Rugby

SanMark.

Well-known member
Nee. Het commentaar op ITV was goed genoeg voor mij.
Als ik echter hoor dat Van der Gijp het commentaar doet, dan heb ik daar zo mijn bedenkingen bij.


Lekker oordelen als je totaal niet weet wat er gezegd is.

Gijp zat in de studio naast een rugby deskundige .

RTL 7 heeft het gisteravond meer dan uitstekend ingevuld, maar blijf vooral quasi interessant hangen bij je ITV.
 

SanMark.

Well-known member
Nee Gijp deed geen commentaar hoor. Die zat in de studio in de rust wat te kletsen. Niet eens zo slecht overigens hoor, Gijp vindt rugby wel leuk.

Commentaar bij de wedstrijd was inderdaad prima, niks op aan te merken. Ook heel deskundig.

Weet iemand of er ergens op een zender die in Nederland te zien is nog meer wedstrijden te zien zijn dan op RTL7? RTL7 zendt ongeveer de helft live uit namelijk.

Gijp zat er inderdaad als liefhebber. En in die rol kun je hem ook zeer goed hebben. Mayer als presentator was prima en die Jay Jay was ook prima te pruimen. Ook leuk dat ze voor de leek wat filmpjes hebben gemaakt waar ze iets ingaan op de regels en puntentelling.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De eerste stunt is er al, Georgi? wint met 17-10 van Tonga. Georgi? zag er erg goed uit.
 

erka

Well-known member
Japan houdt verrassend goed stand tegen Zuid-Afrika, 10-12 na 1e helft.

Normaal moet dit een monsterscore worden.
 

erka

Well-known member
Fantastische try van Japan! Ze kunnen nog steeds winnen hoor. Waar is Zuid-Afrika mee bezig?

29-29, nog 10 minuten.
 

erka

Well-known member
En ze winnen! Japan klopt Zuid-Afrika in de laatste seconde :rumcolaa:

Dit is echt een van de grootste verrassingen ooit op een WK.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Japan heeft een fantastische wedstrijd gespeeld. Zuid-Afrika heeft geen moment afstand van ze kunnen nemen.
Verder hadden ze de lef om bij een 32-29 achterstand op het moment dat de tijd er op zat om bij een toegekende penalty niet te gaan voor 3 punten en een gelijkspel maar om door te gaan voor de try. Met succes!
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En ze winnen! Japan klopt Zuid-Afrika in de laatste seconde :rumcolaa:

Dit is echt een van de grootste verrassingen ooit op een WK.
Een van de grootste? Zeg maar gerust de allergrootste. Ongelofelijk en dikverdiend.
 

erka

Well-known member
RTL7 doet het trouwens echt goed. Ze raffelen het niet af maar nemen er echt de tijd voor. Ook allerlei interviews na afloop en samenvattingen van de wedstrijden die niet live zijn. En vooral veel beeld.

Mijn complimenten.
 

erka

Well-known member
Bijzonder moment net. Frankrijk maakt een try via een Italiaanse speler, scheids keurt het goed nadat videoref ook akkoord was. Vervolgens loopt het stadionscherm de herhaling door en dan laat die Fransman de bal vlak voor de grond los. Dus eigenlijk is het geen try. Opnieuw videoref en uiteindelijk toch afgekeurd, terwijl de scheids het eigenlijk al had goedgekeurd.....
 

Friesland

Well-known member
Bijzonder moment net. Frankrijk maakt een try via een Italiaanse speler, scheids keurt het goed nadat videoref ook akkoord was. Vervolgens loopt het stadionscherm de herhaling door en dan laat die Fransman de bal vlak voor de grond los. Dus eigenlijk is het geen try. Opnieuw videoref en uiteindelijk toch afgekeurd, terwijl de scheids het eigenlijk al had goedgekeurd.....

Voor een leek leek dit gewoon een try, hij liet 'm inderdaad los, maar hij drukte 'm uiteindelijk wel voor de achterlijn. Hoe werkt dat precies bij een try?
 

erka

Well-known member
Voor een leek leek dit gewoon een try, hij liet 'm inderdaad los, maar hij drukte 'm uiteindelijk wel voor de achterlijn. Hoe werkt dat precies bij een try?

Je moet m echt met lichaamsdruk naar beneden brengen geloof ik. Het is in mijn ogen een subjectieve regel.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Bijzonder moment net. Frankrijk maakt een try via een Italiaanse speler, scheids keurt het goed nadat videoref ook akkoord was. Vervolgens loopt het stadionscherm de herhaling door en dan laat die Fransman de bal vlak voor de grond los. Dus eigenlijk is het geen try. Opnieuw videoref en uiteindelijk toch afgekeurd, terwijl de scheids het eigenlijk al had goedgekeurd.....
We zijn pas 5 wedstrijden bezig, maar er is nu al veel gemopper op de videoscheidsrechter. Het spel wordt veel te vaak stilgelegd omdat er ook wordt gekeken naar situaties die al lang duidelijk zijn. Bovendien kunnen er nog zo veel camera's staan, maar als er 20 man bovenop de man met de bal ligt is er echt niet meer te zien of de bal over de lijn was en of dit op een reglementaire manier is gebeurd.
 
Bovenaan