Schaatsen

JMD

Well-known member
Er komt echt flink NL talent aan op de 500m dames... Er wordt in de breedte heel snel gereden.
 

Friesland

Well-known member
Geen verrassingen vandaag en dat is gunstig voor de rijders onderin de lijst.

Vrouwen:
1. 1e 5000m (Irene Schouten)
2. massastart (Marijke Groenewoud)
-. 1e 3000m Irene Schouten
3. 2e 3000m Antoinette de Jong
4. 1e 500m Femke Kok
5. 1e 1000m Jutta Leerdam
-. 1e 1500m (Antoinette de Jong)
6. 2e 5000m (Sanne in 't Hof)
7. 2e 1500m (Ireen Wüst)
-. 2e 1000m Antoinette de Jong
8. 3e 3000m Carlijn Achtereekte
-. 3e 1500m (Jutta Leerdam)
-. 3e 1000m Ireen Wüst
-. 2e 500m Jutta Leerdam
9. 3e 500m Michelle de Jong
TP: Schouten, De Jong, Wüst
MS: Groenewoud, Schouten

Mannen:
1. 1e 1000m (Kai Verbij)
2. 1e 5000m Patrick Roest
3. 1e 1500m (Thomas Krol)
4. 2e 1000m (Hein Otterspeer)
5. 1e 10000m Jorrit Bergsma
6. massastart (Bart Hoolwerf)
7. 2e 1500m (Kjeld Nuis)
10. 1e 500m Merijn Scheperkamp
-. 3e 1000m (Thomas Krol)
11. 3e 1500m (Chris Huizinga)
-. 2e 5000m Jorrit Bergsma
-. 2e 10000m Patrick Roest
12. 2e 500m Dai N'tab
8*. 3e 5000m Sven Kramer (TP1)
-. 3e 500m Kai Verbij
9*. (Marcel Bosker) (TP2)
TP: Roest, Kramer, Bosker
MS: Hoolwerf, Bergsma

Morgen wordt een spannende dag voor de mannen. Zondermeer is de top-2 morgen zeker van de spelen, maar wie pakken die drie plekken? Als dat Krol, Nuis, Scheperkamp, Verbij of Ntab zijn, dan is dat gunstig, er vanuit gaande dat Krol en Nuis zich plaatsen op de 1500m. Als echter Otterspeer zich er tussen schaatst dan wordt het heel ongemakkelijk voor de rijders onderin de lijst.

Ook bij de vrouwen is dit eigenlijk de spannendste dag. Voor de 1500m staan nu namen ingevuld die zich al op andere afstanden hebben geplaatst. Jorien ter Mors kan echter nog een beetje roet in het eten gooien voor met name Michelle de Jong.
 

SanMark.

Well-known member
Volgens mij genieten Friesland en JMD nog meer van het invullen van de matrix en wat er allemaal zou kunnen gebeuren dan van het schaatsen zelf.

( bedoel echt niets verkeerd met bovenstaande)
 

Joost

Well-known member
Volgens mij genieten Friesland en JMD nog meer van het invullen van de matrix en wat er allemaal zou kunnen gebeuren dan van het schaatsen zelf.

( bedoel echt niets verkeerd met bovenstaande)
Ik heb geen seconde van het schaatsen zelf gezien maar kijk wel dagelijks met veel plezier snaar hun matrix updates.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij genieten Friesland en JMD nog meer van het invullen van de matrix en wat er allemaal zou kunnen gebeuren dan van het schaatsen zelf.

( bedoel echt niets verkeerd met bovenstaande)
Nee, dat niet, ik geniet ontzettend van het schaatsen zelf (nu de 1500m dames en dan zo de 1000m heren, fantastisch gaat dat worden). Maar ik ga niet ontkennen dat ik het doorrekenen van alle mitsen en maren van die matrix ook leuk vind.

1500m dames nu met sprinters en stayers als kanshebbers, het blijft de mooiste afstand.
 

JMD

Well-known member
Wüst net onder Wijfje, Schouten erboven. Is dit genoeg voor Wüst? Normaal wel, want zie Ter Mors en Groenewoud haar niet inhalen/
 

JMD

Well-known member
Ter Mors lang niet, maar Groenewoud komt heel dichtbij en stelt zo sowieso haar kandidatuur voor de 2e massastartplek
 

JMD

Well-known member
Groenewoud 3e, ook gewoon massastart.
Verder geen calamiteiten, ideale ploegenachtervolging ook al met De Jong, Wüst, Achtereekte plus Schouten als 4e vrouw

Matrix dames is doodsimpel.
 

JMD

Well-known member
Michelle de Jong zit overigens net als 4 jaar terug weer 'op de wip'. Toen viel ze er (mede door vriendin Wüst) net buiten.
 

erka

Well-known member
Leuk mens die Groenewoud! Niks mis mee. Bij het voetbal zouden we zeggen, zit een goede kop op.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Schouten gaat morgen de 5000m winnen, dat is eenvoudig. Dan is nog wel de vraag of Antoinette de Jong de 5000m gaat rijden.
 
Bovenaan