Schaatsen

Friesland

Well-known member
Voorlopige selectievolgordes mannen:

Met aanwijsplek Verbij:
Pos.SchaatserAfstanden
1
Sven Kramer10km, 5km
2
Bob de Vries5km
3
Kjeld Nuis
1km, 1500m
4
Kai Verbij
500m, 1km
5
Jorrit Bergsma10km
6
Koen Verweijms, 1km, 1500m
7
Ronald Mulder500m
8
Jan Smeekens500m
9
Patrick Roest
1500m
10
Jan Blokhuijsen5km
11
2e massastart


Zonder aanwijsplaats voor Verbij:
Pos.SchaatserAfstanden
1
Sven Kramer10km, 5km
2Bob de Vries5km
3Kjeld Nuis
1km, 1500m
4Jorrit Bergsma10km
5Koen Verweij
ms, 1km
6Ronald Mulder500m
7Kai Verbij500m
8Jan Smeekens
500m
9Thomas Krol
1km
10
Patrick Roest
1500m
11
Jan Blokhuijsen5km
122e massastart

...
 

Pascallovic

Well-known member
Als je Verbij niet aanwijst en Roest laat gaan i.p.v. Blokhuijsen, dan mag Bergsma plotseling weer wel de 5000 meter rijden.
 

Friesland

Well-known member
Voor de EK afstanden ziet de lijst er nu als volgt uit:
Pos.SchaatserAfstanden
1
Bob de Vries5km
2
Kjeld Nuis1km, 1500m
3
Koen Verweij1km, ms, 1500m
4
Ronald Mulder500m
5
Jan Smeekens500m
6
Sven Kramer5km
7
Hein Otterspeer500m
8
Thomas Krol1km
9
Patrick Roest
1500m
10
Jan Blokhuijsen5km
11
2e massastart
-
 

Friesland

Well-known member
Als je Verbij niet aanwijst en Roest laat gaan i.p.v. Blokhuijsen, dan mag Bergsma plotseling weer wel de 5000 meter rijden.

Bij de vrouwen staat de volgorde vast, bij de mannen zijn er drie opties:
* 1000m ticket Krol naar Verbij. (aanwijsplek Verbij, aanwijsplek voor Blokhuijsen is dan niet meer nodig)
* 1500m ticket Roest naar Kramer. (aanwijsplek Blokhuijsen)
* 5000m ticket Blokhuijsen naar Bergsma. (geen aanwijsplekken)
 

JMD

Well-known member
Schaatsen

Uit landsbelang ga ik voor de 3e optie.

Blokhuijsen is nodig voor de pursuit.

Zat vanmiddag bij Chelsea en lees nu de uitslag. Grote verrassing op de 5km dames dat zowel achtereekte als de jong zich niet plaatsen. Dat zagen pascallovic en ik gisteren niet aankomen... het leek bij de dames zo eenvoudig die matrix...
 

Maasveld

Well-known member
Blokhuijsen is nodig voor de pursuit.

Zat vanmiddag bij Chelsea en lees nu de uitslag. Grote verrassing op de 5km dames dat zowel achtereekte als de jong zich niet plaatsen. Dat zagen pascallovic en ik gisteren niet aankomen... het leek bij de dames zo eenvoudig die matrix...
Als Roest gaat heb je Blokhuijsen helemaal niet nodig voor de achtervolging. Ik zou ook voor optie 3 gaan.
 

Pascallovic

Well-known member
Blokhuijsen is nodig voor de pursuit.

Zat vanmiddag bij Chelsea en lees nu de uitslag. Grote verrassing op de 5km dames dat zowel achtereekte als de jong zich niet plaatsen. Dat zagen pascallovic en ik gisteren niet aankomen... het leek bij de dames zo eenvoudig die matrix...
Dan ook nog eens de manier waarop. De Jong die niet door het ijs zakt, maar van der Weijden en Visser die gewoon een fantastische tijd neerzetten en op basis van klasse zich kwalificeren. Niet eens door het falen van anderen.

Ik persoonlijk zou voor optie 1 gaan. Denk dat Verbij op de 1000 meter meer zal toevoegen dan Krol en voor de overige plaatsen komt dat ook lekkerder uit. Blokhuijsen heeft bewezen dat hij kan pieken op de spelen.
 

Friesland

Well-known member
Blokhuijsen is nodig voor de pursuit.

Alleen Kramer is onmisbaar voor de ploegenachtervolging. Maar ik denk dat het weinig uitmaakt omdat ik verwacht dat ze Verbij aanwijzen voor de 1000m waardoor het aantal schaatsers in de selectievolgorde op 10 komt.

Zat vanmiddag bij Chelsea en lees nu de uitslag. Grote verrassing op de 5km dames dat zowel achtereekte als de jong zich niet plaatsen. Dat zagen pascallovic en ik gisteren niet aankomen... het leek bij de dames zo eenvoudig die matrix...

Zoals ik gisteren al zij had Visser van dit veld de snelste seizoenstijd op haar naam. Dat zij zich ertussen zou rijden was wat dat betreft geen verrassing. De kwalificatie van Van der Weijden is dat wel (slechts de 8e tijd van het veld), al was wel direct duidelijk dat ze een goede kans maakte met deze tijd die sneller was dan het PR van Antoinette de Jong.
 

Friesland

Well-known member
Volgens de NOS is de KNSB eruit: Verbij krijgt een aanwijsplek voor de 1000m. Voor de 2e startplek voor de massastart heeft de KNSB een vreemde keuze gemaakt, de gaat naar de op deze discipline relatief onervaren Kramer ipv ervaren massastartrijders als Bergsma, Blokhuijsen of De Vries. Ik begrijp dat dit de wens van "kopman" Verweij was, maar het is wel redelijk schandalig.

Bij de vrouwen gaat de tweede massastartplek naar Van der Weijden, die naast Achtereekte de meeste kans maakte op die startplek. De 500m plek van Letitia de Jong is inderdaad doorgeschoven naar Ter Mors, zoals ik in het overzicht al had aangegeven.
 

Pascallovic

Well-known member
Een hoop keuzes die ik kan begrijpen, maar die plekken op de massa-start blijf ik onzin vinden. Verweij heeft daar nog nooit iets op gepresteerd, evenals Kramer. Dus hoe je bij hun komt is volstrekt onbegrijpelijk. Dan zou ik eerder voor Bergsma gaan. Bij de dames snap ik dat ze kiezen voor van der Weijden en Schouten al vind ik het ook onzin om Schouten alleen voor de massa-start mee te nemen. Die was op individuele afstanden gewoon niet goed en haar prestaties de laatste 2 jaar op de massastart waren ook niet bijzonder.
 

erka

Well-known member
Kramer?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
 

Maasveld

Well-known member
Als je voor Verweij als 1ste man kiest op de massastart, is het logisch om voor Kramer als 2de man te gaan. Die mannen van Jillert gaan geen centimeter op kop rijden voor Verweij.
 
Bovenaan