Schaatsen

Friesland

Well-known member
Grappig, ik zit nu schaatsen op de BBC te kijken. Vergelijkbaar met als Studio Sport cricket ofzo uitzendt. De regels uitleggen, hoie wissel je van baan enz.
Ze zijn wel goed op de hoogte: "Schouten is gewend om marathons te rijden, dat is 100 rondes, dus deze 3km zal voor haar voelen als een sprint."
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ze zijn wel goed op de hoogte: "Schouten is gewend om marathons te rijden, dat is 100 rondes, dus deze 3km zal voor haar voelen als een sprint."
Wilf O'Reilly is 1 van de commentatoren daar, die heeft echt wel verstand van schaatsen. Is ook bekend met Nederland.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zin in het schorttrack toernooi! Is in de afgelopen jaren opgeklommen naar mijn favoriete sport op de Winterspelen.
 

erka

Well-known member
Zin in het schorttrack toernooi! Is in de afgelopen jaren opgeklommen naar mijn favoriete sport op de Winterspelen.

Mwoah, mij te veel geluksfactor, valpartijen en jurygeneuzel. Zeker niet mijn favoriet.
 

JMD

Well-known member
Schulting rijdt even een OR in de voorronde...

Shorttrack vind ik wel leuk om te zien, maar idd veel geluksfactor en jurygedoe. Leuk hoor dat NL in Pyeongchang brons won, maar dat je las winnaar van de B-finale uiteindelijk nog voor de deelnemers aan de A-finale komt is toch wel vreemd.
 

erka

Well-known member
Schulting rijdt even een OR in de voorronde...

Shorttrack vind ik wel leuk om te zien, maar idd veel geluksfactor en jurygedoe. Leuk hoor dat NL in Pyeongchang brons won, maar dat je las winnaar van de B-finale uiteindelijk nog voor de deelnemers aan de A-finale komt is toch wel vreemd.

Stel je bereikt keurig op eigen kracht de finale van een afstand. Daar maak je een fout en wordt je gediskwalificeerd. Dan verdwijn je dus helemaal uit de eindstand. Terwijl je eigenlijk teruggezet moet worden naar de 4e plaats. Dat is raar. En zo is er nog wel meer oneerlijk aan shorttrack. Diegene die op de 500m aan de binnenkant start heeft echt een enorm voordeel bijvoorbeeld.
Nee, ik volg het wel maar ik heb er verder weinig mee.
 

Batigoal

Well-known member
En volgens mij zonder dat er onnodige energie is verbruikt. Schulting op het gemakje nog even een Olympisch record.
 

SanMark.

Well-known member
Stel je bereikt keurig op eigen kracht de finale van een afstand. Daar maak je een fout en wordt je gediskwalificeerd. Dan verdwijn je dus helemaal uit de eindstand. Terwijl je eigenlijk teruggezet moet worden naar de 4e plaats. Dat is raar. En zo is er nog wel meer oneerlijk aan shorttrack. Diegene die op de 500m aan de binnenkant start heeft echt een enorm voordeel bijvoorbeeld.
Nee, ik volg het wel maar ik heb er verder weinig mee.
De binnenkant verdien je door de tijd in de ronde ervoor.
 
Bovenaan