Schots voetbal

Makanaky

Well-known member
Aan beide kanten nog steed een hoop sektarische gekken. Debieltjes tot de tweede macht me dunkt.
 

ALenstra

Well-known member
Dundee FC na een 5-3 zege bij Queen's Park weer terug in de Schotse Premier League.
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Yep, Celtic wint met 0-2 bij Hearts en is kampioen. Rangers gaat de voorronde CL in. Met nog 4 wedstrijden te gaan, strijden Aberdeen, Hearts, Hibs & St. Mirren om de overige 3 Europese plaatsen. Aberdeen heeft de beste papieren voor een plaats in de EL play-offs (en dus minstens ECL groepsfase) aangezien ze 5 punten voor staan. Degradatie is erg spannend, met Ross County die onder de streep staat, terwijl Kilmarnock & Dundee United er 1 punt boven staan. Kilmarnock staat op doelsaldo op de PO plaats.

In de lagere divisies zijn inmiddels de beslissingen gevallen.

Championship
Kampioen: Dundee
Degradatie PO: Hamilton Academical
Degradatie: Cove Rangers
Play-offs: Partick Thistle v Queen's Park, winnaar tegen Ayr United, winnaar daarvan tegen nummer 11 Premiership

League One
Kampioen: Dunfermline
Degradatie PO: Clyde
Degradatie: Peterhead
Play-offs: Alloa Athletic v Hamilton Academical & Airdrieonians v Falkirk, winnaars naar de finale

League Two
Kampioen: Stirling Albion
Degradatie PO: Albion Rovers (tegen Spartans, kampioen Lowland League die de kampioen van de Highland League, Brechin City, versloeg)
Play-offs: East Fife v Clyde & Annan Athletic v Dumbarton, winnaars naar de finale
 

Joost

Well-known member
Hoe bevalt het de gedegradeerde clubs eigenlijk buiten de SFL? Brechin was nu kampioen geworden, East Stirlingshire, Cowdenbeath en Berwick Rangers spelen nu in de Lowland League. ZIjn toeschouwersaantallen een stuk lager geworden?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoe bevalt het de gedegradeerde clubs eigenlijk buiten de SFL? Brechin was nu kampioen geworden, East Stirlingshire, Cowdenbeath en Berwick Rangers spelen nu in de Lowland League. ZIjn toeschouwersaantallen een stuk lager geworden?
Een East Stirlingshire fan die ik weleens bij groundhopping in Schotland tegenkom heeft mij vertelt dat het eigenlijk nu beter is. Ze eindigden altijd onderaan en nu zitten ze op hun niveau. Toeschouwersaantallen zijn wel lager geworden maar niet veel lager en een deel daarvan heeft te maken met minder uitsupporters. Berwick lijkt er ook zo over te denken, die doen leuk mee in de LL. Cowdenbeath heeft het wat moeilijker, maar die zitten pas 1 seizoen in de LL en dat was een slecht seizoen, dus het is te vroeg om daar al wat van te zeggen. Die zullen zich wel herstellen en dan verwacht ik dat het vergelijkbaar wordt als met de andere 2, die ook even tijd nodig hadden om te acclimatiseren.

Brechin heeft de grootste publieke belangstelling, maar is dan ook altijd qua aanhang de grootste club van die 4 geweest. De Highland League is ook van een lager niveau, veel minder breed met maar een paar goede clubs en een aantal hele zwakke, dus het is lastig te vergelijken.
 

Batigoal

Well-known member
Kwam van de week een artikel tegen over de club Johnstone Burgh FC, waar oud-international Graham Dorrans heeft getekend. En er gonzen blijkbaar geruchten dat andere bekende oud-gedienden als Robert Snodgrass, Efe Ambrose en delinquent Leigh Griffiths in beeld zijn. Uiteraard met behulp van een rijke eigenaar.
 

ALenstra

Well-known member
AZ trainer Pascal Jansen zou een van de kandidaten zijn om de nieuwe manager van Celtic te worden.
 

Batigoal

Well-known member
Robin Veldman gaat als trainer aan de slag bij Queen's Park. Hij komt over van Anderlecht. Bij Queen's Park is er met Marijn Beuker al een Nederlandse technisch directeur aan het werk.
 

Pieros

Active member
Robin Veldman gaat als trainer aan de slag bij Queen's Park. Hij komt over van Anderlecht. Bij Queen's Park is er met Marijn Beuker al een Nederlandse technisch directeur aan het werk.
Leuk dat ie daar aan de slag gaat. Als ik het goed heb, speelt de club vanaf het nieuwe seizoen in hun nieuwe stadionnetje.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Duurt het bouwen en verbouwen van Lesser Hampden zo lang of speelt er iets anders? Lijkt me dat normaal gesproken zo’n stadion wel sneller klaar moet zijn.
Het verbouwen duurt enorm lang. Er waren volgens mij wat problemen met de grond ofzo. Maar veel weet ik er ook niet van.
 
Bovenaan