Seizoengidsen 2018/2019

ALenstra

Well-known member
De competities gaan binnenkort weer van start en dus gaan de komende tijd weer seizoengidsen uitkomen. Heb vorige week toen ik even in Duitsland was de Anpfiff bundesliga saison 2016/2017 aangeschaft. Een gids van zo'n 80 pagina's met daarin voorbeschouwingen en selecties van de clubs in de bundesliga en 2e bundesliga. Een leuke gids, al kan je afvragen hoe zinvol het is om al vroeg zo'n gids uit te brengen.

Hier wat verschijningsdata van andere gidsen:
VI seizoengids komt 2 augustus uit
Kicker bundesliga sonderheft zou 5 augustus moeten uitkomen
Sportbild zou eind juli of begin augustus moeten uitkomen
11Freunde komt op 28 juli uit, regulier nummer plus boekje in zakformaat
 

Batigoal

Well-known member
Mijn verzamelwoede van seizoensgidsen is de laatste twee jaar een beetje beteugeld. Een paar standaardtitels (Nederland, Duitsland, Belgi? en Frankrijk) haal ik ieder jaar wel, maar daar bleef het de laatste tijd bij (op een verdwaalde Argentijnse seizoensgids na). Al zijn er wel mooie sites waar seizoensgidsen van voorbije jaren goedkoper te bestellen zijn, dus wie weer vul ik mijn verzameling wat aan deze zomer.
 

Nik

Member
De ChampionshipNieuws-seizoengids komt in de eerste week van augustus uit ! :duim:
 

ALenstra

Well-known member
Waar is Ronald?

Zijn mening is toch allang bekend?
"De Kicker sonderheft staat op eenzame hoogte en dient als voorbeeld voor de ideale seizoengids. Met name VI moet in de leer bij Kicker."

En nog even mijn mening over Reading: inderdaad zijn er zat leukere clubs/stadions in Engeland.
 

Unregistere

Well-known member
VI krijg ik als abonnee weer. Zal denk ik weer dezelfde formule zijn als de afgelopen jaren.

Die van Elf ga ik kopen. Zij besteden dit seizoen aandacht aan de tweede en de derde divisie, dus dat is wel heel aardig. Op 28 juli verschijnt hij geloof ik al. Afgelopen zaterdag was bij ASWH de fotosessie. Voor het eerst in jaren dat we weer eens in de Nationale Voetbal Gids staan!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zozo, werk voor de mods. Even opgeruimd en nog even voor alle duidelijkheid: Noord-Ooster is niet Ronald, SanMark
 

Nik

Member
Die wil ik wel aanschaffen! Wil komend seizoen sowieso een bezoekje brengen aan Reading.

Leuk! Vorig jaar was deze gratis te downloaden via PDF. We twijfelen nog of we dat dit jaar weer doen, of dat je 'm voor enkele euro's gedrukt kan aanschaffen. Als we voor dat laatste kiezen, vind ik wel dat de gids echt van waarde moet zijn. We doen het gewoon omdat we het leuk vinden, we zijn geen professionals. Aan de andere kant kunnen we met deze 'opbrengst' wel weer andere leuke dingen organiseren.

Wellicht dat anderen hier nog een mening over hebben?

Reading???

Ik kan me nauwelijks ziellozere clubs voorstellen als Reading.

Het zal wel te maken hebben met de Nederlandse inbreng :)
 

Unregistere

Well-known member
Gisteren de opzet van onze pagina in de Nationale Voetbal Gids mogen bekijken. Zag er leuk uit. Monnikenwerk weer van ELF hoor, vijf competities in de gids! :duim:

Dat doet VI niet. En die maken ook altijd fouten. ;)
 

de waan

Well-known member
De gids van Elf verschijnt op 28 juli. Voor de profcompetities is die gids dus niet erg bruikbaar, want de selecties zullen nog compleet veranderen. Maar aangezien ik hem vooral koop voor de 2e en 3e Divisie is dat niet zo'n probleem.
 

Unregistere

Well-known member
Precies. Die van VI komt een paar dagen later, dus heeft hetzelfde probleem. Maar geen 2e en 3e divisie vermoed ik. In ieder geval geen 3e.
 

JMD

Well-known member
Gemiste kans van VI om geen 2e/3e divisie op te nemen in hun gids...

Voor de rest ziet ie er wel fraai uit hoor, maar 9 pagina's per eredivisieclub en 8 per JL kan ook wel naar 8 om 6 en dan heb je ruimte voor 2e/3e divisie. Zeker nu de pyramide 'open' is, is dat imo noodzaak.
Ook overdreven om in het stukje waarin 'kenners' de eindstand voorspellen tot 3x toe de hoofdredacteur van de VI te citeren... De rest komt er spreekwoordelijk niet aan te pas. Beetje 'nepotisme'. ;)

Verder gewoon een mooi ding, waarbij de vondst om niet het programma Ere/JL af te drukken per competitie maar per maand (+ daarbij de beker/europees voetbal/interlands) gewoon goed is.
 

ALenstra

Well-known member
De VI seizoengids is eigenlijk hetzelfde als vorig jaar. Heb ook de 11Freunde seizoengids dat bestaat uit de reguliere uitgave plus zakgidsje dat als seizoengids fungeert. Ook hier dezelfde opzet als vorig jaar. Wel leuke verhalen in de reguliere uitgave. Zo is er een verhaal over de stadionspeaker van Sankt Pauli die een uitgebreide database bezit van spelersnamen en hoe ze uitgesproken moeten worden. "John Verhoek vond het niet leuk dat ik zijn achternaam als Werhuck uitsprak."
 

Joost

Well-known member
Bij MVV zijn ze een beetje in de war geweest. Guvenc staat tweemaal in de opstelling en Peters is in mei al verkocht.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat fuckt mij die 2e en 3e divisie. Laat die lekker buiten zo'n boekje. Ik wil alles lezen over het betaald voetbal, de rest niet.

Prima gids, alleen iets te vroeg met die transferdeadline.
 

ALenstra

Well-known member
Tweede en derde divisie interesseren mij ook niet veel en hoeven van mij ook niet in de VI seizoengids. Ik neem aan dat daar een aparte gids voor komt?
 

Maasveld

Well-known member
Wat fuckt mij die 2e en 3e divisie. Laat die lekker buiten zo'n boekje. Ik wil alles lezen over het betaald voetbal, de rest niet.

Prima gids, alleen iets te vroeg met die transferdeadline.
In de 2de en 3de divisie wordt toch ook vaak (en) genoeg betaald?
 

JMD

Well-known member
Wat fuckt mij die 2e en 3e divisie. Laat die lekker buiten zo'n boekje. Ik wil alles lezen over het betaald voetbal, de rest niet.

Prima gids, alleen iets te vroeg met die transferdeadline.

Ik denk dat er in de 2e divisie meer verdiend wordt dan in de JL. De JL kan je in minstens de helft van de gevallen absoluut niet betaald noemen... Die verdienen echt weinig.
 
Bovenaan