Aangezien ik geen enkele behoefte aan Studio Sport heb gelijk maar even bekijken wie er komend seizoen in de eredivisie beginnen en wie in de Hoofdklasse.
Hier het overzicht van de activiteit in dit vers afgelopen seizoen:
Promovendi Marinos en Groene Scout verdienen hun plek in de eredivisie dubbel en dwars, maar dat geldt niet voor Kralinger en Wezeper. Dat vermaledijde leven naast internet... Normaal gesproken zou dat niet genoeg zijn, maar goed, promotie is promotie, dus vooruit maar weer.
De degradanten:
Meer dan 100 posts is gewoon altijd een wildcard. Zwammy krijgt dus een wildcard. Kijken we naar de eredivisionist met de minste activiteit dan is dat Go Ahead Kampen. Dus gaat Go Ahead Kampen terug naar Kampen en mag hij als eerste een pr man/vrouw zoeken om meer aan de bedoeling van dit spel te voldoen. De bedoeling is nu eenmaal niet puur de toto invullen, sorry GA Kampen.
En omdat Fabian toch al gestopt is blijven er nog twee andere degradanten over.
Die andere 2 degradanten hebben niet overdreven veel gepost en degraderen dan ook daadwerkelijk.
FC Zwolle Ol? heeft zich dit seizoen meer dan verdienstelijk gemaakt met zijn bediening van het scorebord en het soms doen van de stand. Dus die krijgt sowieso ook een wildcard. Dat gaat ten koste van fortuna1987, die zou dit seizoen meer activiteit tonen beloofde hij aan het einde van vorig seizoen, studie zat er op of de drukte rond de studie, dat weet ik niet precies meer. Anyway, fortuna1987 gaat in de Hoofdklasse C beginnen omdat hij na GA Kampen de eredivisie coach met de minste posts is. Al krijgt hij als afscheid nog wel de Gouden Schoen mee.
De 18 Eredivisiecoaches met hun club voor volgend seizoen (eerst de coaches wiens contract doorloopt of die al een nieuwe club hebben):
1. PES5 (ik neem aan dat hij bij Heerenveen blijft)
2. Abubakari (Frank de Boer kan niet wisselen, ik wel. Ik ga terug naar Ajax)
3. zwammy (NAC ovb)
4. FC Zwolle Ol? (PEC Zwolle)
5. Groene Scout (FC Twente)
6. Kralinger (Excelsior)
7. Simon (Sparta)
8. Susa (de enige Feyenoorder, dus Feyenoord maar doen?)
9. JMD (PSV lijkt me)
10 SC Heerenveen
11 Kielse Rat
12 Pascallo
13 Satyr
14 Maasveld (VVV ovb)
15 Nik
16 Mommiej
17 Marinos
18 Wezeper88
Heracles, AZ, Utrecht, Roda JC, NAC/Willem II/VVV/de Graafschap/Almere City/MVV/, Vitesse, NEC en FC Groningen zijn nog beschikbaar. De eerste die nu mag kiezen is SC Heerenveen, daarna Kielse Rat etc. Maar je mag ook eerst even wachten tot de nacompetitie gespeeld is, tenzij je een club wil die geen nacompetitie speelt.
De Hoofdklasse C 2016/17 periode 1:
SVZ Andre
fortuna 1987
Go Ahead Kampen
Magikan
Hankie
Mario
Banshee
Reinoud
Prume