Schaatsen

Mommiej

Well-known member
Kramer of Bergsma moeten gewoon op massastart met elke aanval mee zijn om de beurt. Enige wat je dus moet afspreken wie als 1e gaat.
 

Mommiej

Well-known member
Als ik hem was zou ik me er niet zo druk om maken, is voor hem niet de afstand waar die medailles moet pakken ook al had die wel mogen starten.
 

Mommiej

Well-known member
Voskamp ipv Leerdam 500 meter
Michelle de Jong ipv Antoinette de Jong 1000 meter
Kok, Michelle de Jong en Groenewoud team sprint

Ntab ipv Krol 500 meter
Nuis ipv Otterspeer 1000 meter
Snel ipv Bosker 1500 meter
Bosker ipv Kramer massastart
Scheperkamp, Verbij en Snel op teamsprint


de wijzigingen qua namen OS en EK Afstanden komend weekend
 

Reinoud

Well-known member
Als ik hem was zou ik me er niet zo druk om maken, is voor hem niet de afstand waar die medailles moet pakken ook al had die wel mogen starten.
Hij heeft op de vorige spelen en het vorige WK een medaille gehaald. Snap wel dat hij graag die afstand had gereden en zich gepasseerd voelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Mommiej

Well-known member
6 feb: 5.000 mannen
8 feb: 1.500 mannen
11 feb: 10.000 mannen
13 en 15 feb: team relay mannen

Kan dus ergens wel begrijpen dat ze dan zeggen van doe die 1.500 ff niet Patrick. Je kunt beter 5.000 en 10.000 helemaal doen ipv die 2 + 1.500 half.
 

Maasveld

Well-known member
6 feb: 5.000 mannen
8 feb: 1.500 mannen
11 feb: 10.000 mannen
13 en 15 feb: team relay mannen

Kan dus ergens wel begrijpen dat ze dan zeggen van doe die 1.500 ff niet Patrick. Je kunt beter 5.000 en 10.000 helemaal doen ipv die 2 + 1.500 half.
Zoiets bespreek je dan toch eerst met een schaatser?
 

gevegt

Well-known member
Na de analisten gehoord te hebben lijkt het er op dat de bond haar oren heeft laten hangen om Kramer een waardig afscheid te geven.
Als Kramer zijn prestaties van de laatste jaren doorzet, zegt hij straks op het laatste moment minimaal 1 race af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Friesland

Well-known member

De onvrede van Roest komt voort uit de beslissing van de keuzecommissie van de KNSB om niet hem, maar Marcel Bosker in te schrijven voor de olympische 1.500 meter, terwijl Roest bij het olympisch kwalificatietoernooi sneller was dan Bosker.


Bosker krijgt de voorkeur omdat hij in Peking dan ook ingezet kan worden op de ploegenachtervolging, iets wat niet kan als hij geen individuele afstand zou rijden. Dat had echter ook gekund door hem op de massastart in te schrijven. Maar die plaats werd aan Sven Kramer toegewezen.

De KNSB zegt dat je alleen aan de ploegenachtervolging mee mag doen als je ook op een individueel onderdeel in actie komt. Die regel was er inderdaad in het verleden, maar ik kan deze regel niet terugvinden in het ISU reglement (Afgeschaft? Of lees ik erover heen?). Maar of die regel nu wel of niet geldt, de massastart telt voor de ISU als een individuele afstand. Gezien de manier waarop de KNSB met de massastart omspringt, bijvoorbeeld bij NK's, denk ik dat de KNSB daar niet (helemaal) mee bekend is.
 

JMD

Well-known member
Wat een dijk van een achtervolging van de Nederlanders. Eerst verbetert Noorwegen het BR, en vervolgens haalt NL er nog een seconde vanaf en rijdt hun snelste achtervolging in Heerenveen sinds 2012
 

erka

Well-known member
Zag er prima uit inderdaad en het kan nog sneller want ze lieten af en toe nog wat slagen lopen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nu de 3KM vrouwen. De favoriete is Irene Schouten. Ik ben groot fan van haar.


https%3A%2F%2Fwww.manners.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F11%2FWEB_IRENE_395-kopie-970x350.jpg
 

erka

Well-known member
Maar wel een zeur zeg, die kan nog 10 gouden medailles op één OS winnen en dan nog ontevreden zijn.
 

JMD

Well-known member
Verrassing op de Amerikaanse trials, Erin Jackson, de Amerikaanse die razendsnel opkwam op de 500m mist de Spelen door een misslag...
 

erka

Well-known member
Verrassing op de Amerikaanse trials, Erin Jackson, de Amerikaanse die razendsnel opkwam op de 500m mist de Spelen door een misslag...

En daar doen ze niet aan een matrix of aan aanwijsplekken, dus jammer dan.
 

JMD

Well-known member
Ik denk nog wel minder, want het lijkt me sterk dat de Amerikanen alle plekken hebben weten te bemachtigen.

Punt is alleen natuurlijk dat de de top natuurlijk niet heel breed is in de VS, dus dat de 7/8 namen die naar de Spelen gaan per geslacht al van tevoren wel vast staan, alleen moet nog even bepaald worden wie op welke afstand gaat.
 
Bovenaan