Schaatsen

Pascallovic

Well-known member
Dus, de beste vrouw is op 3km langzamer dan de slechtste man, dat terwijl de vrouw dan klaar is, maar de man nog 2km extra te rijden heeft... ;)
Dat verschil hoort inderdaad niet zo klein te zijn, zelfs met de wetenschap dat de man nog 5 rondjes verder moet. Vorige week wist Visser overigens sneller te rijden dan de eindtijd die deze Belg heeft neergezet.
 

Maasveld

Well-known member
Misschien is het wel een Krienbr?hl type die over 10 jaar met een uitvinding komt die de gehele sportwereld zal veranderen.
 

JMD

Well-known member
Misschien is het wel een Krienbr?hl type die over 10 jaar met een uitvinding komt die de gehele sportwereld zal veranderen.

Dat zou best kunnen, maar zolang hij C-tijden rijdt moet hij niet op zo'n toernooi rijden.

6.18. Keurige tijd.
 

JMD

Well-known member
De 5000m lijkt naar de Italiaan te gaan. Na een Oostenrijkse winnares gisteren dus weer een 'nieuw' land. Mooi dat NL niet het hele veld aanveegt.
 

JMD

Well-known member
Haha, Nederland gediskwalificeerd bij de teamsprint (wel een ontzettend leuk onderdeel trouwens, zag het voor het eerst live)...
Ze reden door nadat een Witrus gevallen was. Heb geen scheidsrechters zien zwaaien met een 'rode vlag'.
En al zou je stoppen, je bent dan kansloos, want je kan die kracht niet ineens nog weer leveren.

Anyway, NL werd 2e, nu niks. Bij de dames was het veld klein, maar dit heeft echt wel potentie, zeker als ook Japan/USA/Canada mee doen. Vanaf het WK Afstanden van volgend jaar staat het ook daar op het programma.
 

Pascallovic

Well-known member
Als landen meedoen en het serieus nemen is het een prima onderdeel. Bij de dames was het niks. 3 deelnemers, waarvan Noorwegen heel rustig aan deed.

Bij de heren heb ik mensen met vlaggen zien zwaaien toen Nederland reed. Lijkt mij ook niet meer dan logisch dat het werd stilgelegd. Die Wit-rus lag gewoon op een gevaarlijke plek. Dat het stilleggen niet goed lukt, is niet echt de scheidsrechters aan te rekenen.
 

JMD

Well-known member
Als landen meedoen en het serieus nemen is het een prima onderdeel. Bij de dames was het niks. 3 deelnemers, waarvan Noorwegen heel rustig aan deed.

Bij de heren heb ik mensen met vlaggen zien zwaaien toen Nederland reed. Lijkt mij ook niet meer dan logisch dat het werd stilgelegd. Die Wit-rus lag gewoon op een gevaarlijke plek. Dat het stilleggen niet goed lukt, is niet echt de scheidsrechters aan te rekenen.
Diskwalificatie dus vanwege te vroeg wisselen en niet vanwege doorrijden.
Ja, dat is terecht.

(Bij het baanwielrennen heb je het teamsprintonderdeel (waar dit van is afgeleid) kostte zo'n wisselfout de dames van GB de titel op de Spelen van 2012)
 
Bovenaan