SC Cambuur - PSV Eindhoven

JMD

Well-known member
Je verkloot op deze wijze de wedstrijd. Nergens voor nodig. Wat had vd Streek dan moeten doen? Zn handen opvreten? Geen verstand van t spelletje begrijp ik al...

Ik vond het ook geen rood hoor, maar een argument dat je de wedstrijd naar de klote zou helpen vind ik nergens op slaan. Dan zou je ook geen rood mogen geven als de ene speler een andere speler helemaal het ziekenhuis in schopt in de 3e minuut.

Rood=rood, maakt niet uit welke minuut.

Ik snap wel dat Cambuur in beroep gaat, ze zijn al genoeg gestraft inderdaad, want Vd Streek heeft effectief al 1 duel schorsing gehad.

Hij draait zijn lichaam schuin naar de bal toe, maar aangezien dan je arm als eerste geraakt wordt is dat dus arm naar de bal, je neemt een risico. Dus ja, penalty. Maar rood, no way.
 

Eresd?g?

Banned
Ik doelde ook op de situatie. Voor zoiets geef je gewoon geen rood. Helemaal niet in de 8ste minuut. Ik vind het tijdstip hierin ook wel een rol meespelen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Maar wat had Blom dan moeten doen? Alleen de penalty geven?

Ik vind dat prima, laat dat duidelijk wezen, maar Blom krijgt nu een bak stront over zich heen terwijl hij de regels hanteert.

Van der Streek voorkomt de goal met zijn hand, dan is het hands (ja, geen opzet, maar wel hands) en dan is de regel pingel + rood. Stel dat PSV de pingel mist, dan hebben ze er geen enkel voordeel van en staan ze gewoon tegen elf man. Je zou eigenlijk moeten zeggen: Ken de goal toe en speel met 11 tegen 11 verder.
 

Janssen

Well-known member
SC Cambuur - PSV Eindhoven

Wel lekker dan dat je in de eerste minuten iemand helemaal de tyfus kunt schoppen. Immers zonde voor de pot als je rood geeft.
 

SanMark.

Well-known member
Voor zoiets volstaat een pingel en een waarschuwing hoogstens een gele kaart. Geen rode kaart, dat is volstrekt onzinnig. Blom mag naar de hoofdklasse. Maakt blunder op blunder. Daarnaast is t ook een irritant mannetje.

Dat zijn de regels.
 

SanMark.

Well-known member
Je verkloot op deze wijze de wedstrijd. Nergens voor nodig. Wat had vd Streek dan moeten doen? Zn handen opvreten? Geen verstand van t spelletje begrijp ik al...

Dan moet je de regels veranderen. Blom heeft de regels goed toegepast. Die kan daar niets aan veranderen. De KNVB heeft natuurlijk wel zelf in de hand wat voor straf ze de speler geven.

Ze hoeven Blom niet af te vallen als ze zeggen dat v/d Streek geen straf krijgt maar dat Blom de regels prima heeft toegepast.
 

SanMark.

Well-known member
Je moet het maar gewoon zwijgend over je heen laten komen als je een penalty tegen krijgt na een kopbal en ook niet ageren tegen een belachelijke spelregel? Of mis ik iets en doen alle clubs en supporters dat wel allemaal en is Cambuur de enige die dat niet doet?

Moet je bij de FIFA/UEFA en het fossielenbureau zijn in Engeland. Tot die tijd is het helaas rood en een strafschop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel lekker dan dat je in de eerste minuten iemand helemaal de tyfus kunt schoppen. Immers zonde voor de pot als je rood geeft.

Of dat niet allang een ongeschreven regel is. Binnen de vijf minuten kan je veel ongestraft doen. Die eerste vijf minuten waren echter al voorbij.
 

Shayman

New member

Vindt jij is gewoon vind jij dus het is niet ok?. De scheids kan je gewoon niks kwalijk nemen, wanneer je een pingel geeft voor hands dan is het hier het direct ontnemen van een goal en ook gewoon rood. Dat is niet hoe ik het voel maar wel hoe een "goede" scheids hoort te handelen. Vroeger kon een goeie vent een eigen draai aan de regels geven maar nu staat hij gewoon volgende week in de hoofdklasse te fluiten.
 
Bovenaan