Rugby

JMD

Well-known member
Ik had dit verschil wel verwacht. Nieuw-Zeeland is echt by far de beste en Ierland overtuigt voor geen meter dit toernooi.

Gaat iemand uberhaupt Nieuw Zeeland nog verslaan denk jij of blijft het tegen Engeland en later in de finale ook zo'n groot verschil?
 

erka

Well-known member
Volgens mij is NZ al weer nummer 1.

Ik weet niet hoe die wereldranglijst bij rugby gaat, maar bij voetbal zegt die soms ook weinig (zie bv hoe Polen zichzelf in pot 1 speelde van het WK door geen vriendschappelijke interlands te spelen)

Gaat op dezelfde manier als met de nieuwe voetbalranking, dus op een soort ratingsysteem.

Gaat iemand uberhaupt Nieuw Zeeland nog verslaan denk jij of blijft het tegen Engeland en later in de finale ook zo'n groot verschil?

Ik denk dat Nieuw-Zeeland dit toernooi wint. Engeland kan hier ook niet tegenop. Mijn voorspelling voor de finale is Nieuw-Zeeland-Wales.
 

erka

Well-known member
Nieuw-Zeeland staat inderdaad ondertussen alweer 1e trouwens op de wereldranglijst. Engeland 2, Wales 3 en Ierland 4.

Nederland staat trouwens best hoog, 25e. De nummers 20,22 en 23 zijn op dit WK. Alleen de concurrentie in Europa is moordend. Van de Europese landen die niet op dit WK zijn staan er 3 boven Nederland (Spanje, Roemeni? en Portugal). En als je ziet hoe Rusland wordt ingemaakt....heb je er ook niks te zoeken.

https://www.world.rugby/rankings/mru?lang=en
 

erka

Well-known member
Zou er een EK Rugby zijn met 16 landen, zou Nederland goede kans hebben om mee te doen (12e van Europa):

1 Engeland
2 Wales
3 Ierland
4 Frankrijk
5 Schotland
6 Itali?
7 Georgi?
8 Spanje
9 Roemeni?
10 Rusland
11 Portugal
12 Nederland
13 Belgi?
14 Duitsland
15 Zwitserland
16 Polen
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volgende vraag, hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Net een soort van poging tot een dropgoal van Nieuw-Zeeland. Kan me herinneren dat Jonny Wilkinson bij Engeland de ene na de andere dropgoal maakte, maar op dit toernooi zie ik het amper. Is dat omdat hij zo uitzonderlijk goed was en bij de huidige teams niemand ook maar in de buurt komt? Of is het rugby gewoon veranderd in de loop der jaren?
 

JMD

Well-known member
Voor wie zijn jullie trouwens?

Mijn danslerares is Nieuwzeelandse en fel voor de All Blacks (de dansschool hangt vol met AllBlacks vlaggen en ballonnen), heb samen met haar en een aantal anderen de finale van 4 jaar terug gekeken... Vind het altijd wel leuk als de All Blacks winnen. Maar ik ben ook wel eens in een Australi?shirt naar dansles gegaan als NZ van Australi? verloor... :p
Het maakt mij dus eigenlijk niet zo veel uit. Ik kijk ook niet zoveel, vanochtend even een stuk Engeland - Australi? gekeken, vorige week heb ik me met Schotland - Japan wel flink vermaakt, was een leuke pot.
 

JMD

Well-known member
Net een soort van poging tot een dropgoal van Nieuw-Zeeland. Kan me herinneren dat Jonny Wilkinson bij Engeland de ene na de andere dropgoal maakte, maar op dit toernooi zie ik het amper. Is dat omdat hij zo uitzonderlijk goed was en bij de huidige teams niemand ook maar in de buurt komt? Of is het rugby gewoon veranderd in de loop der jaren?
Die was in 2003 echt goed. Schoot ze er aan de lopende band in. Maar toen was hij ook volgens mij zo ongeveer de enige die dat deed. Denk dat hij gewoon ontzettend goed was.
 

JMD

Well-known member
46-14 geworden.
Volgende week zaterdag om 10.00 is het Engeland - Nieuw Zeeland.
 

erka

Well-known member
Volgende vraag, hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Net een soort van poging tot een dropgoal van Nieuw-Zeeland. Kan me herinneren dat Jonny Wilkinson bij Engeland de ene na de andere dropgoal maakte, maar op dit toernooi zie ik het amper. Is dat omdat hij zo uitzonderlijk goed was en bij de huidige teams niemand ook maar in de buurt komt? Of is het rugby gewoon veranderd in de loop der jaren?

Weet ik ook niet precies, maar Wilkison was extreem goed. En een drop goal is heel moeilijk, het risico dat het misgaat is groot.
 

erka

Well-known member
Gut, Wales moet gedwongen wisselen, er komt iemand in met een IQ van 10 die direct een gele kaart pakt (had rood kunnen zijn) en Frankrijk scoort. Manman.
 
Bovenaan