Bestaat niet meer
Well-known member
Kramer of Bergsma moeten gewoon op massastart met elke aanval mee zijn om de beurt. Enige wat je dus moet afspreken wie als 1e gaat.
Hij heeft op de vorige spelen en het vorige WK een medaille gehaald. Snap wel dat hij graag die afstand had gereden en zich gepasseerd voelt.Als ik hem was zou ik me er niet zo druk om maken, is voor hem niet de afstand waar die medailles moet pakken ook al had die wel mogen starten.
Waarom kan dat dan niet op de Spelen? Dan kan Roest gewoon de 1500m rijden.Bosker ipv Kramer massastart
Afscheidscadeautje denk ik. Anders is het niet te verklaren.Waarom kan dat dan niet op de Spelen? Dan kan Roest gewoon de 1500m rijden.
Zoiets bespreek je dan toch eerst met een schaatser?6 feb: 5.000 mannen
8 feb: 1.500 mannen
11 feb: 10.000 mannen
13 en 15 feb: team relay mannen
Kan dus ergens wel begrijpen dat ze dan zeggen van doe die 1.500 ff niet Patrick. Je kunt beter 5.000 en 10.000 helemaal doen ipv die 2 + 1.500 half.
De onvrede van Roest komt voort uit de beslissing van de keuzecommissie van de KNSB om niet hem, maar Marcel Bosker in te schrijven voor de olympische 1.500 meter, terwijl Roest bij het olympisch kwalificatietoernooi sneller was dan Bosker.
Bosker krijgt de voorkeur omdat hij in Peking dan ook ingezet kan worden op de ploegenachtervolging, iets wat niet kan als hij geen individuele afstand zou rijden. Dat had echter ook gekund door hem op de massastart in te schrijven. Maar die plaats werd aan Sven Kramer toegewezen.
Verrassing op de Amerikaanse trials, Erin Jackson, de Amerikaanse die razendsnel opkwam op de 500m mist de Spelen door een misslag...