Schaatsen

JMD

Well-known member
Bittner rijdt gewoon even 8/10e van haar PR af op de 500m... Van 38.2 naar 37.4. Oke, de 38.2 was een Heerenveentijd, maar topch.
 

JMD

Well-known member
Ter Mors van 38.7 naar 37.8....

Staat nu ook in de top10 van de Adelskalender.
 

JMD

Well-known member
Poutala in rit 1 direct een NR... Zo hee.... Gaat er vandaag dan toch voor het eerst onder de 34 gereden worden??
 

JMD

Well-known member
Otterspeer onderuit in de eerste bocht, een bocht later gaat zijn tegenstander onderuit... :)
 

JMD

Well-known member
Dat scheelt niet veel 34.11

Nee inderdaad. Zijn PR was 34.27, dus hij komt in de buurt.

Morgen heeft hij laatste binnenbocht, dat vinden sprinters vaak lekkerder...
En anders volgende week in Salt Lake, die baan is iets sneller en dan zijn de schaatsers nog meer gewend. Voor het eerst in jaren maakt dat WR van Wotherspoon een re?ele kans om uit de boeken gereden te worden.
 

JMD

Well-known member
Huh? Ik dacht dat het net andersom was. Door de snelheid na een hele ronde kunnen ze laatste binnenbocht toch juist bijna niet meer houden?

Dacht ik ook altijd. Maar dat schijnt dus niet meer zo'n heel probleem te zijn, en kunnen ze op de kruising jagen op hun tegenstander.

Is een beetje sinds Bos/Wotherspoon, die waren denk ik de eerste.
 

Maasveld

Well-known member
Zit hem in de bochtentechniek. Er zijn steeds meer sprinters die dat goed onder de knie hebben en dan is een laatste binnenbocht wel ietsje voordeliger.
 

JMD

Well-known member
De NOS begint dus wel keurig met de 5000m...

Heel goed. Is nu live op NPO3.
Later maar even kijken.
 

JMD

Well-known member
Redelijk eenvoudig gewonnen door Kramer. Ging op het eind nog wel omhoog met rondetijd, maar ok.

Bergsma 2. Bloemen (was Nler, nu Canadees) 3e.

Lunde Pedersen zakt ver weg.
 

JMD

Well-known member
En Ter Mors slechts 15/100e van het WR af, 1.12.66, rijdt 3 seconde van haar PR af en verbetert het NR met 0.66

Wow!

Wat heeft die Ter Mors gedaan van de zomer.... Was altijd van de 1500/3000, nu gewoon sprintster. Kan mee gaan doen om de WK Sprint als het zo doorgaat.
 

Pascallovic

Well-known member
En Ter Mors slechts 15/100e van het WR af, 1.12.66, rijdt 3 seconde van haar PR af en verbetert het NR met 0.66

Wow!

Wat heeft die Ter Mors gedaan van de zomer.... Was altijd van de 1500/3000, nu gewoon sprintster. Kan mee gaan doen om de WK Sprint als het zo doorgaat.
Ik zou aan doping gaan denken. Een jaargang geblesseerd en nu dit niveau. Het kan eigenlijk niet.
 
Bovenaan