Seizoengidsen 2018/2019

zwammy

Well-known member
Da had ik toch niet verwacht. Ik zie dat de meeste toeschouwers 27.600 waren bij Blackburn Rovers- Oxford United waren. Dat is volgens mij net zoveel als 2 jaar divisie 2.
 

Batigoal

Well-known member
In de VI seizoensgids wordt bij de Tweede Divisie een vergelijking gemaakt met de toeschouwersaantallen in ander landen op het 3e niveau. Vorig jaar trok de Tweede Divisie gemiddeld per wedstrijd 879 toeschouwers. In de Franse National was dat 1452, de Spaanse Segunda Division B 1482, de Italiaanse Serie C 2180, de Duitse 3e liga 6172 en de Engelse League One 7805.

Opmerkelijk. In Itali? komen dus evenveel mensen naar 3e niveau dan naar het hoogste niveau.
 

zwammy

Well-known member
Kunnen ze die vergelijking ook maken met de 2e divisies. Dan winnen we denk ik wel van Italie.
 

ALenstra

Well-known member
Verschijningsdata van de Duitse seizoensgidsen: Sport1 a.s. dinsdag, 11Freunde 18 juli, Sportbild en Kicker beiden 25 juli volgens de laatste berichten.
 

JMD

Well-known member
Verschijningsdata van de Duitse seizoensgidsen: Sport1 a.s. dinsdag, 11Freunde 18 juli, Sportbild en Kicker beiden 25 juli volgens de laatste berichten.

Mooi. Ik ben op 25 juli in Litouwen, kan ik op de terugweg in Berlijn/Potsdam (waar ik nog 2 dagen naartoe ga) mooi de Kicker meenemen.
 

Deathprod

Active member
Kunnen ze die vergelijking ook maken met de 2e divisies. Dan winnen we denk ik wel van Italie.

Code:
2018/2019    England  Germany    Spain    Italy   France  Holland
=================================================================
1 st level    38.310   44.511   27.068   24.706   22.548   19.082
2 nd level    20.331   17.582    8.657    6.915    6.640    3.393
3 th level     7.797    6.179    1.512    2.156    1.655      840
 

zwammy

Well-known member
Dus met Twente, roda, cambuur, Eagles en NEC heeft de kkd een gemiddelde van 3300. Dat geloof ik niet.
 

ALenstra

Well-known member
Als het goed is ligt het aantal rond de 4700-4800 ongeveer. Heb even gegoogeld maar diverse sites hebben verschillende aantallen.
 

Unregistere

Well-known member
Voetbal International besteedt dit seizoen geen aandacht meer aan de tweede en derde divisie in de seizoengids. Alleen de programma's komen er nog in.

Als vanouds komt Elf wel met alle info.
 

de waan

Well-known member
Dan weten we dus welke we moeten halen. :duim:

(En daarna de slordigheidsfoutjes tellen omdat Sander Berends twee weken lang geen tijd heeft om te slapen.)
 

Unregistere

Well-known member
Dan weten we dus welke we moeten halen. :duim:

(En daarna de slordigheidsfoutjes tellen omdat Sander Berends twee weken lang geen tijd heeft om te slapen.)

Ja, precies. Al is hij ruimschoots op tijd begonnen. Maar met name die statistieken bij de amateurclubs, daarmee doet hij zichzelf iets aan. Veel clubs houden dat totaal niet bij en dan zit hij vaak zelf alles uit te vogelen. Aardig werkje....
 

Joost

Well-known member
Ik heb even gekeken op transfermarkt, het aantal hierboven is vrijwel identiek aan het aantal op transfermarkt van 17/18. Afgelopen seizoen lag het inderdaad rond de 4700 meen ik.

4741 om precies te zijn.

Tellen we de beloften niet mee dan is het 5761
 

Unregistere

Well-known member
Weer een klein gebbetje in de tweet van @sportzeloot over de nieuwe VI seizoengids. Zien jullie het ook?

D_xWcHjWkAA2oPw.jpg:large


https://twitter.com/sportzeloot/status/1151890651136581635
 
Bovenaan