Schaatsen

JMD

Well-known member
Ik zou aan doping gaan denken. Een jaargang geblesseerd en nu dit niveau. Het kan eigenlijk niet.

Ik wil niet direct aan doping denken, maar ze is in 1 jaar een totaal andere schaatsster geworden.

Doet een beetje denken aan de wielrenner Jalabert, die eerst sprinter was, en na die klap in Armentieres in 1994 ineens klassiekerrenner werd en bergen op kon. Pas later bleek daar ook een reden aan te zitten.
 

JMD

Well-known member
Groothuis verkloot zijn race door 2 dramatische binnenbochten.

Jorritsma voorlopig op kop, verbetert zijn PR van 1.09.0 naar 1.07.2
 

Pascallovic

Well-known member
Wat is dat voor opstelling bij de ploegenachtervolging heren? De Vries, Stroetinga en Blokhuijsen. Ligt er al eentje na een ronde op zijn muil.
 

JMD

Well-known member
Wat is dat voor opstelling bij de ploegenachtervolging heren? De Vries, Stroetinga en Blokhuijsen. Ligt er al eentje na een ronde op zijn muil.

Tsja, Bergsma heeft zich afgemeld voor de ploegenachtervolging, geen idee waarom Kramer meedeed en dan is dit misschien wel de beste opstelling.
 

JMD

Well-known member
Puur en alleen omdat ze Nederlandse is natuurlijk.
Het is in Nederland eerder andersom. Iedereen gebruikt behalve wij.
Beetje kritisch tegengeluid moet kunnen lijkt me, want zoals Pascallovic terecht opmerkt is het wel opvallend.
 

Maasveld

Well-known member
Het is in Nederland eerder andersom. Iedereen gebruikt behalve wij.
Beetje kritisch tegengeluid moet kunnen lijkt me, want zoals Pascallovic terecht opmerkt is het wel opvallend.
Oei, ik wilde jou post eigenlijk quoten dat je niet direct aan doping zou denken. Een beetje het Dafne Schippers gevoel. Als dat een buitenlandse was geweest had iedereen in Nederland 'doping' geschreeuwd. Maar omdat ze Nederlandse is, is het een geweldige prestatie.
 

JMD

Well-known member
Oei, ik wilde jou post eigenlijk quoten dat je niet direct aan doping zou denken. Een beetje het Dafne Schippers gevoel. Als dat een buitenlandse was geweest had iedereen in Nederland 'doping' geschreeuwd. Maar omdat ze Nederlandse is, is het een geweldige prestatie.

Vooropgesteld: voor mij zijn alle sporters (NL of buitenlanders) gelijk, en ik heb nooit het idee gehad dat als we verliezen het aan doping ligt bij de tegenstander etc..
Verder wil ik ook niet bij elke topprestatie (Bolt, Schippers, Ter Mors, ....) niet genieten 'omdat er wel doping in het spel zal zijn', maar het knaagt toch wel altijd een beetje.
 

Friesland

Well-known member
Een flink aantal PRs in de B-groep van de 1500m vrouwen, meer dan de helft, volgens mij.
Ook bij de mannen zijn er een flink aantal die hun PR verbeteren in de B-groep.

Kramer moet 1:42,65 rijden om Davis voorbij te gaan in de Adelskalenderen. Het PR van Kramer staat op 1:43,54.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Een flink aantal PRs in de B-groep van de 1500m vrouwen, meer dan de helft, volgens mij.
Ook bij de mannen zijn er een flink aantal die hun PR verbeteren in de B-groep.

Kramer moet 1:42,65 rijden om Davis voorbij te gaan in de Adelskalenderen. Het PR van Kramer staat op 1:43,54.

Kramer is wel in vorm, maar denk niet dat hij 0,89 sec gaat winnen op zijn PR.
 

Pascallovic

Well-known member
Kramer is wel in vorm, maar denk niet dat hij 0,89 sec gaat winnen op zijn PR.
Op basis waarvan is Kramer in vorm? 2 weken geleden 2x verloren van Bergsma op de 5 km en de 10 km. Vrijdag wint hij in 6.08. Niet slecht natuurlijk, maar in Heerenveen kan ie dat ook.
 

JMD

Well-known member
1.51.59

BAM!!!

Oudste WR van de dames uit de boeken, 10 jaar oud was het. (november 2005)
 

Pascallovic

Well-known member
Rustig weekendje voor Kramer. 5000m niet voluit, geen ploegenachtervolging en 1500m niet voluit nadat hij in de 2e bocht gehinderd werd.
 
Bovenaan