Schaatsen

JMD

Well-known member
Stel je bereikt keurig op eigen kracht de finale van een afstand. Daar maak je een fout en wordt je gediskwalificeerd. Dan verdwijn je dus helemaal uit de eindstand. Terwijl je eigenlijk teruggezet moet worden naar de 4e plaats. Dat is raar. En zo is er nog wel meer oneerlijk aan shorttrack. Diegene die op de 500m aan de binnenkant start heeft echt een enorm voordeel bijvoorbeeld.
Nee, ik volg het wel maar ik heb er verder weinig mee.
Dat dus allemaal. Het is natuurlijk allemaal best spectaculair om te zien, maar het is soms meer kermis dan echt sport.
Zie ook bv hoe Bradbury in 2002 kampioen werd. Leuk voor de folklore maar het slaat helemaal nergens op.
 

JMD

Well-known member
De binnenkant verdien je door de tijd in de ronde ervoor.
Klopt. Maar de snelste tijden worden over het algemeen gereden door de mensen die ook in de ronde ervoor in de binnenbocht startten. Dus als je 1 ronde niet in de binnenbocht start is de kans kleiner dat dat later ook gaat gebeuren.
 

JMD

Well-known member
Beetje zoals Formule 1 dus?
Nee, want daar rijdt iedereen 1 race.
Hier doe je eerst een aantal rondes, je plaatst je voor de finale (plek 1 t/m 4 (of 1 t/m 5/6 bij langere afstanden)), maar maak je daar een fout dan ben je direct 30e ofzo...

De Laat doorgeplaatst
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind het tactische steekspel in het shorttrack gewoon vermakelijk. Vette inhaalacties, dat gebeuk, kleine foutjes die gelijk fataal kunnen zijn. Er gebeurt veel meer dan bij het langebaanschaatsen.
 

Batigoal

Well-known member
Nee, want daar rijdt iedereen 1 race.
Hier doe je eerst een aantal rondes, je plaatst je voor de finale (plek 1 t/m 4 (of 1 t/m 5/6 bij langere afstanden)), maar maak je daar een fout dan ben je direct 30e ofzo...

De Laat doorgeplaatst
Oké, je hebt gelijk. Ging mij er meer om dat andere factoren een rol spelen bij de sport en dat is bij shorttrack ook zo.

EDIT: Eigenlijk wat @Jamel zegt dus. Het hoort erbij en dat maakt het zo vermakelijk of juist knap als je gevrijwaard blijft van (on)gelukkige beslissingen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zoals die Koreaan dat net deed, dat binnendoor steken. Vette shit man.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep. Zeker. Kan er ook zeker van genieten, maar het is me iets te veel circus soms.
Eens, het is ook zeker niet dat ik al die wereldbekers ga zitten kijken. Maar zo op de OS vind ik het zeer vermakelijk.

Sjinkie door met de hakken over de sloot.
 
Bovenaan