Schaatsen

JMD

Well-known member
Over het algemeen werd er gisteren aan de top goed gereden, maar viel het in de breedte gewoon tegen.
Op de 1500m dames was de langzaamste tijd 2.07.82. Daarmee was je op de Spelen van Calgary 1988 16e geworden, en op die van Hamar 1994 20e.
En 41.9 op de 500m is natuurlijk ook niet sterk. Dat zie je nog wel eens op allroundtoernooien, maar dan wordt dat gereden door stayers die wel een (redelijk) goede 3000/5000 kunnen rijden.
 

JMD

Well-known member
Eind januari is nog de NK Sprint en Allround, dat gaat echt zwaar gedevalueerd worden, kan me niet voorstellen dat een Olympiaganger mee gaat doen aan zo'n toernooi.
(zeker niet omdat volgens mij de plaatsing voor de WK Sprint en Allround al geregeld is via het OKT)
 

JMD

Well-known member
Ik moet zeggen dat er meer publiek zit dan ik had verwacht.

Kolomna (en Tsjeljabinsk) zijn plekken in Rusland waar schaatsen echt leeft. PLus dan dat de Russen het gewoon heel goed doen (zoals verwacht) waardoor er veel mensen komen.
 

JMD

Well-known member
Toch wel knap, bij geen enkele afstand hebben we tot nu toe de eerste ritten gezien... :p
 

JMD

Well-known member
Gelukkig was er een Zwitser bij de heren die in rit 4 van de 1000 meter 1.14.97 reed.:cab:
Ongelooflijk, wat een dramatijd.

Bij de dames rijdt er iemand 4.30 op de 3000m. 22e op de Spelen in Calgary (1988) was je daarmee gewonnen.


Wow, Visser kampioen. Nooit verwacht dat ze dat op de 3000m zou kunnen.
 

Mommiej

Well-known member
Eind januari is nog de NK Sprint en Allround, dat gaat echt zwaar gedevalueerd worden, kan me niet voorstellen dat een Olympiaganger mee gaat doen aan zo'n toernooi.
(zeker niet omdat volgens mij de plaatsing voor de WK Sprint en Allround al geregeld is via het OKT)

Nog niet helemaal. De 1e 2 plekken zijn verdeeld bij het OKT. Mocht Nederland op de world cup in erfurt ook een 3e plek verdienen voor de toernooien dan wordt de 3e plek gegeven aan de winnaars van het NK Sprint/NK Allround.


Geplaatst voor WK Sprint:
Nuis en Ronald Mulder
Ter Mors en Leenstra

geplaatst voor WK Allround:
Kramer en Roest
W?st en Antoinette de Jong
 

Friesland

Well-known member
Eigenlijk belachelijk dat je als Nederlands kampioen niet zeker bent van deelname aan het WK, te meer omdat het NK dicht tegen het WK aan zit dan het OKT.
 

JMD

Well-known member
Eigenlijk belachelijk dat je als Nederlands kampioen niet zeker bent van deelname aan het WK, te meer omdat het NK dicht tegen het WK aan zit dan het OKT.

Eens. Maar normaal gesproken gaan we die 3e plek natuurlijk wel binnenhalen.
 

Friesland

Well-known member
Bij de NOS doen ze nu alsof Bob de Vries nieuw is (ivt Bergsma), Bob de Vries doet al langer mee op de langebaan dan Bergsma...
 

JMD

Well-known member
Laat die Belg Mcmillen voortaan lekker thuisblijven als ie geen niveau heeft. Met moeite onder de 7 minuten.

Echt he... 6.45.08 is zijn PR, gereden in Inzell afgelopen oktober. Leo Visser's PR was 6.44.98... Reed dat 30 jaar terug in Calgary

Met die 6.45 staat hij 571e op de eeuwige ranglijst 5 kilometer als je de PR's bekijkt van alle rijders.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Die jongen heeft een PR van 6:45, daar kon je niet veel meer van verwachten.
Dan moet ie niet meedoen.

Echt he... 6.45.08 is zijn PR, gereden in Inzell afgelopen oktober. Leo Visser's PR was 6.44.98... Reed dat 30 jaar terug in Calgary

Met die 6.45 staat hij 571e op de eeuwige ranglijst 5 kilometer als je de PR's bekijkt van alle rijders.
Op het 3 kilometerpunt kwam ie binnen de seconde van de winnende tijd bij de vrouwen door. Dat mag gewoon niet.
 
Bovenaan