Schaatsen

JMD

Well-known member
Belachelijk trouwens, dat je een maximum aantal sporters mag sturen. Doe gewoon de beste.
Tsja, er mogen nou eenmaal een maximaal aantal sporters op een Spelen zijn. En aangezien er ergens anders nieuwe onderdelen bijkomen moet dat er ergens anders vanaf.

En ironisch genoeg staan dus op de Spelen niet altijd de beste sporters, ook omdat elk land/continent moet mogen meedoen. Volleyballers uit Egypte doen mee, terwijl bv Nederland thuisblijft enz.. De WK's zijn bij bijna alle sporten sterker bezet (zowel kwalitatief als kwantitatief) dan de Spelen.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Roest wint de 5 kilometer en plaatst zich voor de Spelen. Bergsma wordt 2de en is nog niet zeker, maar ook hier moet het heel gek lopen wil dit niet genoeg zijn. Sven Kramer wordt 3de, voor hem is er wat meer onzekerheid. Het is echter te hopen dat ie zich plaatst, aangezien de ploegenachtervolging anders erg dun bezet is.
 

JMD

Well-known member
Bart Hoolwerf reed vandaag als enige een PR op de 5000m bij het OKT, later op de dag wint hij de eerste natuurijsmarathon. Held!
 

Friesland

Well-known member
Als je kijkt naar de uitslagen op het NK en de resultaten tot nu toe, dan krijg je:

Vrouwen:
1. Irene Schouten (3km, 5km, MS, TP)
2. Marijke Groenewoud (MS*)
3. Antoinette de Jong (1000m, 1500m, 3km, TP)
4. Jutta Leerdam (500m, 1000m, 1500m)
5. Sanne in 't Hof (5km)
6. Ireen Wüst (1000m, 1500m, TP)
7. Carlijn Achtereekte (3km)
8. Femke Kok (500m)
9. Michelle de Jong (500m)

Mannen:
1. Kai Verbij (500m, 1000m)
2. Patrick Roest (5km, 10km, TP)
3. Thomas Krol (1000m, 1500m)
4. Hein Otterspeer (500m, 1000m)
5. Jorrit Bergsma (5km, 10km, MS)
6. Bart Hoolwerf (MS*)
7. Kjeld Nuis (1500m)
8. Sven Kramer (5km, TP)
9. Marcel Bosker (TP*)
10. Chris Huizinga (1500m)
11. Dai Ntab (500m)
* aanwijsplek

Ik denk dat Roest, Kramer en Bosker worden gezien als het ideale team voor de ploegenachtervolging, bij de vrouwen zijn dat Schouten, De Jong en Wüst. Bergsma lijkt mij een logische keus voor de massastart, maar de tweede plaats is onduidelijk. Ik zet daar nu Hoolwerf neer, omdat hij laatst won in Calgary. Bij de vrouwen verwacht ik dat Schouten en Groenewoud de voorkeur krijgen. Natuurlijk zal de uitslag waarschijnlijk niet hetzelfde zijn als bij het NK, ik heb daarbij met name mijn twijfels of In 't Hof en Huizinga hun kunststukje kunnen herhalen.

Bij de vrouwen lijken er op dit moment geen problemen te zijn.
Bij de mannen komen we momenteel op 11 uit, dat zijn er dus twee teveel.
 

JMD

Well-known member
Huizinga op de 1500m zal dan vervangen worden door Roest als het jouw lijstje wordt qua uitslagen. En dan zal Ntab denk afvallen, hoe pijnlijk dat ook is voor hem, maar aan de andere kant zie ik hem ook geen medaille halen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Waarom zijn die potjes eigenlijk pas 's avonds onder etenstijd?
Het is toch vakantie; hele dagen niets te doen en dan moeten wachten tot de avond. Die gasten kunnen toch ook wel eerder rijden?
 

Friesland

Well-known member
Voorlopige top-3, na de eerste poging op de 500m:
1. Dai N'tab 34,531
2. Kai Verbij 34,570
3. Merijn Scheperkamp 34,640
 

JMD

Well-known member
Achtereekte op 1/100e dus naar de Spelen...

Gunstige uitslag voor de hele matrix, De Jong, Schouten en Achtereekte. Schouten gaat ook op de massastart en de 5km, De Jong ook al op de 1000m. Achtereekte daarom dus wel zeker van Beijing, ook een bruikbare kracht indien nodig voor de achtervolging.
 

Mommiej

Well-known member
Bij de vrouwen waarschijnlijk inderdaad weinig problemen. De Jong en Schouten ook nog 5000 en 1500, Wust nog een 1500, Leerdam nog een 500, Achtereekte nog een 5000. Meer dan genoeg kansen op nog meer dubbelaars.
 
Bovenaan