Schaatsen

gevegt

Well-known member
Begrijp ik het goed dat een schaatsster, die vijf jaar geleden als een Spanjool in Dronten rondreed nu een wereldtopper is?
 

JMD

Well-known member
Komende weekenden de WB in Calgary en Salt Lake. Helaas eerst in Amerika, waardoor het weekend in Calgary naw zwaar gaat tegenvallen qua tijden. Ik heb liever de opbouw andersom, SLC is sneller, dan kunnen ze eerst wennen in Calgary en dan zijn ze in SLC gewend aan het snellere ijs.

Ben benieuwd of en welke WR's gaan sneuvelen... Gaat Van der Poel bijv. de eerste man onder de 6 minuten op de 5 km zijn???
 

Mommiej

Well-known member
Femke Kok op de 500 meter het bijna 9 jaar oude Nederlandse record van Thijsje Oenema uit de boeken gereden. 37.017 is het nieuwe Nederlandse record (waarmee ze ook 3e werd). Morgen nog een kans voor een 1e 36'er.
 

Mommiej

Well-known member
Irene Schouten haalt op de 3 km ruim een sec van Nederlands record Visser af. 3.52.899 is het nieuwe Nederlandse record, daarmee bleef ze kleine 0.9 boven het WR.
 

SanMark.

Well-known member
Ik kijk zeer vaak naar de Adelkalender. ( iedere gek zijn gebrek)

Schouten heeft een PR op de 500 meter die van 2014 stamt.

Daar moet op een hooglandbaan toch minimaal een seconde afkunnen in de vorm waar ze nu in steekt en in haar ontwikkeling toen en nu.

Verder is haar PR op de 5000 meter in Heerenveen gereden ( al kan het zijn dat ze daar aan elke zijde wind mee had), als ze dus op SLC of Calgary deze afstanden gaat rijden in vorm dan moet ze toch in de buurt van Klassen kunnen komen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik kijk zeer vaak naar de Adelkalender. ( iedere gek zijn gebrek)

Schouten heeft een PR op de 500 meter die van 2014 stamt.

Daar moet op een hooglandbaan toch minimaal een seconde afkunnen in de vorm waar ze nu in steekt en in haar ontwikkeling toen en nu.

Verder is haar PR op de 5000 meter in Heerenveen gereden ( al kan het zijn dat ze daar aan elke zijde wind mee had), als ze dus op SLC of Calgary deze afstanden gaat rijden in vorm dan moet ze toch in de buurt van Klassen kunnen komen ?
Ja, ik bekijk die ook graag inderdaad.

Je moet eigenlijk hopen op een WK Allround in Calgary/Salt Lake, zodat Schouten daar ook een 500m kan rijden, dan kan ze zeer veel winnen. Helaas staat alleen een WK Afstanden in Salt Lake gepland in 2024. Wel is dat seizoen het WK Allround in Inzell, dat is ook op aardige hoogte...
 

Maasveld

Well-known member
Zoals verwacht wint Jutta Leerdam de 1.000 meter op het OKT, waarmee ze zich plaatst voor de Olympische. Antoinette de Jong werd tweede. Hiermee is ze nog niet 100% zeker maar het moet wel heel gek lopen wil zij zich hiermee niet geplaatst hebben. Ireen Wüst werd 3de en mag plaatsnemen in de wachtkamer.
 

JMD

Well-known member
Zeer gunstige uitslag voor de hele 'matrix', want Wüst en De Jong gaan zich ook nog wel plaatsen voor de 1500/3000 (of 1 van beide) en Wüst en De Jong zijn ankers voor de achtervolging.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Belachelijk trouwens, dat je een maximum aantal sporters mag sturen. Doe gewoon de beste.
 
Bovenaan