Rugby

erka

Well-known member
Maakt nu niks meer uit, want het is knockout. Maar in de groepsfase krijg je bonuspunt voor 4 tries.

Ierland heeft het moeilijk. Nieuw-Zeeland maakt de punten makkelijker. Erg jammer, Ierland is mijn favoriet. :(
 

erka

Well-known member
Precies waarom ik hier niet graag naar kijk. Ligt om de haverklap stil.

Zijn hier cijfers van? Ik had wat gevonden en net gepost, maar die cijfers klopten niet. Ben benieuwd :) Ik denk dat het elkaar niks maakt.
 

erka

Well-known member
Ik heb wat gevonden. Gemiddeld wordt in voetbal 60 van de 90 minuten gevoetbald, dus 67%. In rugby is dat 38 van de 80 minuten, bijna 50%. Dus het klopt wat je zegt PES5. IJshockey heeft ook bijna 50%. American Football heeft maar 5%....
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

JMD

Well-known member
Ik heb wat gevonden. Gemiddeld wordt in voetbal 60 van de 90 minuten gevoetbald, dus 67%. In rugby is dat 38 van de 80 minuten, bijna 50%. Dus het klopt wat je zegt PES5. IJshockey heeft ook bijna 50%. American Football heeft maar 5%....
Heb je ook cijfers van honkbal? Dat is nog minder denk ik...
Opvallend het verschil tussen American Football en Rugby. American Football is 'afgeleid' van rugby...

Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een heel rugbyduel gekeken (oke, ik kwam er in de 20e minuut in) en het viel mij direct op dat er zo weinig gespeeld werd. Voor rust viel het nog wel mee, na rust lag het meer stil dan dat er gespeeld werd. En ik vond het (ondanks dat 1 try een andere winnaar kon opleveren (wat het dan weer leuk maakt tov voetbal, waar je altijd eerst 'gelijk' hebt (behalve vroeger bij Europese ontmoetingen)) eigenlijk saai in het laatste stuk (terwijl het duel wel spannend was). Of de ene viel aan gedurende minuten, of de ander. Zelden een overname, elke keer weer dat over de bal heen hangen, wachten tot iemand van de aanvallende partij de bal oppakt (eerst even wachten) die tussen de voeten ligt... Die Ieren die op het eind in 35 fases nog geen 30m vooruit komen in de laatste 7 minuten...

Ook opvallend vind ik dat als je een try tegen hebt jij mag aftrappen (logisch), maar dat je de bal dan direct naar de tegenstander moet (?) schoppen. EN ja, als de ploegen gelijk zijn is dat niet zo erg, want dan kan je de tegenstander vastzetten, maar als er een groot krachtsverschil is heb je dan opnieuw een aanval tegen.

Ik ben er sinds gisteren achter dat ik Sevens Rugby eigenlijk leuker vind, sneller, actiever, meer ruimte, meer mooie aanvallen. In de vijftienversie vind ik het persoonlijk teveel 'sterke mannen vechten een duel uit'...

Neemt niet weg dat ik ongetwijfeld de komende weken nog wel eens rugby opzet, het is sport, en daar ben ik gek op, maar mijn favoriet zal het bij lange na niet worden
 

erka

Well-known member
Heb je ook cijfers van honkbal? Dat is nog minder denk ik...
Opvallend het verschil tussen American Football en Rugby. American Football is 'afgeleid' van rugby...

Gisteren voor het eerst in tijden weer eens een heel rugbyduel gekeken (oke, ik kwam er in de 20e minuut in) en het viel mij direct op dat er zo weinig gespeeld werd. Voor rust viel het nog wel mee, na rust lag het meer stil dan dat er gespeeld werd. En ik vond het (ondanks dat 1 try een andere winnaar kon opleveren (wat het dan weer leuk maakt tov voetbal, waar je altijd eerst 'gelijk' hebt (behalve vroeger bij Europese ontmoetingen)) eigenlijk saai in het laatste stuk (terwijl het duel wel spannend was). Of de ene viel aan gedurende minuten, of de ander. Zelden een overname, elke keer weer dat over de bal heen hangen, wachten tot iemand van de aanvallende partij de bal oppakt (eerst even wachten) die tussen de voeten ligt... Die Ieren die op het eind in 35 fases nog geen 30m vooruit komen in de laatste 7 minuten...

Ook opvallend vind ik dat als je een try tegen hebt jij mag aftrappen (logisch), maar dat je de bal dan direct naar de tegenstander moet (?) schoppen. EN ja, als de ploegen gelijk zijn is dat niet zo erg, want dan kan je de tegenstander vastzetten, maar als er een groot krachtsverschil is heb je dan opnieuw een aanval tegen.

Ik ben er sinds gisteren achter dat ik Sevens Rugby eigenlijk leuker vind, sneller, actiever, meer ruimte, meer mooie aanvallen. In de vijftienversie vind ik het persoonlijk teveel 'sterke mannen vechten een duel uit'...

Neemt niet weg dat ik ongetwijfeld de komende weken nog wel eens rugby opzet, het is sport, en daar ben ik gek op, maar mijn favoriet zal het bij lange na niet worden

Honkbal weet ik niet, zal wel erg laag zijn ook. American Football is zo laag omdat elke play direct stopt én Amerikaanse reclames

De laatste fase was juist heel mooi. Ierland die per se een try moest maken in de laatste 7 minuten. Maar ook wist dat bij elke fout het direct over was. Dus keer op keer proberen het gaatje te zoeken én geen fout maken. Fascinerend vond ik dat. Moet je denk ik wel een soort van liefhebber voor zijn.

Dat trappen naar de tegenstander kan niet anders omdat je nooit voor de bal mag staan als de bal wordt gespeeld dus je kunt helemaal niet naar jezelf schieten al zou je willen. Is het direct buitenspel. En ploegen willen dit ook niet want dan kom je direct zwaar onder druk. Je wil de bal juist zover mogelijk weg hebben. Er is wel een leuke nieuwe regel. Als je de bal ver genoeg trapt gedurende het spel en de bal gaat uit aan de zijkant van de tegenstander dicht genoeg bij de goal, mag je zelf de ingooi nemen. Sevens is zeker leuk.

Je moet het gewoon niet vergelijken met voetbal want een aantal principes zijn totaal anders.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb wat gevonden. Gemiddeld wordt in voetbal 60 van de 90 minuten gevoetbald, dus 67%. In rugby is dat 38 van de 80 minuten, bijna 50%. Dus het klopt wat je zegt PES5. IJshockey heeft ook bijna 50%. American Football heeft maar 5%....

En dit is dus exact de reden waarom ik geen zuivere speeltijd hoef bij voetbal. Straks wordt elke corner een moment voor reclame. Het idee alleen al. Gewoon tijdrekken keihard en consequent aanpakken.
 

erka

Well-known member
Frankrijk raus!

En zo gaan wederom 3 landen van het zuidelijk halfrond uitmaken wie er wereldkampioen wordt, want Engeland neemt niemand serieus.

Hoeft geen helderziende te zijn om te weten dat de finale Nieuw-Zeeland-Zuid-Afrika gaat worden.
 

erka

Well-known member
Mooie try van Nieuw-Zeeland. Over en uit.
Ook de andere halve finale wordt denk ik niet heel spannend.
 

Reinoud

Well-known member
Mooie try van Nieuw-Zeeland. Over en uit.
Ook de andere halve finale wordt denk ik niet heel spannend.
Engeland geeft vooralsnog goed partij. Spelen zeer clean terwijl de Bokken erg slordig zijn. Verwacht dat die de tweede helft toch nog wel vrij eenvoudig gaan winnen
 
Bovenaan