Satékroketten Koep Afreak 2024 Lekker & Gezond- Discussietopic

Batigoal

Well-known member
47892350_303.jpg


In Guinea-Bissau barstte een waar volksfeest los toen bekend werd dat de voormalig bondscoach van SambalBrazil, Batigoal, bondscoach werd van het land. De African Cup of Nations zeg ik natuurlijk niet af! En ook handig dat ik met die paar woordjes Portugees die ik in Brazili? heb opgedaan hier weer kan gebruiken!
 

Abubakari

Well-known member
Abubakari de Ghanees komt te laat voor Ghana...

Doe dan Abuganda maar.

5ce16bc9ba828-idi-amin-dada-9183487-1-402.jpg

Zijne Excellentie Veldmaarschalk Hadji Doctor Idi Amin Dada, President voor het Leven van Oeganda, drager van het Victoriaanse Kruis, lid van de Excellente Orde van de Bron van de Nijl en Veroveraar van het Britse Rijk in Afrika blijkt nog wel wat tactische tips te hebben qua intimideren van tegenstanders:

Ballingen vertelden hoe hij tegenstanders aan de krokodillen voerde en dat hij hoofden van tegenstanders bewaarde in zijn koelkast.

Lijkt mij een strak plan.

Weten jullie vast even waarom een poule met Uganda sowieso de poule des doods is.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
220px-Flag_of_Zimbabwe.svg.png
266px-LocationZimbabwe.svg.png


Robert Mugabe stapt op als bondscoach van Zimbabwe

De Zimbabwaanse bondscoach Robert Mugabe heeft zijn ontslag ingediend. Dat meldt de voorzitter van de voetbalbond in Zimbabwe. Bij het voorlezen van zijn ontslagbrief klonk luid gejuich in het land.

Mugabe stond 37 jaar lang aan het hoofd van The Warriors. Eerder deze week wist de 93-jarige coach nog van geen wijken. Eergisteren liet hij op de nationale televisie nog weten dat hij in ieder geval het komende toernooi aan de macht wilde blijven, ondanks de steeds verder toenemende druk om af te treden.

In de brief van Mugabe, die vandaag onder luid gejuich in de kleedkamer is voorgelezen, schrijft Mugabe dat hij uit eigen wil en met onmiddellijke ingang aftreedt. 'Mijn ontslag moet zorgen voor een soepele overdracht van de macht', aldus Mugabe. De ontslagprocedure is daarop meteen stopgezet. Het voltallige bestuur kwam vandaag bijeen om te praten over de ophanden zijnde afzettingsprocedure.

Dat Mugabe niet eerder besloot de handdoek in de ring te gooien, kwam voor veel Zimbabwanen onverwacht. De resultaten waren namelijk niet geweldig, en hij was al een jaar eerder opgestapt als president van voormalig Rhodesi?.

Het aftreden van Mugabe volgt zes dagen nadat de Zimbabwaanse bond Mario heeft benaderd. Gisterochtend werd in een ingelaste uitzending een verklaring voorgelezen.

In de straten van de hoofdstad Harare verzamelen zich op dit moment juichende fans. Er wordt gezongen en sommigen van hen houden affiches van de nieuwe bondscoach omhoog.

Oud bondscoach Mugabe:
220px-Mugabecloseup2008.jpg


De Nieuwe coach:
220px-Cecil_Rhodes_-_Project_Gutenberg_eText_16600.jpg


Mijn eerste cheque heb ik al ontvangen:
220px-100_million_front.JPG
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
5rwzz18jfvyd.jpg

Benin is er klaar voor! Er waren wat vraagtekens bij de aanstelling van de nieuwe bondscoach, want Satyr slaagde erin om met Groningen te degraderen, terwijl de club ook een tijdje in het linkerrijtje stond. De voorzitter van de bond was daar vrij kort over: 'Benin is geen club en er kan bij de Africa Cup niet gedegradeerd worden'.

Nou, prima dus, komt helemaal goed.

Satyr, wat zijn de verwachtingen?
- Nou, een potje winnen zou al heel wat zijn he? Ik heb even wat wedstrijden bekeken en we gaan de Afrika Cup niet winnen.

Oh, dat is wel heel uitgesproken...
- Ja kijk, bij de meeste landen weet iedereen wel wie de beste spelers zijn. Of kent men een speler. Bij Benin is dat lastiger. We hebben een jongen van Huddersfield, waar hij als spits twee goals maakte in 23 duels. Schiet niet op...

Ok, maar hoe ga je dat oplossen?
- Geen idee. Ik heb een A4'tje met namen van spelers en daar moet ik er 23 van kiezen. De topscoorder van het nationale team heeft 4 goals gemaakt en die speelt ergens in Frankrijk. Ik selecteer maar op leuke en mooie namen denk ik.

Oke dan. Nou, wie is er dan zeker van een plaats?
- Qua spelersnaam? Jodel Dossou, spelend in de Alpen bij FC Vaduz.
 

Hankie

Well-known member
De leeuwen van de Atlas staan aan de vooravond van een prachtig toernooi. Bondscoach "Abdul" Hankie neemt de teugels stevig in handen om de kansparels naar grote hoogte te begeleiden.

De kenmerkende Mercedes is weer opgepoetst en staat klaar voor vertrek:

museo-mercedes-benz.jpg


Toeterend door Afrika zullen de Mocro's op pad gaan want is Koeltoer!
 

Abubakari

Well-known member
Abubakari zei:
Weten jullie vast even waarom een poule met Uganda sowieso de poule des doods is.

Offici?le bronnen melden dat behalve Oeganda ook Egypte/Kralinger, Congo/Kielse Rat en Zimbabwe/Mario in de poule des doods zitten.

Leuk voor Kralinger dat hij tegen het land van the last king of Scotland mag spelen.
 

Mario

Well-known member
Offici?le bronnen melden dat behalve Oeganda ook Egypte/Kralinger, Congo/Kielse Rat en Zimbabwe/Mario in de poule des doods zitten.

Leuk voor Kralinger dat hij tegen het land van the last king of Scotland mag spelen.

Dat wordt zwaar overdreven trouwens. Behalve wat overstromingen door dat regenbuitje, wijken de veiligheidsrisico's maar een beetje af van Nederland zoals hieronder al vermeld.

Veiligheidsrisico?s

Onveilige gebieden

Oranje: reis alleen als het noodzakelijk is naar de provincies Manicaland en Masvingo.

Een groot deel van de provincie Manicaland en een deel van de provincie Masvingo zijn door de cycloon Idai, de hevige regenval en de nog te verwachten regenval een noodgebied geworden. Door de hevige regenval kunnen ook in de hoger gelegen gebieden overstromingen voorkomen door rivieren die buiten de oevers treden. Wegen zijn overstroomd en bruggen zijn weggespoeld. Er is een tekort aan voedsel, drinkwater, brandstof en medicijnen. Telefoonverbindingen (zowel vast als mobiel) functioneren slecht en er is geen of onvoldoende elektriciteit. Door de situatie is er grote kans op watergerelateerde ziektes als cholera. Reis daarom alleen als het strikt noodzakelijk is naar het gebied.

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Volg bijvoorbeeld het nieuws over de plaats of het gebied waar u bent of naar toe reist, bijvoorbeeld via de (sociale) media.

Let op: in ?rode? en ?oranje? gebieden kan de ambassade geen of beperkt hulp bieden als u in de problemen komt.

Geel: let op, veiligheidsrisico?s

In de rest van Zimbabwe bestaan veiligheidsrisico's die afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Bereid u goed voor op deze risico?s en let extra op.

Arme wijken van grote steden

In de dichtbevolkte en arme wijken van de grotere steden en rondom andere steden zijn er veiligheidsrisico?s. Dat geldt ook in de hoofdstad Harare. In deze wijken ontstaan soms plotseling rellen. Als de politie hiertegen optreedt, kunnen reizigers hier ook bij betrokken raken. Vermijd daarom dichtbevolkte en arme wijken. In deze wijken komen ook berovingen voor, vaak met geweld.

Vermijd bezette boerenbedrijven

Op het platteland zijn veel commerci?le boerenbedrijven op een gewelddadige manier bezet. Vermijd deze bedrijven.

Criminaliteit

In Zimbabwe komen (gewelddadige) berovingen voor. Vooral in en rond de steden. Ook komt inbraak en diefstal uit auto?s voor. Soms beroven criminelen de personen in de auto. Dat gebeurt onder andere op de weg tussen de steden Masvingo en Beitbridge. En op de route van het vliegveld naar de hoofdstad Harare.

Neem voor uw veiligheid de volgende voorzorgsmaatregelen:
Reis niet na zonsondergang buiten de steden.
Mijd afgelegen en/of donkere plaatsen.
Wees overdag op uw hoede en loop bij voorkeur niet alleen over straat.
Draag geld, creditcards en andere waardevolle documenten op uw lichaam. Bijvoorbeeld in een money belt.
Draag geen opvallende horloges, sieraden of juwelen.
Bewaar uw paspoort, vliegticket en geld dat u niet direct nodig heeft op een veilige plek.
Leg waardevolle spullen zoals smartphones en tablets uit het zicht (ook in de auto).
Houd de deuren van de auto altijd op slot en sluit de ramen, ook tijdens het rijden.
Bied geen verzet bij een overval of beroving. Als u hier slachtoffer van wordt, geef uw bezittingen dan af. Verzet leidt vaak tot (meer) geweld.
Verlies uw bezittingen niet uit het oog.

Demonstraties

Vermijd grote mensenmassa?s, demonstraties en protesten. Fotografeer deze gebeurtenissen niet. U loopt het risico dat de autoriteiten uw camera afpakken, de geheugenkaart wissen of u arresteren.

Natuurgeweld

Van november tot en met maart kan regen zorgen voor wateroverlast en overstromingen. Wegen naar steden en dorpen kunnen slecht begaanbaar zijn. Sommige gebieden kunnen zelfs helemaal onbereikbaar zijn. Overstromingen leiden vaak tot een tekort aan eten, water en medicijnen.

Reist u buiten de steden? Zorg vooraf dat u op de hoogte bent van de toestand van de wegen. Blijf op de hoogte via de (sociale) media.

Wat te doen in een noodsituatie

Bent u in het land en is er een noodsituatie? Laat uw familie/vrienden dan weten hoe het met u gaat. Volg altijd de aanwijzingen op van de lokale autoriteiten. Als u een georganiseerde reis maakt, houd dan contact met uw reisorganisatie. Heeft u hulp nodig? Neem dan contact op met uw reisverzekeraar of met de ambassade
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ghana, Kameroen en Guinee-Bissau zitten bij Benin in de poule. Dat gaat 'm dus niet worden, helaas pindakaas.
 

Abubakari

Well-known member
Dat wordt zwaar overdreven trouwens. Behalve wat overstromingen door dat regenbuitje, wijken de veiligheidsrisico's maar een beetje af van Nederland zoals hieronder al vermeld.

En toch ga je kopje onder in de poel des doods. Had ik al gezegd dat je begint tegen Egypte en dat Oeganda opent tegen Congo? Nou, bij dezen dan.

Ik ga het wedstrijdschema en de groepsvorming maken en publiceren.
 
Bovenaan