Heb je ook cijfers van honkbal? Dat is nog minder denk ik...
Opvallend het verschil tussen American Football en Rugby. American Football is 'afgeleid' van rugby...
Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een heel rugbyduel gekeken (oke, ik kwam er in de 20e minuut in) en het viel mij direct op dat er zo weinig gespeeld werd. Voor rust viel het nog wel mee, na rust lag het meer stil dan dat er gespeeld werd. En ik vond het (ondanks dat 1 try een andere winnaar kon opleveren (wat het dan weer leuk maakt tov voetbal, waar je altijd eerst 'gelijk' hebt (behalve vroeger bij Europese ontmoetingen)) eigenlijk saai in het laatste stuk (terwijl het duel wel spannend was). Of de ene viel aan gedurende minuten, of de ander. Zelden een overname, elke keer weer dat over de bal heen hangen, wachten tot iemand van de aanvallende partij de bal oppakt (eerst even wachten) die tussen de voeten ligt... Die Ieren die op het eind in 35 fases nog geen 30m vooruit komen in de laatste 7 minuten...
Ook opvallend vind ik dat als je een try tegen hebt jij mag aftrappen (logisch), maar dat je de bal dan direct naar de tegenstander moet (?) schoppen. EN ja, als de ploegen gelijk zijn is dat niet zo erg, want dan kan je de tegenstander vastzetten, maar als er een groot krachtsverschil is heb je dan opnieuw een aanval tegen.
Ik ben er sinds gisteren achter dat ik Sevens Rugby eigenlijk leuker vind, sneller, actiever, meer ruimte, meer mooie aanvallen. In de vijftienversie vind ik het persoonlijk teveel 'sterke mannen vechten een duel uit'...
Neemt niet weg dat ik ongetwijfeld de komende weken nog wel eens rugby opzet, het is sport, en daar ben ik gek op, maar mijn favoriet zal het bij lange na niet worden