Schaatsen

JMD

Well-known member
Maar als Ter Mors echt in topvorm is kan ze iedereen wel naar huis rijden, dat zie ik Leenstra nog niet doen op de OS.
Eens. Maar de laatste keer dat ter Mors in topvorm was is al wel even geleden, die lijkt constant te kwakkelen.

Sowieso zie ik NL geen goud halen op de 1500m, die Japansen zijn daar echt te goed. Takagi reed ook 1.54 op de Japanse OKT, maar Nagano (waar dat OKT gehouden is denk ik) is langzamer dan Heerenveen, want het oude BR was 1.55.2. In Heerenveen staat dat op 1.53.3

erka

Well-known member
Weet ik niet hoor. Die Japanse moet nog wel 2 maanden deze vorm vasthouden. Ondertussen wordt W?st alleen maar beter. Dat gaat nu ook weer gebeuren.

Pascallovic

Well-known member
Klopt, maar Kleibeuker en Esmee Visser eindigden op het NK Afstanden beide binnen 3 seconden van de winnares.
Sluit zeker niet uit dat een van beiden zich er tussen rijdt, maar alle 2 zie ik gezien de vorm van de Jong en Wust niet gebeuren. Schouten wil natuurlijk ook niet alleen naar de Spelen om een massa-start te rijden, waar ze ook maar voor is aangewezen op voorhand.

Pascallovic

Well-known member
Weet ik niet hoor. Die Japanse moet nog wel 2 maanden deze vorm vasthouden. Ondertussen wordt W?st alleen maar beter. Dat gaat nu ook weer gebeuren.
Op de Spelen heb je altijd verrassingen, dus die Japanse kan echt zomaar geklopt worden. Het zou bijvoorbeeld ook zomaar kunnen dat Leenstra de race van haar leven rijdt en afrekent met al die 4e plaatsen en zoals Gerard van Velde in 2002 uit het niets naar goud rijdt.

JMD

Well-known member

W?st heeft het idd net als in 2010 en 2014 weer goed qua pieken, ze wordt met de week beter (alhoewel ik haar 3000 en 1000 nou niet echt sterk vond). Ik zie haar eerder goud halen op de 3000 dan op de 1500.

JMD

Well-known member
Op de Spelen heb je altijd verrassingen, dus die Japanse kan echt zomaar geklopt worden. Het zou bijvoorbeeld ook zomaar kunnen dat Leenstra de race van haar leven rijdt en afrekent met al die 4e plaatsen en zoals Gerard van Velde in 2002 uit het niets naar goud rijdt.

Zou zomaar kunnen ja. 1000 meters leveren altijd gekke resultaten op, Olaf Zinke, Dan Jansen, Ids Postma, Gerard van Velde, Stefan Groothuis, Hong Zhang, Marianne Timmer (in 2006)

JMD

Well-known member
Nuis/Verweij/Krol op de 1000m
Dat is gunstig. Krol kan zomaar ook de 1500m zich plaatsen, en anders kan je Verbij erin schuiven.
Verweij was al geplaatst

Friesland

Well-known member
De selectievolgordes na dag 4:

Vrouwen:
Pos.SchaatssterAfstanden
1
Antoinette de Jong3km
2Ireen W?st3km, 1km, 1500m
3Jorien ter Mors1km
4Lotte van Beek1500m
5Marrit Leenstra1km, 500m 1500m
6Irene Schoutenms
71e 5000m
8Carlijn Achtereekte3km
92e 5000m
10Anice Das500m
11
Letitia de Jong500m
122e massastart

Mannen, met aanwijsplaats voor Verbij op de 1000m:
Pos.SchaatserAfstanden
1
Sven Kramer10km, 5km
2Bob de Vries5km
31e 1500m
4Kai Verbij500m, 1km
5Jorrit Bergsma10km
6Kjeld Nuis1km
72e 1500m
8Ronald Mulder500m
9Koen Verweijms, 1km
10Jan Smeekens500m
113e 1500m
12Jan Blokhuijsen5km
132e massastart

Mannen, zonder aanwijsplaats voor Verbij:
Pos.SchaatserAfstanden
1
Sven Kramer10km, 5km
2Bob de Vries5km
31e 1500m
4Kjeld Nuis
1km
5Jorrit Bergsma10km
6Koen Verweij
ms, 1km
72e 1500m
8Ronald Mulder500m
9Kai Verbij500m
10
Jan Smeekens
500m
11
Thomas Krol
1km
12
3e 1500m
13
Jan Blokhuijsen5km
14
2e massastart

Op dit moment staan in zowel de lijst waar Verbij een aanwijsplek zou krijgen als de lijst waar hij die plaats niet krijgt dezelfde namen in de top-10 met dezelfde schaatser (Smeekens) in de wachtkamer. Het grote verschil is dat in de lijst waarin Verbij de aanwijsplek niet krijgt al 10 schaatsers in het schema staan.

erka

Well-known member
@Friesland of JMD: ik heb eens voor de grap de kansenmatrix losgelaten op het NK Afstanden van 2017. Omdat daar veel dubbelingen bijzitten kom ik maar tot 9 namen (incl Verweij op de massastart).

Wat gebeurt er met de 10e startplek? Naar wie gaat die in dat geval?

JMD

Well-known member
@Friesland of JMD: ik heb eens voor de grap de kansenmatrix losgelaten op het NK Afstanden van 2017. Omdat daar veel dubbelingen bijzitten kom ik maar tot 9 namen (incl Verweij op de massastart).

Wat gebeurt er met de 10e startplek? Naar wie gaat die in dat geval?

Dan zal het wel naar de 2e deelnemer massastart gaan.
Of we nemen er maar 9 mee, scheelt in de reiskosten.:p

Bovenaan