Schaatsen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volgens mij vind jij (net als bv erka en ik) alles op de OS zeer vermakelijk... :p
Hahaha touché. Met de nuancering dat dat vooral voor de Zomerspelen geldt. Daar kijk ik (zoals je weet) echt alles en neem ik er zelfs vrij voor van m'n werk. De Winterspelen kijk ik ook veel, maar alleen als ik thuis ben. Ik ga zo bijvoorbeeld wel gewoon naar het voetbalveld om naar SHO 5 - Vlotbrug 2 te kijken. Zou ik bij de Zomerspelen niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Hahaha touché. Met de nuancering dat dat vooral voor de Zomerspelen geldt. Daar kijk ik (zoals je weet) echt alles en neem ik er zelfs vrij voor van m'n werk. De Winterspelen kijk ik ook veel, maar alleen als ik thuis ben. Ik ga zo bijvoorbeeld wel gewoon naar het voetbalveld om naar SHO 5 - Vlotbrug 2 te kijken. Zou ik bij de Zomerspelen niet doen.

Idem, ik kijk bij de Winterspelen ook niet alles, als ik anders ook iets leuks heb. En neem er zeker niet voor vrij want programma is daarvoor echt veel te dun.
 

Maasveld

Well-known member
Klopt. Maar de snelste tijden worden over het algemeen gereden door de mensen die ook in de ronde ervoor in de binnenbocht startten. Dus als je 1 ronde niet in de binnenbocht start is de kans kleiner dat dat later ook gaat gebeuren.
En die binnenbocht-positie in de 1ste race hebben ze met prestaties in de wereldbeker verdiend.
 

JMD

Well-known member
En die binnenbocht-positie in de 1ste race hebben ze met prestaties in de wereldbeker verdiend.
waar ze naw ook vaak de binnenbocht hadden...

Wel vreemd dat er (itt bijvoorbeeld bij atletiek en schaatsen) geen rekening gehouden wordt met buitenbochtstart door ze 'iets verder' in de baan te laten starten.
 

Maasveld

Well-known member
waar ze naw ook vaak de binnenbocht hadden...

Wel vreemd dat er (itt bijvoorbeeld bij atletiek en schaatsen) geen rekening gehouden wordt met buitenbochtstart door ze 'iets verder' in de baan te laten starten.
En die binnenbochten hebben ze weer verdiend door vaak genoeg in te halen vanuit eerst de 4de, dan de 3de en dan de 2de positie.
 

JMD

Well-known member
Wat een mierenhoop blijft die relay bij shorttrack toch altijd. Mooi om te zien.
 

SanMark.

Well-known member
waar ze naw ook vaak de binnenbocht hadden...

Wel vreemd dat er (itt bijvoorbeeld bij atletiek en schaatsen) geen rekening gehouden wordt met buitenbochtstart door ze 'iets verder' in de baan te laten starten.
Dat zou een garantie zijn voor valpartijen en disq want dan komt het allemaal op een hoopje terecht.
 

SanMark.

Well-known member
Sja, maar de nr 1 wereldbeker bij schaatsen mag ook niet kiezen welke binnenbaan of rit hij wil.
Appels en peren.

Schouten mag wel in de laatste ritten schaatsen en dat is ook een voordeel wat ze krijgt door het voortraject.
 

SanMark.

Well-known member
En die binnenbochten hebben ze weer verdiend door vaak genoeg in te halen vanuit eerst de 4de, dan de 3de en dan de 2de positie.
En daarnaast is op de OS zo'n eerste ronde zo ingedeeld dat elke topper bij mindere rijders in de baan zit, dus je kan in zo'n race het verschil wel maken als je echt goed bent, daar heb je niet de eerste binnenbocht voor nodig in een voorronde.
 
Bovenaan