Schots voetbal

Satyr

Administrator
Forumleiding
Voor die paar duizend man zal de 54e keer Celtic thuis best een keer te missen zijn
 

JMD

Well-known member
Tsja. Is in Engeland ook wel eens voorgesteld, game 39 heette dat, waarbij een speelronde overal op de wereld gespeeld zou worden.

Belachelijk idee.
 

erka

Well-known member
Voor ??n wedstrijd kan dat toch best? Krijgen ze makkelijk vol in de USA met al die Ieren en bovendien maakt dat ene potje bij al die Schotse wedstrijden ook niet weer zoveel uit. Vind het wel een goed idee eigenlijk.
 

Reinoud

Well-known member
In het CL geweld, wordt vanavond ook de Edinburgher derby gespeeld in de FA Cup. Hearst gaf in eigen huis een 2-0 voorsprong uit handen waardoor er een replay nodig was. Hierin staat Hearts na een uur spelen met 1-0 achter.
 

Reinoud

Well-known member
Aan beide kanten werd er nog wel rood getrokken (2x geel) maar gescoord werd er niet. Nederlaag zorgt toch voor een flinke smet op het goede seizoen van Hearts.
 

JMD

Well-known member
De Old Firm komt terug, Rangers is gisteren kampioen geworden met maar liefst 17 punten voorsprong en promoveert dus weer naar de Schotse premiership.

Toch wel knap, vorig jaar verwachtte iedereen al promotie, maar werd dat ruim niet gehaald, nu is het eigenlijk 'vrij eenvoudig' gelukt.
 

DeftonesJP

New member
Heel Europa dus weer in puin. Waarschijnlijk blijven met name de boefjes bij dergelijke clubs hangen dus dat zal wel weer een chaos worden.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik heb echt niks met Rangers, maar voor het niveau van de Schotse competitie is het alleen maar goed. Eindelijk ook terug een Old Firm.
 

erka

Well-known member
Ik ben erg voor Celtic en dus anti-Rangers maar toch is het mooi dat de Old Firm er weer is. Komend seizoen zal er wel heel veel druk op die wedstrijden komen, dat wordt interessant.
 

DeftonesJP

New member
Toen ik vorig jaar in Glasgow was begreep ik ook dat er nogal wat conncecties zijn tussen feyenoord en Celtic dus het aantal nederlandse fans is wel te verklaren. Zijn banden daadwerkelijk zo hecht of valt dat wel mee?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toen ik vorig jaar in Glasgow was begreep ik ook dat er nogal wat conncecties zijn tussen feyenoord en Celtic dus het aantal nederlandse fans is wel te verklaren. Zijn banden daadwerkelijk zo hecht of valt dat wel mee?

Erka is voor FC Groningen. Feyenoord supporters bezoeken jaarlijks elkaars wedstrijden over en weer in het kader van het ophalen van geld voor een goed doel. Hoeveel supporters daarbij betrokken zijn weet ik niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Dit moet wel bijna uniek zijn. In Schotland gaat de bekerfinale tussen 2 clubs uit de 2e divisie (Rangers en Hibernian). Rangers is wel al gepromoveerd naar de hoogste divisie. Hibernian kan ook nog promoveren via de nacompetitie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat lijkt mij ook erg uniek. Hup Hibs!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan