SC Cambuur - PSV Eindhoven

Satyr

Administrator
Forumleiding
Helemaal als het onterecht is

Nou ja, hij voorkomt een goal. Die bal was er in gegaan, dat was wel duidelijk te zien. Je zag het laatst bij Roda met van peppen, die deed het op de doellijn ipv op de 5 meterlijn, maar het idee is hetzelfde: Met de hand een goal voorkomen is een pingel en rood.
 

Bernardo

Well-known member
Ik blijf erbij, waar moet hij dan zijn handen houden? Ik blijf het geen pingel vinden. v. Peppen was totaal andere situatie
 

SanMark.

Well-known member
Helemaal als het onterecht is

Dat is jouw mening.

Maar ook al is die rode kaart terecht dan is een schorsing overdreven want hij heeft geen enkele speler kunnen blesseren of zich misdragen tegen over spelers scheids of publiek.

Dan volstaat een rode kaart en strafschop.
 

SanMark.

Well-known member
Ik blijf erbij, waar moet hij dan zijn handen houden? Ik blijf het geen pingel vinden. v. Peppen was totaal andere situatie

Maakt dat wat uit ?

Als je een doelpunt met je handen voorkomt bewust of onbewust dan is het volgens de regels rood plus strafschop.
 

Abubakari

Well-known member
Nou ja, hij voorkomt een goal. Die bal was er in gegaan, dat was wel duidelijk te zien. Je zag het laatst bij Roda met van peppen, die deed het op de doellijn ipv op de 5 meterlijn, maar het idee is hetzelfde: Met de hand een goal voorkomen is een pingel en rood.

Dat (v Peppen) was volgens mij met opzet, in dit soort (vd Streek) gevallen mag ik toch hopen dat een scheids de afweging kan maken dat je er weinig aan kan doen als de bal van dichtbij hard tegen je aan wordt geschoten. En dat je een wedstrijd dan niet om zeep helpt met een rode kaart. Niet alleen nu, ook als het in Ajax' of Cambuurs voordeel is. Gewoon een regel die je toe moet passen als iemand met opzet de bal uit het doel slaat, niet bij dit aangeschoten hands gevallen.
 

Bernardo

Well-known member
Maakt dat wat uit ?

Als je een doelpunt met je handen voorkomt bewust of onbewust dan is het volgens de regels rood plus strafschop.

Dan wil ik voortaan voor elke handsbal een penalty zien, ook al zit er totaal geen opzet in en kan de hand geen andere kant op
 

Eresd?g?

Banned
Voor zoiets volstaat een pingel en een waarschuwing hoogstens een gele kaart. Geen rode kaart, dat is volstrekt onzinnig. Blom mag naar de hoofdklasse. Maakt blunder op blunder. Daarnaast is t ook een irritant mannetje.
 

Hankie

Well-known member
Voor zoiets volstaat een pingel en een waarschuwing hoogstens een gele kaart. Geen rode kaart, dat is volstrekt onzinnig. Blom mag naar de hoofdklasse. Maakt blunder op blunder. Daarnaast is t ook een irritant mannetje.
Nee hoor hij volgt de regels.

Cambuur gaat dit seizoen voor de calimero award?
 

Eresd?g?

Banned
Je verkloot op deze wijze de wedstrijd. Nergens voor nodig. Wat had vd Streek dan moeten doen? Zn handen opvreten? Geen verstand van t spelletje begrijp ik al...
 

Abubakari

Well-known member
Nee hoor hij volgt de regels.

Cambuur gaat dit seizoen voor de calimero award?

Je moet het maar gewoon zwijgend over je heen laten komen als je een penalty tegen krijgt na een kopbal en ook niet ageren tegen een belachelijke spelregel? Of mis ik iets en doen alle clubs en supporters dat wel allemaal en is Cambuur de enige die dat niet doet?
 

Hankie

Well-known member
Je moet het maar gewoon zwijgend over je heen laten komen als je een penalty tegen krijgt na een kopbal en ook niet ageren tegen een belachelijke spelregel? Of mis ik iets en doen alle clubs en supporters dat wel allemaal en is Cambuur de enige die dat niet doet?
Nee maar het is bijna elke wedstrijd zo. You win some you lose some.
 

Abubakari

Well-known member
Nee maar het is bijna elke wedstrijd zo. You win some you lose some.

Niet. Alleen na Cambuur-Feyenoord (zeer terecht na de onnozelst gegeven strafschop in jaren + een niet toegekende goal) en Cambuur-PSV (ook begrijpelijk).
Na PEC en Vitesse uit en Heracles thuis heb ik niemand van Cambuur over de arbitrage gehoord. En vorig seizoen ook niet.
 
Bovenaan