Schaatsen

PES5

Administrator
Forumleiding
Verbij krijgt misschien toch een kans op de 1000? Als derde rijder? Zou ik logisch vinden.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zie het gebeuren dat Otterspeer 3e wordt op de 1000 meter en niet mag omdat Blokhuijsen wordt aangewezen voor de ploegenachtervolging. Het ticket op de 1000 meter gaat dan naar Verbij.
 

Friesland

Well-known member
Deze dag heeft veel vragen opgeroepen met betrekking tot de selectievolgorde.

Zou de KNSB Verbij een aanwijsplek geven voor de 1000m?
De kans dat Blokhuijsen de top-10 van de volgorde niet haalt, is een stuk groter geworden. Mocht hij buiten de boot vallen, zal hij dan worden aangewezen voor de ploegenachtervolging, ook als dat ten koste zou gaan van een grote naam als Nuis?

Bij de vrouwen staan er ook opeens 8 in de lijst. Gaat Letitia de Jong het redden? Dat de tweede startplaats in de top-10 komt is een stuk kleiner geworden, maar is nog steeds mogelijk.
 

Friesland

Well-known member
Stel Verbij zou een aanwijsplek krijgen voor de 1000m, de selectievolgorde wordt daarmee aardig op de kop gegooid:

Pos.SchaatssterAfstandenPos.SchaatserAfstanden
1
Antoinette de Jong3km1
Sven Kramer10km, 5km
2Ireen W?st3km, 1km2Bob de Vries5km
31e 1500m31e 1500m
4Jorien ter Mors1km4Kai Verbij500m, 1km
52e 1500m5Jorrit Bergsma10km
63e 1500m61e 1000m
7Marrit Leenstra1km, 500m72e 1500m
8Irene Schoutenms8Ronald Mulder500m
91e 5000m9Koen Verweijms
10Carlijn Achtereekte3km10Jan Smeekens500m
11
2e 5000m11
2e 1000m
12Anice Das
500m123e 1500m
13Letitia de Jong500m13Jan Blokhuijsen5km
142e massastart142e massastart

Verbij krijgt de plek die hoort bij de winnaar van de 1000m in de originele volgorde. De winnaar van de 1000m krijgt de plek die hoort bij de nummer 2 van de 1000m. En de nummer 2 krijgt de plek die hoort bij de nummer 3 van de 1000m.
 

Friesland

Well-known member
Morgen de 1500m vrouwen en de 1000m mannen.

Voor de 1500m vrouwen zouden normaal gesproken Ter Mors en Leenstra zich moeten plaatsen. Op basis van de wat we de eerste drie dagen hebben gezien zou W?st de derde startplek moeten kunnen pakken. Outsider is Van Beek. Dit is niet de afstand van Antoinette de Jong, maar je kunt haar niet helemaal uitsluiten voor een top-3 klassering.

Over de 1000m valt te zeggen dat de winnaar in ieder geval zeker is van de Olympische Spelen, dat gaat normaal gesproken tussen Nuis en Verweij. De nummer 2 moet afwachten wat de KNSB beslist in de zaak "Verbij". Voor de derde plaats, waarvan nog maar de vraag is of je daar wat aan hebt, komen ook nog een aantal namen in aanmerking, liefst 8 mannen zaten tijdens het NK binnen een seconden van elkaar (4 t/m 11): Krol, Schipper, Otterspeer, Ntab, Van Alphen, Velema en 2x Mulder. Krol (vierde) klinkt logisch, maar het zou ook zomaar de in blakende vorm verkerende Ronald Mulder (elfde) kunnen worden.
 

JMD

Well-known member
Ronald Mulder gaat dat normaal niet redden, die is echt een 500m-man. Zijn broer maakt meer kans (maar ook daar geef ik niet veel kans voor)
 

erka

Well-known member
Als ik Ter Mors was zou ik nu alles op shorttrack gooien bij de OS straks en de plaats die ze wel gehaald heeft afstaan.
 

JMD

Well-known member
Ter Mors niet naar de 1500....

W?st, Van Beek en Leenstra wel. Extreem gunstig voor de pursuit dat ook Van Beek zich kwalificeert.
 

JMD

Well-known member
Als ik Ter Mors was zou ik nu alles op shorttrack gooien bij de OS straks en de plaats die ze wel gehaald heeft afstaan.
De 1000 won ze nog wel met een redelijke voorsprong, maar het ziet er idd voor de rest niet uit qua wat ze aan uitslagen rijdt vergeleken met eerdere jaren.

Sinds ze vorig seizoen vol voor het schaatsen koos is het alleen maar minder gegaan.
 

JMD

Well-known member
Nu dus al zeker van de Spelen:
Antoinette de Jong 3km
W?st 3 km, 1500, 1000
Ter Mors 1000
Van Beek 1500
Leenstra 1500, 1000, 500
Schouten massastart
5000m nummer 1
Achtereekte 3000
5000m nummer 2
Anice Das 500

Reservebank:
Letitia de Jong 500
Massastart 2

Wie zal dan voor NL gaan starten op de massastart?
Aangezien alle ploegenachtervolgers zich al geplaatst hebben zal er niet geschoven hoeven te worden.
Letitia de Jong moet hopen dat W?st of Achtereekte zich voor de 5km plaatst
 

Pascallovic

Well-known member
Nu dus al zeker van de Spelen:
Antoinette de Jong 3km
W?st 3 km, 1500, 1000
Ter Mors 1000
Van Beek 1500
Leenstra 1500, 1000, 500
Schouten massastart
5000m nummer 1
Achtereekte 3000
5000m nummer 2
Anice Das 500

Reservebank:
Letitia de Jong 500
Massastart 2

Wie zal dan voor NL gaan starten op de massastart?
Aangezien alle ploegenachtervolgers zich al geplaatst hebben zal er niet geschoven hoeven te worden.
Letitia de Jong moet hopen dat W?st of Achtereekte zich voor de 5km plaatst
Het moet voor Letitia de Jong wel erg raar lopen willen Wust, Antoinette de Jong, Schouten en Achtereekte zich allemaal niet plaatsen voor de 5000 meter.
 

erka

Well-known member
Maar als Ter Mors echt in topvorm is kan ze iedereen wel naar huis rijden, dat zie ik Leenstra nog niet doen op de OS.
Desondanks is dit wel duidelijk.
 

JMD

Well-known member
Het moet voor Letitia de Jong wel erg raar lopen willen Wust, Antoinette de Jong, Schouten en Achtereekte zich allemaal niet plaatsen voor de 5000 meter.

Klopt, maar Kleibeuker en Esmee Visser eindigden op het NK Afstanden beide binnen 3 seconden van de winnares.
 
Bovenaan