Schaatsen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat irritant, die overhoring van Bert Maalderink in het interview met Sven Kramer.
 

SanMark.

Well-known member
Ik denk nog wel minder, want het lijkt me sterk dat de Amerikanen alle plekken hebben weten te bemachtigen.

Punt is alleen natuurlijk dat de de top natuurlijk niet heel breed is in de VS, dus dat de 7/8 namen die naar de Spelen gaan per geslacht al van tevoren wel vast staan, alleen moet nog even bepaald worden wie op welke afstand gaat.
Maar hoe doen ze dat dan ? Want bv trails 100 m sprint gaat de top 3 en dan heb je geen rekening te houden met wat er op het verspringen gebeurd.

Want stel dat Amerika net zoals Nederland 'vol' op elke afstand had kunnen starten hadden ze niet het trail systeem kunnen aanhouden omdat je ook rekening moet houden met de achtervolgingsploeg en massastart.

Maar dat kan Erka dan wel uitleggen natuurlijk.
 

erka

Well-known member
Nee jij doet schamper over de matrix en aanwijsplekken van Nederland, maar daar ontkom je in deze situatie niet aan.

Dan heb je dat verkeerd geïnterpreteerd. Ik zei alleen dat ze geen matrix en aanwijsplekken hebben en dat het dus jammer is.
Ben juist heel positief over de Nederlandse matrix, zoals je in dit topic ook wel hebt kunnen lezen.
 

JMD

Well-known member
Maar hoe doen ze dat dan ? Want bv trails 100 m sprint gaat de top 3 en dan heb je geen rekening te houden met wat er op het verspringen gebeurd.

Want stel dat Amerika net zoals Nederland 'vol' op elke afstand had kunnen starten hadden ze niet het trail systeem kunnen aanhouden omdat je ook rekening moet houden met de achtervolgingsploeg en massastart.
Ik snap je bedenkingen, maar het punt in NL is dat de top heel breed is, in Amerika is die zeer smal, ze hebben in totaal maar een stuk of 7 schaatsers die bij de top zitten

Zie ook de resultaten en het gat na de eerste 2/3

 

Friesland

Well-known member
De NOS roept de hele tijd dat de Amerikanen en Aziaten niet meedoen, net alsof ze hebben afgezegd. Ik begrijp niet waarom ze dat steeds moeten benadrukken. Het is een EK, dus ze zijn helemaal niet startgerechtigd. Bij een NK ga je toch ook niet zeggen dat de buitenlanders ontbreken?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mommiej

Well-known member
Om even terug te komen op het amerikaanse team voor de spelen.

Er mogen maximaal 5 verschillende vrouwen gaan. Op dit moment zijn er 3 zeker van de spelen. Bowe en Goetz (500 en 1000) en Kilburg op de 3 km. De 2 plekken op de 1500 en massastart moeten nog ingevuld worden.
 

SanMark.

Well-known member
Dan heb je dat verkeerd geïnterpreteerd. Ik zei alleen dat ze geen matrix en aanwijsplekken hebben en dat het dus jammer is.
Ben juist heel positief over de Nederlandse matrix, zoals je in dit topic ook wel hebt kunnen lezen.
Ah excuus dan. Inderdaad verkeerd gelezen.
 

Maasveld

Well-known member
Om even terug te komen op het amerikaanse team voor de spelen.

Er mogen maximaal 5 verschillende vrouwen gaan. Op dit moment zijn er 3 zeker van de spelen. Bowe en Goetz (500 en 1000) en Kilburg op de 3 km. De 2 plekken op de 1500 en massastart moeten nog ingevuld worden.
Waar kun je get aantal startplekken per land vinden?
 

JMD

Well-known member
Er mogen maximaal 5 verschillende vrouwen gaan.
7 toch? In de inleiding op die wiki-pagina staat: each nation is permitted to send at most 7 speed skating athletes per gender in total, or 8 when the nation is qualified for all events for the gender, or 9 when the nation is qualified with the maximum quota in every event for the gender.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De NOS roept de hele tijd dat de Amerikanen en Aziaten niet meedoen, net alsof ze hebben afgezegd. Ik begrijp niet waarom ze dat steeds moeten benadrukken. Het is een EK, dus ze zijn helemaal niet startgerechtigd. Bij een NK ga je toch ook niet zeggen dat de buitenlanders ontbreken?

Je weet toch ook wel dat alles in het teken staat van de Spelen? Leuk, goud op het EK, maar iedere wedstrijd wordt dit jaar afgezet tegen de Spelen, dus is het volkomen logisch dat men nu spreekt over hoe het resultaat van dit weekend zich verhoudt tot de Spelen.
 

Mommiej

Well-known member
Op de 1500 meter in de VS Bowe gewonnen in 1.55, 2e plek daar ging naar Kilburg.

Dat betekent dat op de reguliere individuele afstanden alleen Bowe, Goetz en Kilburg zich geplaatst hebben. Kilburg is ook de 1e vrouw voor de massastart normaal gesproken. Daar zal dan nog 2e bij moeten. Dan kom je max op 4 verschillende namen waar plek is voor 5. Dus als Jackson de 500 mag rijden ipv Bowe dan is dat geen probleem.
 

JMD

Well-known member
2 jaar terug was het nog Nederland - Rusland op de EK Afstanden, nu Rusland deze week in quarantaine zat is Nederland oppermachtig, tot nu toe 10 van de 11 onderdelen gewonnen door Nederland, en op dat 11e onderdeel (TS dames) trok NL zich terug.
Dan zo meteen de 500m, ben benieuwd of daar dan een ander land goud wint...
 

JMD

Well-known member
Op 0,01 geen goud voor NL op de 500... Ntab 3e op een paar 1/1000 voor Verbij. Scheperkamp 2e
 

JMD

Well-known member
Werkelijk dra-ma-tisch gereden door de NL heren. 0,0 tactiek. De dames reden het tactisch zo sterk, de heren echt dramatisch, met nog 4 ronden te gaan haalt bergsma die Fransman (bijna) terug, dat was goed, daarna laten ze zich terugzakken en zijn vervolgens nergens meer....

Volgens de Nederlanders is er 1 ronde te weinig gereden, dat lijkt me niet.... Het is 4 x 4 rondes, en dus 4 rondes na de laatste tussensprint... Wel bleef het rondebord te lang op 1 staan voor een achterblijver, terwijl de eindsprint al bezig was..
 
Bovenaan