en trainer. Daarnaast komt er een beeld van jullie trainer in de gids te staan. Willen jullie ons een portretfoto (de kwaliteit van een iPhone of andere moderne smartphone is al goed genoeg) van hem toesturen?

Volledig vernieuwd, dus ben benieuwd.
 

de waan

Well-known member
We wachten het af. Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer de VI gekocht, want er staan een paar echt leuke artikelen in. Sporthistoricus Jurryt van de Vooren schrijft over het begin van vrouwenvoetbal in Nederland en er is een nieuwe serie over naar de amateurs weggezakte voormalige profclubs (met AGOVV deze week). Ik heb weer een beetje hoor dus.
 

ALenstra

Well-known member
De Kicker sonderheft zal volgens hun website al op 20 juli verkrijgbaar zijn. Merkwaardig, want normaal geeft Kicker de sonderheft nooit uit eerder dan 3 weken voor de start van de bundesliga. De sonderheft van 11Freunde zal een week later op 27 juli verschijnen. Over de verschijningsdatum van de Sportbild sonderheft is nog geen duidelijkheid.
 

JMD

Well-known member
De Kicker sonderheft zal volgens hun website al op 20 juli verkrijgbaar zijn. Merkwaardig, want normaal geeft Kicker de sonderheft nooit uit eerder dan 3 weken voor de start van de bundesliga. De sonderheft van 11Freunde zal een week later op 27 juli verschijnen. Over de verschijningsdatum van de Sportbild sonderheft is nog geen duidelijkheid.

Mooi bericht over die Kicker Sonderheft. Paar weken terug gaven ze nog eind juli aan uit eerste verkoopdatum. Nu dus al donderdag a.s.. Mooi, dan zit ik in Oostenrijk, waar die altijd erg goed verkrijgbaar is. In NL is het toch altijd even zoeken om hem te vinden... (vaak rij ik er even voor naar Schiphol...)
 
Bovenaan